Barokke wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Barokke wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:14

Ik kreeg laatst een aanbod van iemand om hun PRE hengst te starten, dit zit ik te overwegen. Maar aangezien je volgens mij in de dressuur niet mag starten met een hengst als je zelf nog geen bepaald niveau hebt (L2 hoorde ik?) gaat dit niet meteen werken.
De eigenaar kwam toen met het volgende, maar hij was er niet helemaal zeker over; hij dacht dat je bij barok wedstrijden wél gewoon met een hengst mag starten.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik weet úberhaupt niet veel over zulke wedstrijden, ik heb het eens gegoogled maar kon vrij weinig vinden. Heeft iemand een link voor mij, of kan iemand mij wat meer vertellen over zulke speciale 'barok wedstrijden' ?

Elke87

Re: Barokke wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:18

Ik heb dit inderdaad ook gehoord en ben hier ook erg benieuwd naar.

Ik hoorde dat je bij de wedstrijden voor barokke paarden dan een bepaald niveau moest hebben gehaald en dan ook 'normale' wedstrijden mag starten.

Er zijn helaas alleen maar weinige barokke wedstrijden..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:58

Ik denk van niet, althans dat lijkt mij het logiest (?) want die wedstrijden zijn gewoon ook van de knhs! En dat is een algemene knhs regel!

Als het onderling is, kan / mag het wel!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 22:08

@Annekee: Ik vond net het volgende hier op bokt:

Citaat:
Mag ik een hengst starten?
Om een hengst uit te brengen in dressuur-, spring-, en sgw wedstrijden moet je aan bepaalde eisen voldoen. Je moet tenminste 12 (hengst uitbrengen bij de pony's) of 14 (hengst uitbrengen bij de paarden) jaar oud zijn en daarnaast moet je met een ander paard tenminste L2+1, L springen + 1 of M sgw + 1 geklasseerd zijn. De reden hiervoor is dat je dan hebt aangetoond over wedstrijdervaring te beschikken.

Voor een aantal rassen (Friezen, Lusitano's) bestaat er de mogelijkheid om via de stamboekwedstrijden een L1 klassering te bereiken, die vervolgens wordt overgenomen door de KNHS. In dat geval is het dus niet nodig om met een ander paard aan de eisen te voldoen. Voor verdere informatie hierover kun je het beste contact opnemen met je stamboek.

In zeer uitzonderlijke gevallen wordt er dispensatie verleend, dit wordt per individueel geval bekeken. ]

dus het lijkt me wel...

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:27

Ze zijn er wel, Het arabisch volbloed stamboek organiseert wel eens wedstrijden in samenwerking met vereniging barokke paarden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:27

Het klopt helemaal wat El-vis quote! Dat is helemaal legaal volgens de KNHS-reglementen. Dus ga een startkaart aanvragen en lekker starten op wedstrijden voor barokke paarden. Dit jaar worden er alleen niet zo heel veel wedstrijden georganiseerd. Hou de site www.lusitano-paarden.nl goed in de gaten voor de data!

Het AV heeft inderdaad een zelfde regel.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:07

Ik heb een Friese hengst van 3 jaar gereden die gestart werd bij de barokke wedstrijden (omdat hij anders ook niet mocht).. volgens mij weten mag je bij barokke wedstrijden wel starten met een hengst