verschil in prijs van zelfde trailer!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

verschil in prijs van zelfde trailer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 00:48

Wie kan mij t volgende uitleggen"t gaat om precies dezelfde trailer trailertype enz enz.Heb verschillende dealers gebeld en de duurste was 6100 de ander 4400!!!!
Ik snap hier echt he le maal niks van.
Nogmaals trailer die ik wil zijn nieuw en zelfde type nummer geen oud type of wat dan ook.Verder geen bijzondere opties enz.
t gaat om een anderhalfpaard ifor met vooruitlading.

cissy

Re: verschil in prijs van zelfde trailer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:02

what´s new? dat gebeurt toch overal mee, ga maar eens een fototoestel kopen, bij de buren liggen ze vaak goedkoper.
gewoon shoppen voor de goedkoopste dus!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:10

Hebben wij jaren terug ook beleefd. Ik wou een witte Waco trailer kopen bij ons in de buurt.
Uiteindelijk hebben wij precies dezelfde trailer in Arnhem gekocht, scheelde in die tijd ongeveer 1000 gulden. Daar kun je best een ritje voor maken! En dat hebben we dan dus ook gedaan Knipoog

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 01:16

uhh sissy 1700 euro vind ik wel heeel erg veel verschil,tis nie een tientje waar we over praten.
Begrijp gewoon echt niet hoe dit kan??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:44

bij foto toestellen kan het ook een paar honderd euro schelen en dat op een toestel van ´maar´ 400,- kik hier maar: http://www.kieskeurig.nl/digitale_spieg ... 0/#prijzen ben toevallig aan het kijken voor een toestel. prijzen varieren van 375 tot 1659 ook niet een paar tientjes dus..... sommige hebben wel lenzen erbij maar toch.

Het is nou eenmaal handel, er wordt flink winst gemaakt op spullen die een lvrij lage kostprijs hebben, kijk maar naar auto´s. Als jij bereid bent die hoge prijs te betalen omdat je geen tijd/zin hebt om lang te zoeken naar de goedkoopste dan is die handelaar toch blij.
dus loont het altijd om om je heen te kijken, jij vindt het raar en begrijpt niet hoe het kan maar het is heel normaal.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:56

Wat voor dealer heb je tegenover je?? Bedenk dat het pand ook betaald moet worden.........
Maar ook: welke service heeft ie te bieden? Neemt hij z'n klanten serieus of wil ie alleen maar "dozen schuiven" Allemaal zaken die indirect ook in de prijs tot uiting komt.
Weet jij wat een meter kabel kost? Die gewone grijze kabel 3x2,5mm² voor buiten. Wel, die kost ongeveer 0,65 euro per meter netto, ex BTW bij de groothandel. Kijk voor de grap eens bij Gamma, Praxis, whoever.....

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 14:19

ach ik zal wel blond zijn maar vind t echt geen normale zaak!!Tuurlijk weet ik dat t handel is maar zo n enorm prijsverschil wow!Ik ga nog eens goed om me heen kijken lui t kan me echt heel veel schelen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:24

Toen ik dit jaar mijn 1,5 paards ging kopen liep ik daar ook tegen aan. De ene trailer stond er voor 4300 incl alles compleet en de ander kosten 4300, maar dan was ie kaal en moest je dus nog betalen voor trapbescherming etc etc...
Gewoon rond gaan shoppen en kijken waar je het beste uitkomt Knipoog

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:06

nounou winnaar is gevonden, ifor laatste nwe inclusief leges enz enz voor 4700,00.Dit scheelt dus echt bijna 2000,0 euro met een andere dealer.Ik ga morgen erheen om te bestellen!Dankvoor info

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 18:31

haha ben net terug en eigenaar geworden van een 2 paards fautras!!Totaal iets anders waar ik voor kwam maar vond m stukken praktischer en degelijker dan de ifor.6 januari kan ik m halen en ben helemaal heppy de peppy!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 04:50

Gefeliciteerd:) Shoppen voor de goedkoopste heeft dus weldegelijk zin. Had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn eerlijk gezegd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:14

connie1964 schreef:
haha ben net terug en eigenaar geworden van een 2 paards fautras!!Totaal iets anders waar ik voor kwam maar vond m stukken praktischer en degelijker dan de ifor.6 januari kan ik m halen en ben helemaal heppy de peppy!!

Ik hoop dat je de degelijkheid van een Ifor nooit nodig hebt, die Fautras gaat dàt namelijk niet redden.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:29

waarom niet ikke in 2005 prijs gehad voor beste trailer..
leg uit

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:31

Ik denk dat maar weinig trailers aan de Ifor kunnen tippen, of wel Ikke?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:36

connie1964 schreef:
waarom niet ikke in 2005 prijs gehad voor beste trailer..
leg uit

Je hebt een PB.
Charaz schreef:
Ik denk dat maar weinig trailers aan de Ifor kunnen tippen, of wel Ikke?

Een Ifor Haha!
Wil je een Ifor echt stuk krijgen, dan moet je er met een Leopardtank overheen walsen, de rest heeft geen schijn van kans.......
Bedenk echter wel dat een volle Ifor 2600kg mag wegen...........

