merrie is een bitch op stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maritdegroot

merrie is een bitch op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:46

Ik verzorg nu een half jaar een lieve draversmerrie met een heel goed en lief karakter, maar 1 ding:
Ze is een chagrijn op stal! Zodra je aan komt lopen dan hinnikt ze en kijkt ze heel lief, maar zodra je dichterbij komt gaan de oortjes ook steeds platter in de nek!
Wanneer je erbij staat heeft ze ze nog steeds plat, maar ze doet je echt niks. Je kunt er gewoon bij in lopen.
Sinds ze drachtig is trapt ze ook tegen de stalmuren aan (niet wanneer je er bij in staat gelukkig, zal ze ook niet snel doen) naar het andere paardje toe, dit deed ze eerst niet. Ik hou het maar steeds op een zwangerschapskwaaltje, maar ja, ik ben zeer benieuwd wat jullie mening is. Ze heeft trouwens nog nooit een vlieg kwaad gedaan hoor, dat zit ook niet in haar, want verder is het een onwijs lief paard die voor je door het vuur gaat en waar je alles mee kunt doen.

Maritdegroot

Re: merrie is een bitch op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:48

ohwja, ze trapt niet meer zodra ze voer heeft. Ik zat zelf te denken aan voernijd, maar ja, het kan natuurlijk ook iets anders zijn!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:49

Haar stal is waarschijnlijk haar enige veilige plek die helemaal van haar is. Die probeert ze te beschermen, zeker nu ze drachtig is. Veel kun je er niet aan doen, je moet het eigenlijk gewoon respecteren. En als ze verder niets doet dan maakt het niet zoveel uit.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:50

Mijn merrie is ook een bitch op stal, die ook haar oren plat legt en hapbewegingen maakt (ze bijt overigens niet, ze dreigt alleen).
Bij haar komt het doordat een vorige eigenaar in de box nog even doorging met 'opvoeden' Boos!
Het gaat nu wel veel beter dan toen ik haar net had, maar helemaal over is het niet.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:51

haha ja, ben gewoon erg nieuwsgierig, maar ben soms bang dat ze bv zichzelf straks kreupel trapt ofzo!Ze hapt niet gelukkig

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:16

verder niemand een mening???

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:27

Ik zal je topic even naar het juiste forum verplaatsen, dan krijg je vast wat meer reacties Knipoog
VSW-->OPG

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:37

dank je:)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:40

Goh ik volg even.
Ik denk namelijk ook dat het puur komt door haar zwangerschap.
En dat ze idd een veilige plek voor haar en haar veulen wil creëren.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:42

ojah ik volg omdat ik benieuwd ben naar reacties en mensen met het zelfde probleem.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:44

tja, maar voor de tijd had ze der oren ook al in de nek zodra je eraan kwam lopen! Alhoewel ze erg jaloers is en zich beledigd voelt als ik een ander paardje wat aandacht geef. Het trappne is pas echt begonnen sinds dat ze drachtig is, maar als ze eten heeft is er niks aan de hand! Je kunt gewoon bij haar naar binnen stappen, ze zal je dan ook echt nooit wat doen, daar is ze veel tegoed voor!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:00

Onze draver merrie doet dat ook als ze op stal staat,juist omdat ze niet op stal wil!!
Ze staat nu 24/7 buiten en bij slecht weer staat de stal open zodat ze erin kunnen.
Zolang je de deur openlaat als ze erin staat is er niks aan de hand maar doe je de stal dicht dan veranderd ze gelijk en wordt ze sagerijnig!
Misschien is jouw paardje dus zo omdat ze helemaal niet op stal wil staan!!

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:04

Ik ben het met colunder eens. Hoe lang staat ze op stal per dag?
Ik zou ook helemaal gek worden als ik 3/4 van mijn dag in een hok moest staan.
Niet iedereen heeft er de mogelijkheid voor, maar op de wei is echt het beste voor ze.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:32

Ze gaat 's ochtends vroeg naar buiten en tegen deze tijd omdat het snel donker is tegen half 5 naar binnen! 'S omers blijft ze langer buiten staan. Ze is dus de helft van de tijd buiten! Ze wil de stal wel in hoor, dat is geen probleem. Wij willen de paarden 's nachts niet buiten hebben en al helemaal niet met dit weer. Als ik de paarden binnen zet en ik pak eerst een ander paard dan wil ze direct mee naar binnen dus daar ligt het niet aan!