Pony hapt bij aanraking met buik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Pony hapt bij aanraking met buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:22

Hooi!
Een pony die ik ken hapt naar je als je bij zijn buik komt en er aan zit. Op stal lijkt hij nergens last van te hebben, behalve als je de singel vastmaakt, hem bij zijn buik aait/borstelt/noem maar op. Hij bijt niet, daar is hij veel te lief voor Bloos , maar hij hapt/haalt naar je uit met zijn mond. We weten niet wat het is en we zijn ten einde raad! We kunnen niks zonder hem schijnbaar pijn te doen.. Het is sinds een maand. We hebben de dierenarts laten kijken, maar die kon niks vinden. We zijn niet van voer veranderd, hij heeft geen ziektes, we weten niks wat het kan zijn!
Iemand een idee? Het is namelijk heel lastig, de eigenaar en ik moeten nu echt gaan oefenen met springen, waar weer onderlinge wedstrijden van aankomen. Het is een toppaard waar veel mensen verliefd op zouden kunnen worden. We vinden het eng om hem nu te berijden, stel dat we hem pijn doen! We rijden dus ook niet, maar doen grondwerk. Wil hij dat soms en stelt hij zich daarom aan? Help ons alsjeblieft!
Doei!

PolosportJ

Re: Pony hapt bij aanraking met buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:23

Happen bij het aansingelen kan ook goed duiden op een rib die vastzit heb ik mij door een osteopaat laten vertellen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:25

Kun je dat uitleggen? Een rib die vastzit?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:45

Ik ken een paard met singelneid. Als we die zadelen dan doen we gaatje voor gaatje met tussendoor voerbeloning.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:48

Maar kan dat uit het niets komen? Want we hebben het nog nooit gemerkt! Gaatje voor gaatje deden we zoiezo al, maar dat met voer zal ik eens proberen. Bedankt voor de tip!
En wat is nou een rib die vastzit?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:55

Een vastzittende rib wordt eigenlijk mee bedoeld dat de spiertjes tussen de ribben een te hoge spanning hebben - verkrampt of zoals spierpijn.
Daarnaast kan de singel de borstspier te hard hebben ingeklemd waardoor deze pijnlijk is (midden onder tussen de benen) Dat is het punt waar een singel de meeste druk geeft.
Een osteopaat erbij halen is waarschijnlijk wel een goed idee, zeker als het zo ineens komt en je normaal al voorzichtig bent met aansingelen en het tuig correct past en niet schuurt of schuift of de borstspier afklemt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:01

Super, bedankt! We bellen zsm een osteopaat! We weten inderdaad voor 99% zeker dat het niet aan het tuig ligt, maar je kunt het nooit zeker weten. Iemand nog andere opties? Hoe meer opties we hebben, hoe sneller we de oplossing vinden, we willen echt niet dat hij pijn heeft!

PokerFace.x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:06

Ik zou ook eens de eigenaar van het paard vragen, of hij/zij iets weet over het verleden van het paard, is het mishandelt bevoorbeeld?
Met dat "gaatje-voor-gaatje" aansingelen zou ik het proberen zonder traktatie's.
Maar met een lief woordje zoals 'brave jongen, goedzo!'
Anders gaat hij alles beginnen doen voor snoepjes.
De lieve woordjes moet je echt wel zeggen op een toon dat je het ècht meent.
Een warme knuffel soms is echt een beloning voor een paard! Lachen
Veel succes! .x

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:10

Dat hebben we inderdaad al geprobeerd. Ik zal vragen van die mishandelingen, niet dat ik weet in ieder geval. We gaan het nogmaals proberen met knuffelen en lieve woorden, hebben we vaker geprobeert, maar ach, niet nogmaals geschoten is nogmaals mis. Dankjewel!

PokerFace.x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:12

Veel succes ermee! Lachen
Laat me wat weten via PB over eventuele vorderingen! Knipoog

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:07

We zijn een klein 'onderzoekje' gestart naar het verleden van de pony. Laat jullie het binnenkort weten Lachen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:53

Othello_ schreef:
Maar kan dat uit het niets komen? Want we hebben het nog nooit gemerkt! Gaatje voor gaatje deden we zoiezo al, maar dat met voer zal ik eens proberen. Bedankt voor de tip!
En wat is nou een rib die vastzit?

ik raad t je af om met voer tussendoor te doen. zo kan je ook onbewust verkeerde belonen!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:56

Daarbij, dit deed ze eerst nooit?
dan heeft ze pijn. tuig ligt niet goed, verkeerde bokkensprong gemaakt en spiertje verrekt, dat ze voelt bij aansingelen. of idd wat Lisse81 zegt.
doet ze dit al langer, is het ooit ook veroorzaakt door pijn, maar heeft ze zichzelf ´aangeleerd´

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 18:21

Een spier ofzo lijkt me best kunnen, zadel past echt nog goed, we hebben alles nagekeken. Dit doet ze sinds een maandje.