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:39

Daarom hebben wij ook geen Ifor (buiten het feit dat ze prijzig zijn), dan zouden we maar 1 paard mogen laden ivm het gewicht van de trailer. Of we zouden natuurlijk een grotere auto moeten kopen, maar deze zijn we tevreden over.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:41

Charaz schreef:
Daarom hebben wij ook geen Ifor (buiten het feit dat ze prijzig zijn), dan zouden we maar 1 paard mogen laden ivm het gewicht van de trailer. Of we zouden natuurlijk een grotere auto moeten kopen, maar deze zijn we tevreden over.

Het heeft een reden waarom in advertenties van Ifor de trekkende auto altijd een Land Rover is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:42

En dat is niet omdat die zo mooi glimmen Knipoog

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 15:48

Heb nu die fautras 2 paardtrailer en onze ford mondeo mag deze trekken.overigens is de fautras duurder dan de ifor maar wel lichter in gewicht waatschijnlijk vanwege toch wel lichtere materialen.Doekoes voor en andere auto en andere trailer was net ff teveel van t goede hahah.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:13

connie1964 schreef:
Heb nu die fautras 2 paardtrailer en onze ford mondeo mag deze trekken.overigens is de fautras duurder dan de ifor maar wel lichter in gewicht waatschijnlijk vanwege toch wel lichtere materialen.Doekoes voor en andere auto en andere trailer was net ff teveel van t goede hahah.

Weet je dat zeker? Mondeo mag 1800 kg trekken als ik me niet vergis?
Nu zul je misschien net binnen dat gewicht blijven, maar heb je ook gelet op de kogeldruk? Bij een 2-paards is dit zo'n 100 kg. Ik denk dat de Mondeo max 75 kg mag hebben.
Oftewel, ben je eigenlijk nog steeds overbeladen als je er 2 paarden in zet.

Bedenk ook dat 1800 kg 'dode' lading en 1800 kg 'levende' lading twee totaal verschillende dingen zijn. De auto is lichter dan de trailer en persoonlijk zou ik niet graag rijden met een combinatie 1300/1400 kg auto en 2000 kg paardentrailer.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:19

ben toch wel nieuwsgierig naar het grote verschil tusen de Fautras en de Ifor Ikke

heb nu een Ifor maar overweeg een Fautras, maar als ik jou zo hoor lijkt me dat geen verstandige keuze.
Vind de nieuwe ifor er al niet echt op vooruit gegaan, heb het idee dat het 'oude"model steviger is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:19

connie1964 schreef:

nou ben ik wel benieuwd of deze trailer ook daar het goedkoopst was of dat je deze bij andere dealers goedkoper had kunnen krijgen?

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:54

Uhh voor alle vragen':het is uitgesloten dat er 2 paarden meegaan, ik heb zelf een criollo die ong 450 kg weegt.Verder wordt de trailer teruggekeurd (tot 1400 kg)vandaar dat ik gewoon met een b rijbewijs mag blijven rijden en onze mondeo 2 liter tdi m kan trekken.
Verder is t zo dat volgens ikke (via pb)mij gemeld heeft dat een ifor als hij bv zou omvallen er waarschijnlijk nog niet eens een deuk in zal zitten en bij de Fautras dit niet t geval is.
Ik ga er niet vanuit dat dit gebeurt dus maak me daar geen zorgen om.
Verder vond ik de nwe ifor (ik kwam voor een anderhalfpaard trailer)uhh beetje plastic overkomen qua handgrepen.Had de indruk dat dit vrij snel zou kunnen breken als je die met wat kracht zou gebruiken.Verder vond ik ook de raampjes moeilijk tot niet opengaan.Misschien nieuwigheid.
Verder kwam de verkoper met deze Fautras op de proppen,een 2 paards trailer.Aangezien hij een jaartje is gebruikt als demo wagen (overigens zonder paarden,maar voor beurzen)kreeg ik zeer aanzienlijke korting.
Verder zitten er achter en voor geen kleppen.Paard moet dus voeten optillen om er in te komen en afstapje aan de voorkant om er uit te stappen.Aangezien een bekende van mij ook zo n trailer had heb ik al paar keer geoefend met mijn paard en dat ging eigenlijk veel beter dan die kleppen.Heb trailer laadproblemen met m en met name t achteruit lopen is een drama.Hij schiet zichzelf af als een kanonskogel.
Jury als je de prijs wilt weten kan ik je m pb-en.Tis echt de moeite waard om bij deze dealer te gaan kijken,goede inruil gedaan en zeer netjes behandeld en hij zit landelijk absoluut onder de normale vraagprijs.
Heb rondgekeken bij thuiskomst en bijna nergens deze fautras te krijgen maar de prijzen die ik zag lagen zeker een stuk hoger.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:11

Connie, de prijs op zich vind ik niet belangrijk maar vaak zie je dat mensen gelokt worden door bepaald goedkoop produkt en dan naar huis gaan met een ander produkt (trailer in jouw geval) en dan is er helemaal geen vergelijkend warenonderzoek gedaan. Bij jou is dit onderzoek achteraf gelukkig alsnog goed uitgevallen.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:05

Ik had zelf de ifor kunnen kiezen hoor als ik dat wilde.In dit geval was de ifor goedkoper dan de fautras.Ik kon de Fautras wel maar wist niet dat hij ze te koop had staan (hij had er nu ook toevallig ook 1 hoor)Ben het wel met je eens dat je in zo n showroom door de bomen t bos niet meer ziet.Alles blinkt en alles is mooi.Maar ik heb me daardoor niet laten verleiden.