Mijn vriendin moest dus als eerste met Jur en we waren allebei bloednerveus. Ik wilde zo graag dat het goed ging. Jur is thuis zo drakerig en veegt de hele bak met je aan. Maar ik had gezegd dat ze op wedstrijd heel anders is. Nou is ze dat bij mij, maar er heeft nog nooit iemand anders met haar gestart, ik hoopte dus dat het wel waar was wat ik zei en dat Jur mijn vriendin niet in de steek zou laten. Gelukkig gedroeg Jur zich inderdaad voorbeeldig. Toen ik daar zo zag losrijden, dacht ik echt: 'dat is mijn paard *zucht*' (lekker penny-meisjes-achtig dus

Nou toen moest ze de ring in. Ze reed de proef heel braaf, had iets flitsender mogen zijn, maar voor de B was het netjes. Jur bleef mooi nageeflijk en maakte geen fouten. Na een uur wachten mochten ze de tweede proef doen en Jur was gelukkig nog lang niet moe. De tweede proef ging veel flitsender en was beter op de letter gereden, een groot verschil met de eerste. Dit wordt scoren, dacht ik!
Toen moesten we snel Orri opzadelen voor mijn eerste proef, daarna was pas de prijsuitreiking van de B, maar die zal ik nu als eerste noemen. Jur + mijn vriendin waren in de eerste proef 1e en in de 2e proef gedeeld eerste met z'n 3en!! Maar...er was zo laag gejureerd, van de 16 proeven (8 deelnemers die ieder 2 proeven reden) was er maar 1 winstpunt!! En die was voor Jur met mijn vriendin, precies 156. In de andere proef hadden ze 155 punten. Ik vond het echt belachelijk voor de B, het niveau was behoorlijk hoog, er reden een paar heel goede paarden mee waarvan ik echt dacht: rijden die nog B??? Dus heel apart dat er zulke lage punten gegeven zijn. Maar ach, toch een leuk begin.
Toen dus Orri. Manon en haar man waren ook komen kijken, ik was dus extra nerveus.

Orri ging fijn met losrijden. In de eerste proef ging hij ook heel fijn, de beste proef die ik tot nu toe met hem heb gereden. Toen dus een uur wachten en toen de tweede. We waren allebei minder geconcentreerd maar het ging nog steeds fijn voor mijn gevoel. Ik had wel dezelfde jury als die van de B dus ik vreesde het ergste. En er deden een paar hele goede paarden mee die veel verder waren dan het niveau waarop ze starten. Maar goed, het viel hartstikke mee, ik was in de eerste proef 2e met 169, 2 winstpunten dus. En in de tweede proef weer 2e met 167 punten, nog eentje erbij. Ik had 1 winstpunt nodig om L2 te mogen starten en ik heb er nu 7 in 3 wedstrijden. In de eerste proef werd een meneer met een prachtig paard 1e (daar was UniferB vorige keer erg van gecharmeerd). Ik heb me nu dus snel ingeschreven voor de L2 over een paar weken, ben benieuwd hoe we dat gaan doen.
Kortom, het was een erg leuke dag en Manon heeft vandaag absoluut geluk gebracht!

Oja Maarten, nog hartstikke bedacht voor al je hulp en gezelligheid!

(En voor het demonstreren dat vrouwen veeeeeel beter zijn in het inparkeren van de trailer!

En nu ga ik weer naar stal, de paarden afvoeren.