Ik verzorg nu een 9 jarige halfbeleerde merrie, ze staat met 3 (eerst 4) andere in de wei. Als ik aankom met het halster loopt ze weg voor me.
En een ander paard wilt haar beschermen. Als ik dan toch haar halster om heb gekregen, loopt ze een eerste paar passen mee, en stopt dan. Dan loopt ze weer, en dan stopt ze weer. Niet fijn voor haar, en niet fijn voor mij. Vandaag kreeg ik echter niks uit dr, ze wilde niet over dat "o, zo enge draadje" heen. Zo stonden we meer dan een halfuur over dat kleine draadje gebogen, ik kreeg haar niet vooruit, een tikje geven op dr kont, maar nee hoor, geen stap. Dus hebben we haar maar weer terug in bhaar weiland gezet bij haar vriendjes.
Ik word er echt kriegel van! Ze wil niet bij haar kudde weg, dat snap ik. Maar hoe kan ik zorgen dat ze wel meeloopt?
Bedankt voor het lezen, en laat graag een reactie achter.
Groetjes Emma.

. Inderdaad iets lekkers te eten geven als ze uit de groep komt, dus niet al geven als je haar gepakt hebt, maar pas geven als ze al helemaal uit het land is. Ook bijvoorbeeld eens een keertje vangen, uit het land halen, lekkers geven en weer terug
Hij zat vast aan een touw en die stond weer ivm ijzer onder stroom, of andersom, maar ach. Ik kon hem niet losmaken, of alle pony's zouden ontsnappen.
Uiteindelijk iemand mee die erachter liep met een zweep. Dan hielp wel! En nu voortaan wat 'lekkers' dat hij krijgt