Waar opletten in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Waar opletten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 11:00

Ik ben benieuwd waar jullie in de B bij de paarden opletten.
Natuurlijk hoe je de proef rijdt maar moet het paard ook met alles aan de teugel rijden in de B
Alvast Bedankt

IkbenLief

Re: Waar opletten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:03

Ze letten vooral op de ontspanning, het zou mooi zijn als de paarden bij alles nageefelijk lopen maar soms kun je dat nog niet verwachten in de B
Ook de buiging en stelling letten ze op, die zijn erg belangrijk

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:28

In de B is het ook al belangrijk dat er een fijne aanleuning is en nageeflijkheid. Het is niet zo'n probleem indien de nageeflijkheid af en toe even weg is bijvoorbeeld bij de overgang naar galop zie je veel paarden even het hoofd wegsteken. Als de overgang verder correct is dan levert dat in de B toch evengoed een 6 op.

Ik zie veel B ruiters die punten laten liggen door de proef slordig te rijden en niet goed af te werken. Hoeken worden niet ingereden en figuren worden niet correct gereden. Op het verkeerde been lichtrijden is ook zo'n fout waarmee je veel punten kunt verspelen. Als je een paard hebt dat in fijne aanleuning en met tact en voldoende impuls de proef doorgaat dan zal je daarmee niet je winstpunt verspelen maar bij de meeste paarden is het nivo in de B nog niet zodanig dat ze zo'n fijngaand paard kunnen voorstellen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:39

wat astridh zegt. Hoeken door, en de figuren netjes op de letter gestuurd rijden. Dat levert zomaar 10 punten extra op is mijn ervaring.

en meestal zien jury's ook veel liever een vlotte proef, dan braafjes en een tikkie traag.

dus voor je gevoel een beetje in middendraf binnenkomen, dan is dat alvast een 7.

tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar mijn ervaring is dat de meeste jury's dat toch het liefste zien

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 10:10

Oke heel erg bedankt
wie nog meer

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:02

Hierover zijn al heel veel topics geweest. Gebruik even de zoekmachine.