[PG]Timo, witte schimmelruin 25 jaar (manege Altena)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waaristimo

[PG]Timo, witte schimmelruin 25 jaar (manege Altena)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 15:01

Wie o wie kan ons zeggen waar Timo, witte schimmelruin van ongeveer 25 jaar oud is gebleven???

Afbeelding
Naam: Timo (helft van een tweelingschimmel, broer heette Pumba)
Leeftijd: ongeveer 25 jaar
Uiterlijk: klein paard, geheel wit, sierlijk hoofdje
Laatste verblijfplaats: manege in een klein dorpje bij Peize - Altena (Drenthe).

Mijn dochter heeft 6 jaar op de manege bij een klein dorpje bij Peize gereden. Na de zomervakantie (augustus 2008) bleek het paard ineens zonder aankondiging weg te zijn. Op onverklaarbare wijze weigerde de manegehouder te zeggen waar het paard heen was gegaan. De enigste informatie die wij wel kregen, was dat het paard ergens in Hoogkerk zou staan.

Die onzekerheid over het lot van Timo is heel erg voor mijn dochter, ze heeft er veel verdriet van. Omwille van Timo, mijn dochter en om het feit dat ze zo beter alles kan afsluiten, zou ik graag willen weten wat er nu met Timo is gebeurd en waar hij misschien is. Het gaat dus om een éénmalig bezoek zonder bijbedoelingen.

Een poosje terug heb ik een berichtje gekregen van de dochter van de manegehouder. Ergens op een woonwagencentrum in Hoogkerk zou Timo moeten staan. Wij zijn daar geweest, hebben het gevraagd aan de mensen daar, ook op het bewuste adres… maar er staat beslist geen paard daar met die beschrijving. Er stonden wel twee Shetlander pony’s op het woonwagencentrum. Als het paard hier dan zou zijn, waarom was het er dan niet??

Ik vind het heel jammer dat het allemaal zo is gelopen, temeer daar wij al 6 jaar bij deze manege zijn geweest.

Op de hyves van de manege heb ik ook krabbels geplaatst over Timo en een foto, deze zijn vervolgens allemaal weggehaald. Daarom heb ik uiteindelijk besloten om dit berichtje te plaatsen op bokt.nl

Het doel: beetje zekerheid te krijgen over het lot van Timo.
Timo, het paard waar mijn dochter zo van heeft gehouden. Ik hoop dat jullie hier begrip voor zullen hebben.

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de te nemen moeite!
Afbeelding

KiWiKo

Re: [PG] Timo, witte schimmelruin 25 jaar (manege Altena)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:05

ik vrees met grote vrezen dat Timo niet meer is......... manegehouders zeggen eigenlijk altijd wel dat het dier ergens naar een goed tehuis is.......... maar in werkelijkheid word daar vaak de eeuwige graasvlaktes mee bedoeld.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:11

Ik vrees ook het ergste... hoewel er echt wel manegehouders zijn die WEL zorgen dat oude dieren een goede plek krijgen, denk ik niet dat het nu het geval is. Ik denk eigenlijk dat de eigenaar heeft gedacht dat jullie op een woonwagenkamp niet zouden durven kijken/vragen in de hoop van alles af te zijn. Dat foto's en berichtjes op de hyves worden verwijdert zegt denk ik genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:11

ik denk dat timo er niet meer is. sorry maar je verhaal komt zo bekend voor. heel veel maneges zeggen dit om verdriet van de kinderen te voorkomen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:35

@waaristimo, ik hoop dat je iets van hem hoort want ik weet hoeveel verdriet je dochtertje er om heeft.
Ik zal voor jullie duimen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:54

Moderatoropmerking:
Vanaf hier graag volgens de regels alleen reageren indien je informatie hebt voor de TS. Ik begrijp dat iedereen meeleeft met de TS en haar dochter maar doe dit niet in dit topic maar via de pb. Verdere offtopic berichten zullen worden verwijderd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:46

Ik heb ook op Timo gereden. Ook bij dezelfde manege. Mij is verteld dat hij is verkocht aan iemand die ook elke week les had op hem. Zij zochten een vertrouwd paard omdat hun dochter bang is geworden. Ik kan nog wel even navraag voor je doen.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:59

Timo is naar Hoogkerk gegaan inderdaad... waar ie van z'n pensioen geniet....
Ik heb je het hele verhaal ook al via hyves uitgelegt....

