Naam: Timo (helft van een tweelingschimmel, broer heette Pumba)
Leeftijd: ongeveer 25 jaar
Uiterlijk: klein paard, geheel wit, sierlijk hoofdje
Laatste verblijfplaats: manege in een klein dorpje bij Peize - Altena (Drenthe).
Mijn dochter heeft 6 jaar op de manege bij een klein dorpje bij Peize gereden. Na de zomervakantie (augustus 2008) bleek het paard ineens zonder aankondiging weg te zijn. Op onverklaarbare wijze weigerde de manegehouder te zeggen waar het paard heen was gegaan. De enigste informatie die wij wel kregen, was dat het paard ergens in Hoogkerk zou staan.
Die onzekerheid over het lot van Timo is heel erg voor mijn dochter, ze heeft er veel verdriet van. Omwille van Timo, mijn dochter en om het feit dat ze zo beter alles kan afsluiten, zou ik graag willen weten wat er nu met Timo is gebeurd en waar hij misschien is. Het gaat dus om een éénmalig bezoek zonder bijbedoelingen.
Een poosje terug heb ik een berichtje gekregen van de dochter van de manegehouder. Ergens op een woonwagencentrum in Hoogkerk zou Timo moeten staan. Wij zijn daar geweest, hebben het gevraagd aan de mensen daar, ook op het bewuste adres… maar er staat beslist geen paard daar met die beschrijving. Er stonden wel twee Shetlander pony’s op het woonwagencentrum. Als het paard hier dan zou zijn, waarom was het er dan niet??
Ik vind het heel jammer dat het allemaal zo is gelopen, temeer daar wij al 6 jaar bij deze manege zijn geweest.
Op de hyves van de manege heb ik ook krabbels geplaatst over Timo en een foto, deze zijn vervolgens allemaal weggehaald. Daarom heb ik uiteindelijk besloten om dit berichtje te plaatsen op bokt.nl
Het doel: beetje zekerheid te krijgen over het lot van Timo.
Timo, het paard waar mijn dochter zo van heeft gehouden. Ik hoop dat jullie hier begrip voor zullen hebben.
Iedereen alvast heel erg bedankt voor de te nemen moeite!