Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovesWietske

Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 22:04

Misschien een hele gekke vraag hoor...
Maar wie van jullie ruimt de poep op als je paard bijvoorbeeld op de weg/fietspad of stoep geeft gepoept?
Zelf doe ik het in de volgende gevallen wel:
* als het op een voetpad licht
* of een autoweg of fietspad

Stap altijd netjes eigenlyk af... en schop het in de goot of gras!

Jullie?

xxxx
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-08 03:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets verduidelijkt.

Jester_

Re: Wanneer ruim jij je poep op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:06

Ik ga nooit over de weg zonder iemand mee te nemen.

Als ik na het bos ga, moet ik over een lang zandpad (nouja, 3 min stappen) en dan over een redelijk drukke weg snel oversteken. Dus als ze over die weg poept, laat ik het wel gewoon liggen, je mag daar namelijk 60/80, dan ga ik niet mijn poepjes aan de kant schoppen Clown.
Dan gaat er overigens niemand mee

Maar als ik naar ponyclub ga, moet ik wel langs de weg ed, en als ze dan poept, ruimt me vader/moeder het netjes op
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 25-12-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:07

maar paard poept nooit onder het rijden Haha!
ik heb haar al 10 jaar
en in die 10 jaar nog nooit gepoept onder het rijden.
zowat niet te geloven.
maar als ze het wel deed zou ik het ook op een voet pad en fietspad weg halen

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:47

ik laat het eigenlijk altijd liggen omdat ik mn pony niet stil kan laten staan aan de hand zonder dat ze gaat draaien en drentelen op een drukke weg, dus laat het altijd mooi liggen, word toch wel platgereden dus veel last zul je er niet van hebben Clown

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:50

ik heb het volgens mij, nu ik erover nadenk, nog nooit opgeruimd! Bloos
behalve als het op het erf ligt...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:04

niet Bloos kijk ik denk altijd maar zo , mensen met honden ruimen hun oliebol ook niet op , en daar ga je in staan .
dus waarom zou ik het wel opruimen dan ? de poep van mijn paard zie je tenminste duidenlijk liggen , dus er in staan ga je niet Knipoog

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:10

Ik ruim het niet op. Ik merk wel wanneer ze gaat mesten en dan stuur ik zo snel mogelijk richting berm (ik rijd altijd al wel vlak langs de berm) zodat de meeste mest in de berm ligt.
Verder vind ik het ook niet nodig, 2 regenbuitjes en de hoop is weg.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:14

Het ligt er aan.. Knipoog
Als ik ergens loop met mijn pony waar mensen wonen en hij poept, ja dan schop ik t wel even aan de kant. Maar als we ergens lopen en er komt toch niemand, alleen maar auto's en fietsers laat ik het wel liggen . Knipoog En dr word toch wel overheen gereden , de poept droogt op en het waait zo weg. Clown

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:15

nu ik er overna dnek eigelijk nooit neej

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:17

Ik hoef het niet op te ruimen Schijnheilig Ik heb een zindelijk paard Ja Zodra mijn pony moet poepen loopt ze uit haar eigen verder de berm in, gaat staan en legt der hoopje Haha! Echt een te gek paard Lovers

Laatst kon ze het alleen niet ophouden, en mocht ze van mij neit de berm in (Pas geplante boompjes), toen ben ik natuurlijk wel netjes afgestapt Ja

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:19

ladyleonie schreef:
ik heb haar al 10 jaar
zowat niet te geloven.

kan je dat ook bij mijn paard instralen?? die poept ooit wel 10 keer in een half uur tijd onder het rijden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:22

10 Keer in een half uur? Bloos! Doet ie goed *LOL*

Doet die van mij wel altijd bij het poetsen, heb altijd al een schep klaarstaan Clown Moet altijd wel een keer of vijf meteen de mest weghalen. Als ik het dan laat liggen gaat ze er na een minuut middenin staan Clown

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:47

tamaramt schreef:
ladyleonie schreef:
ik heb haar al 10 jaar
zowat niet te geloven.

kan je dat ook bij mijn paard instralen?? die poept ooit wel 10 keer in een half uur tijd onder het rijden Tong uitsteken

die van mij is een kakker denk ik en is bang dat het tegen de benen komt ofzo Tong uitsteken
want plassen doet ze ook alleen op stal ook niet in de wei

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:50

XxSultanxX schreef:
niet Bloos kijk ik denk altijd maar zo , mensen met honden ruimen hun oliebol ook niet op , en daar ga je in staan .
dus waarom zou ik het wel opruimen dan ? de poep van mijn paard zie je tenminste duidenlijk liggen , dus er in staan ga je niet Knipoog

Idd, ben ik het mee eens, ik ruim het ook nooit op Bloos
Edit: Wel langs de weg, maar op ruiterpaden niet..
Laatst bijgewerkt door levitrol op 26-12-08 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:55

Ik vind het altijd verschrikkelijk smerig als ik buiten met de honden lopen en om de haverklap hopen stront tegen kom. Op de oprit, op de stoep, op de wandelpaden (die ook echt verschrikkelijk verboden voor paarden zijn) voor het huis ect.
Mijn honden mogen ook echt alleen maar in de berm poepen dus vind zowel paarden als hondpoep niet in de woonwijk horen.

Zolang mijn paard in de woonwijk poept ruim ik het dan ook altijd op. Op boerenwegen of de ruiterpaden in het bos laat ik het wel gewoon liggen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:59

Als ik door het dorp rij en ze poept ruim ik het altijd op!
Het maakt niet uit of het op de weg of op het fietspad is.