Misschien toch echt naar de eigenaar gaan en gesprek met m hebben....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:11

kun je niet alleen naar de manegehouder gaan en hem vragen of hij tegen jou in alle eerlijkheid kan vertellen hoe het werkelijk met deze pony zit. Ook aangeven dat als hij is overleden hij dat rustig kan zeggen zodat jij je zelf kunt beslissen wat je jouw intens verdrietige dochter daar over wilt vertellen. sterkte

JesNobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:24

Hallo. Een vriendin van mij rijd op Manege Altena. Ik heb aan haar gevraagd. Hij heet daar inderdaad gestaan. EN volgens een andere vriendin staat hij nu waarschijnlijk bij een Pension Stal op Terschelling.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:40

er staat wel een schimmel op manege terschelling??? wie weet

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:57

ik ben op de site van de manege terschellingen gaan kijken, ik vond tussen de foto's 1 schimmel

http://www.manegeterschelling.nl/compon ... ,13/hit,1/

Maar ik heb naar de neus gekeken, en deze heeft een groot roos vlekje wat Timo volgens mij niet had?

Ik hoop dat je hem nog vindt! Succes nog!

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:08

Dat is niet Timo nee Knipoog

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:24

Beste M.,

Ik heb het je al eerder uitgelegd... maar ik heb zelf met mijn dochter en man in Hoogkerk op het bewuste adres gekeken! Op het woonwagencentrum in Hoogkerk dus... volgens de dochter van de manegehouder. J. dus. Ik heb meerdere mensen gesproken, heb er uitgebreid rondgekeken, ook het bewuste adres geweest, daar gevraagd... maar: er is nooit een wit paard daar geweest en het is er niet en het zal er nooit komen!!!! (zucht...) Er staan enkel twee Shetlander pony's op het terrein. Waarom wordt hier (weer) over gelogen??? Dat zijn volgens mij om twee redenen.... (zucht) 1. Timo leeft niet meer (het is een stelling... ik hoop nog steeds van niet). 2. Timo is ergens anders en doorverkocht. Als Timo doorverkocht is, is de manegehouder NIET zorgvuldig te werk gegaan. Tuurlijk ... het is zijn paard, zijn bedrijf.... maar dan moet je niet doen alsof je zo'n geweldig grote paardenliefhebber bent en je er zeker van bent dat je paard pensioen heeft (tegenover mij en mijn dochter)! Als dat zo was... dan hadden wij het paard gevonden op het bewuste adres bij het woonwagencentrum.

Trouwens.... J. de manegehouder heeft een paar maanden geleden nog aan mijn dochter én mij beloofd dat hij Timo nooit weg zou doen. Waarom dan nu ineens in de zomervakantie op een tijdstip dat alles dicht is????

Vind je het raar dat ik nu even geen vertrouwen meer er in heb?? Trouwens .... wat heb ik voor verkeerds gedaan dat ik zo verschrikkelijk door de telefoon ben uitgescholden? Niets... wij leven in een vrij land, waarin respect moet zijn voor iedereen, ook al denkt een ander misschien anders!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:43

