Kleine voet, grote kuit, welke laars?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Kleine voet, grote kuit, welke laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:55

Al even ben ik op zoek naar betaalbare laarzen (dus liefst onder de 100 euro).
Ik heb korte onderbenen dus ze mogen al niet te hoog zijn. Maar het grootste probleem is toch wel de combinatie van mijn voetmaat + kuitmaat.
In mijn kuitmaat is genoeg te vinden, alleen is de voetmaat dan ruim 3 maten te groot.

Ik zoek dus eigenlijk een rijlaars, niet te hoog, met voetmaat 37 en kuitmaat +/- 43 cm.
Wie heeft/had dit probleem ook en met welke laars heb je het opgelost?

Ik wil voorlopig geen laarzen op maat laten maken.

Ik heb nagedacht over de MH High Rider. Die kuitmaat is in wide te klein (volgens de tabel) maar schijnt erg mee te rekken. Helaas is deze te hoog. Ik weet dat leren laarzen inzakken maar ik neem aan dat dit geen 3/4 cm zal zijn. De short/wide zou kwa hoogte kunnen maar de kuitmaat is in mijn maat maximaal 39, dus te klein.
De rubberen rijlaars Swing heeft een xxl-kuitmaat maar in mijn schoenmaat is dat 41,5 cm (kuit).

x_Maxime

Re: Kleine voet, grote kuit, welke laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:25

Aigle had geloof ik van die laarzen met een kuitmaat, en dan kan je ook gewoon je eigen schoenmaat Knipoog

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:32

mmm bekend probleem.....als je voor leer wilt gaan zou ik toch ff doorsparen en ze op maat laten maken bij Huet, weet je zeker dat ze je super passen en je doet er jaren mee.
In de niet leren laarzen heb ik nog nooit een laars gevonden die echt fijn past, ze waren of te hoog, of te laag of te smal of de voetmaat was te groot.

Inmiddels pas ik wel (na regoreus afvallen en er moet nog meer af) in de 'standaard'maten van de meeste merken maar dan nog hoop ik binnenkort voldoende te hebben gespaard om laarzen te laten aanmeten.

succes!
(ps ik heb schoenmaat 36/37, kuit 39 (was 44) en hoogte weet ik zo ff niet uit mn hoofd)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 09:49

@inkepink: ik ben ook bezig met afvallen, daarom wil ik nu ook geen dure laarzen laten aanmeten. Daarnaast kom je al snel uit bij Lipica (als je in een betaalbare klasse wilt blijven) en ondanks de verschillende modellen vind ik ze gewoon niet mooi, het is niet mij smaak.

@Maximoes: Aigle heeft die kuitmaat wel maar niet in combinatie met een schoenmaat 37.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:58

Hier meld zich ook n schoenmaat 36/ 37 met kuitmaat 40 en 1.70m lang dus. Heel vervelend laarzen kopen! Boos! Alsof je met kleine voeten meteen geen kuiten hebt... Heb altijd maatlaarzen.
Ik ga in januari naar Lipica.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:23

Bekend bij mij
ik heb alleen te lange kuiten die te smal zijn Lips are sealed

ik heb nu stalschoenen met leren chaps
lijkt net een laars
voor mij was het precies 100 euro
stalschoenen 40 euro
leren chaps 60 euro
ik doe al 2 jaar met ze en zitten nog steeds lekker Go jij! Go jij!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:05

Less. schreef:
Bekend bij mij
ik heb alleen te lange kuiten die te smal zijn Lips are sealed

Samen doen? Ach gut Haha!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:08

Ik heb grote voet en lange, smalle benen. Ik heb laarzen gevonden van Rectiligine, maar die waren wel boven de honderd euro. Zijn chaps niet wat voor je?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:13

Wat dacht je van chaps?
Dan koop je schoenen in je maat, en chaps heb je echt een héel veel maten.