Ik vind het wel zo netjes dat iedereen het opruimt, anders wordt het wel een zooi! Er zijn hier nogal wat paardenmensen in het dorp, waarvan sommigen het gewoon midden op de weg laten liggen in het dorp!! Ik vind dit niet netjes.
Op sommige van die wegen spelen namelijk kleine kinderen en dat is natuurlijk niet zo fris.

Als de mensen mij met de schep in de hand zien fietsen weten ze dus dat ik poep ga ruimen, soms worden er leuke opmerkingen over gemaakt, haha.

Als er langs de weg een berm is gaat ze gelukkig de berm in om te poepen, dus dat is handig!

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:01

Judith_ schreef:
Ik vind het altijd verschrikkelijk smerig als ik buiten met de honden lopen en om de haverklap hopen stront tegen kom. Op de oprit, op de stoep, op de wandelpaden (die ook echt verschrikkelijk verboden voor paarden zijn) voor het huis ect.
Mijn honden mogen ook echt alleen maar in de berm poepen dus vind zowel paarden als hondpoep niet in de woonwijk horen.

Zolang mijn paard in de woonwijk poept ruim ik het dan ook altijd op. Op boerenwegen of de ruiterpaden in het bos laat ik het wel gewoon liggen.

Helemaal mee eens. Goed voorbeeld geven, doet nastreven.
Paarden hebben de gewoonte als er mest ligt het ernaast te doen.
Je zal maar net in dat huis wonen met al die drollen voor de deur.
Niet iedereen is paardenliefhebber.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:06

idd, ik denk dat ik me aansluit bij de meesten hier, in woonwijken, op voetpaden en voor inritten en weet ik wat meer schop ik het ook aan de kant maar op boerenwegen en in het bos enzo, nee hoor laat maar mooi liggen, weet je hoeveel stront van de werktuigvereniging hiervoor op de weg ligt, die vegen ook maar 1 x in de week alles bij elkaar hoor....
Trouwens dit geld alleen voor onder het zadel, als ik met de koets ben doe ik geen moeite, maar hiermee kom ik zowiezo alleen buitenaf, niet in een woonwijk of dorp!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:11

Poep wordt altijd opgeruimt, behalve op de ruiterpaden of als het gemeen druk is op de weg...
Als ik het bos in wil moet ik altijd wel door de woonwijken, wel zo netjes om iig te proberen het een beetje weg te werken. Niet iedereen is dol op paardendrollen. Nu scheelt het wel dat de ene merrie nooit poept onderweg en de andere netjes kan stilstaan (die valt gewoon in slaap Huilen van het lachen ).
Behalve dat, we krijgen heel vaak leuk commentaar als we drukfoutjes van de weg aan het schrapen zijn, je zou het bijna alleen daarom al doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:13

Citaat:
Behalve dat, we krijgen heel vaak leuk commentaar als we drukfoutjes van de weg aan het schrapen zijn, je zou het bijna alleen daarom al doen

Dan merk ik ook. Ik krijg altijd te horen dat ze het erg fijn vinden als ik het opruim. Ondertussen is het wel zo dat 8 van de 10 keer iemand naar buiten komt en zegt dat ik het gewoon mag laten liggen, dan scheppen zij het zo wel op. Lachen
Altijd leuk zulke reactie's

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:16

Jazz draait altijd netjes richting de berm als ze gaat mesten, dus dan ligt het altijd netjes in de berm Haha!
De eerste moest ik wel lachen, dat is al een jaar of 2 geleden en ik deed m'n eerste buitenrit op haar, ze begon steeds te remmen en te draaien, dus ik wist niet wat ik moest doen. Ik een keer stond ze stil en ze mestte netjes in de berm Clown

LovesWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:52

Pistasche schreef:
Jazz draait altijd netjes richting de berm als ze gaat mesten, dus dan ligt het altijd netjes in de berm Haha!
De eerste moest ik wel lachen, dat is al een jaar of 2 geleden en ik deed m'n eerste buitenrit op haar, ze begon steeds te remmen en te draaien, dus ik wist niet wat ik moest doen. Ik een keer stond ze stil en ze mestte netjes in de berm Clown

Heet je paardje Jazz? grappig, ik heet Yazz xD

marloes83

Re: Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:19

ik schep het niet op bij wegen, fietspaden
maar als me paard bijvoorbeeld voor een woning poept schop ik het wel even aan de kant Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:26

XxSultanxX schreef:

Persoonlijk vind ik dat een beetje rare reactie. Jij vind het toch niet prettig om in een hondendrol te staan? Een ander niet om in een paardendrol te stappen. Je hoeft maar eens niet voor je te kijken en je staat er zo in. Hoeveel mensen lopen er niet alsnog perongelijk tegen een lantarenpaal?
Daarnaast zijn paarden en honden natuurlijk helemaal niet te vergelijken maar vind dat je beiden op moet ruimen. Tenzij ze aan de dunne zijn natuurlijk Knipoog

Maar goed terug komend op de vraag. Ik probeer altijd mijn paard de berm in te sturen als die moet mesten. Wanneer ik op het fietspad rij probeer ik het altijd op te ruimen, maar soms maakt het opruimen van die drol meer rotzooi dan het laten liggen (ik heb tijdens het rijden geen schep mee Tong uitsteken ) en dan laat ik het wel eens liggen.
Op voetpaden rij ik nooit en op een openbare weg laat ik het meestal liggen. Die auto's worden er niet minder van.

Weissjee

Re: Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:56

Ik ben binnen 2 minuten in het bos dus ruim niets op.