Moderatoropmerking:
Ik wil iedereen hier verzoeken de persoonlijke dingen via de PB uit te praten. Dit is mijn laatste opmerking, graag alleen nog informatie over de zoektocht, verhalen over het hoe wat en waarom een manegehouder iets heeft gedaan of gezegt zijn hier niet aan de orde. Als men hier door blijft gaan op iets wat toch op een persoonlijke vete begint te lijken zal dit topic eindigen met een slotje aangezien vetes niet zijn toegestaan op Bokt.Houd de eer aan jezelf en praat het desnoods uit via de pb maar niet in dit topicDus, vanaf hier weer alleen reacties indien je info hebt voor de TS, heb je geen info dan reageer je niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:46

Ik heb volgens mij een link gevonden, althans: ik heb een heel klein vermoeden. Ik kwam tijdens het googelen een PDF bestand tegen (recent!) van een of ander manegeblaadje en daar stond iets in over ene Kim met haar paard TIMO! Ook heb ik een link te pakken, namelijk http://www.manegedejong.nl

EDIT: even door de foto's gekeken, maar daar zat Timo niet tussen... maar toch zou ik even informeren naar die Kim... je weet maar nooit of het de goeie is! SUCCES! (niet geschoten = altijd mis)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:27

Het witte ponietje op de site van manege Terschelling is Bambam.

Als er op Terschelling een nieuwe witte pony bij is gekomen dan kom ik daar wel achter. Houd het wel even in de gaten, indien nodig.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:57

Wat zou zijn schofthoogte ongeveer moeten zijn? Moet ik denken aan een B-C-D of E pony? Een kennis van mij had laatst op de zuid-laren markt een schimmel gekocht. Hij bleek in de 20 te zijn. Hij is een E-pony ruin. Vrij stevig van bouw. Helaas heeft die kennis hem verkocht. Mocht Timo ook een E-pony zijn stuur mij maar een mail voor foto's bianca@csalkmaar.nl

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:29

Timo is een klein paard/of hele grote pony. Die benamingen B,C etc. heb ik niet zoveel verstand van eerlijk gezegd.
Verder helemaal wit en op stal kijkt hij altijd heel chagrijnig (maar hij doet niets). Zijn achterbenen zijn wat stijf.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:30

Ik denk idd dat Timo wel een E pony is ongeveer.... Maar ALKMAAR?? Dat is heeeeeel wat anders dan Hoogkerk?! Tong uitsteken

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:51

Hij is in Zuid-Laren gekocht op de markt. Als het om dezelfde gaat.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:33

Moderatoropmerking:
Wederom heb ik offtopic berichten verwijderd. Ik herhaal nog maar een keer dat op OV reageren alleen toegestaan is als je informatie hebt waarmee je de TS kan helpen op haar zoektocht. Of je het eens bent met deze zoektocht of niet, steunbetuigingen etc. doen niet terzake, zijn niet toegestaan en daardoor dus offtopic, deze berichten zullen direct worden verwijderd. Heb je geen informatie reageer dan niet. Wil je toch iets melden doe dat dan via een prive bericht.

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 10:27

Nog een paar foto's van Timo, genomen vorig jaar. Wellicht dat de beschrijving zo duidelijker is:

Afbeelding

deze is van het hoofd dichtbij:
Afbeelding

Meer gegevens over Timo zijn ook te vinden op deze hyves: http://paardtimo.hyves.nl/

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:30

"Ik heb volgens mij een link gevonden, althans: ik heb een heel klein vermoeden. Ik kwam tijdens het googelen een PDF bestand tegen (recent!) van een of ander manegeblaadje en daar stond iets in over ene Kim met haar paard TIMO! Ook heb ik een link te pakken, namelijk http://www.manegedejong.nl"

Deze timo is bruin en geen schimmel

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:32

Romy_tessa schreef:
"Ik heb volgens mij een link gevonden, althans: ik heb een heel klein vermoeden. Ik kwam tijdens het googelen een PDF bestand tegen (recent!) van een of ander manegeblaadje en daar stond iets in over ene Kim met haar paard TIMO! Ook heb ik een link te pakken, namelijk http://www.manegedejong.nl"

Deze timo is bruin en geen schimmel
Sorry, er stond geen foto bij! Excuses!