Of wil je persee laarzen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:23

Ik heb mijn leren laarzen ook goed versleten, en ga nu ook aan de chaps. Wel leren chaps, zodat je het verschil niet ziet en ik er ook gewoon mee mag starten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:24

Ik heb chaps en schoenen maar wil nu gewoon graag laarzen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:27

Voor onder de 100 euro zou ik echt niets weten.
Ik heb zelf op maat gemaakte laarzen van Huet. De gecoate kosten 199 en waren voor mij de goedkoopste oplossing voor mijn grote voeten met smalle, lange kuiten probleem.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:30

Die laarzen van Huet zijn toch Lipica's?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:31

inkepink schreef:
mmm bekend probleem.....als je voor leer wilt gaan zou ik toch ff doorsparen en ze op maat laten maken bij Huet, weet je zeker dat ze je super passen en je doet er jaren mee.
In de niet leren laarzen heb ik nog nooit een laars gevonden die echt fijn past, ze waren of te hoog, of te laag of te smal of de voetmaat was te groot.

Inmiddels pas ik wel (na regoreus afvallen en er moet nog meer af) in de 'standaard'maten van de meeste merken maar dan nog hoop ik binnenkort voldoende te hebben gespaard om laarzen te laten aanmeten.

succes!
(ps ik heb schoenmaat 36/37, kuit 39 (was 44) en hoogte weet ik zo ff niet uit mn hoofd)

Exact hetzelfde probleem. Toen ik zwaarder was heb ik ook bij huet op maat laten maken. Inmiddels zijn m'n laarzen een aantal cm's in genomen. Maar ondanks het afvallen zijn de verhoudingen van mijn benen t.o.v mijn voeten nog hetzelfde gebleven. Ik heb een kleine voet, Heut heeft maat 36 gemeten, dikke kuiten, die ook nog eens over dwars breed zijn, hele brede voeten en een hoge wreef. Je snapt het al, ook nu ik flink ben afgevallen, zal ik nog steeds niet in normale confectiematen passen. Huet is echt een aanrader. Heb de laarzen nu alweer een jaar of 4/5 even poetsen en ze zien er weer als nieuw uit, het zijn op maat gemaakte Petrie standaard laarzen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:33

Ik vind die modellen gewoon niet mooi die bij Van Huet op de site staan. Dat is echt niet mijn smaak.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:35

Misterylady schreef:
Die laarzen van Huet zijn toch Lipica's?
Ik heb de New Market, zij gewoon hele nette laarzen die heel mooi staan omdat ze perfect passen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:37

Ik wil je niet teleurstellen, maar in "mooie" laarzen ga je denk ik niet passen (ik ook niet). Tenminste, wat iedereen vaak onder mooi verstaat zijn lange slanke laarzen, smal bij de enkels met een hoge dressuur boog.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:44

Dat is dus precies wat ik niet zoek Knipoog
Ik vind een wat stoerdere laars heel mooi (type MH High Rider).

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:03

Dat kan nauurlijk ook. Ik zou allee niet weten of die ook op maat te maken zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:06

Ik heb de goedkoopste versie van MH met rits en elastiek. Ik heb schoenmaat 38 en een kuitmaat van 45 cm. Ook zijn mijn benen erg kort. En die zitten goed. Theoretisch zouden ze ook te smal moeten zijn maar eenmaal ingelopen zitten ze goed ook met en dikkere kous in de winter.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 13:57

Ik kom nog even een update geven.
Mijn man werd mijn zoektocht naar laarzen beu en dus mocht ik laarzen uitzoeken (alvast voor m'n verjaardag).
Na lang zoeken op internet ben ik op deze site uitgekomen: https://www.equitector.com/longriding.cfm
Mede dankzij de lage stand van de britse pond (nu weer gestegen helaas) heb ik in de kerstvakantie daar m'n laarzen besteld. Was -voor mij- nog net op tijd aangezien de prijs van de laars in januari verhoogd is.
Vandaag zijn ze bezorgd en ze passen perfect!

Ze zijn ideaal voor mensen met een flinke kuitmaat en met de relatief kort onderbeen. Dus misschien een tip om deze site eens te bezoeken. Mailen kan overigens gewoon in het nederlands.