Mindere hoog cijfer voor verzorging door vieze voeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Mindere hoog cijfer voor verzorging door vieze voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:01

Misschien is mijn topictitel niet geheel duidelijk, maar hij kwam er anders niet in zijn geheel op. Schijnheilig

Ik ben gezegend met een paard met 4 witte benen.

En vaak was ik de benen voordat ik op wedstrijd ga, maar afgelopen zondag was het zo koud en aangezien ik alleen de beschikking heb over koud water, heb ik de voeten zo goed mogelijk gepoetst en ben ook zo gestart.

Ze waren niet wit, eerder gelig Bloos

Ik vind het nl niet eerlijk tegenover mijn paard om onder nul zijn voeten te wassen voor een enkel puntje
meer op concours.

Houden jullie als jury daar rekening mee?

Ik had 2 x een 8 voor verzorging, dus vond dat wel terecht, omdat ik zijn staart was vergeten in te vlechten.

Tizzy1

Re: Mindere hoog cijfer voor verzorging door vieze voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:13

Ik kijk er niet echt naar, tenzij de hele combi er onverzorgd/ongepoetst uitziet.
Mijn eigen merrie is echt een smeervarken Duivel , 3 witte voetjes, was ze altijd braaf voor de wedstrijd maar heeft echt totaal geen nut. Van wedstrijdspanning poept ze nl tig keer en uiteraard komt dit altijd op haar o zo mooie witte voetjes terecht... Boos!
Is dus geen beginnen aan... Dus als iemand nog de ultieme tip heeft? Clown

Snap je opmerking van 2x een 8 voor de verzorging en vergeten staart in te vlechten trouwens niet?
Als je de staart in had gevlochten had je dan een 9 gehad? 8 is vrij standaard in onze regio nl.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:00

Ik kijk er wel naar. Als een paard met vier gele benen binnenkomt dan neem ik dat zeer zeker mee in de beoordeling voor verzorging. De benen kun je het hele jaar door met koud water afspoelen/wassen, dat is voor je paard niet schadelijk. Wanneer de voeten vies zijn geworden door het losrijden kan je daar uiteraard niks aan doen.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:11

Ik heb wel eens gehoord dat ze voor de wedstrijd een beetje wit talkpoeder op de witte voetjes doen...
maar of het echt werkt, geen idee

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:14

Als ze echt geel zijn zou ik een puntje aftrekken. Je hebt overigens spray om dit zonder water schoon te maken (de groene fles van equistar).

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:16

Tizzy1 schreef:
Ik kijk er niet echt naar, tenzij de hele combi er onverzorgd/ongepoetst uitziet.
Mijn eigen merrie is echt een smeervarken Duivel , 3 witte voetjes, was ze altijd braaf voor de wedstrijd maar heeft echt totaal geen nut. Van wedstrijdspanning poept ze nl tig keer en uiteraard komt dit altijd op haar o zo mooie witte voetjes terecht... Boos!
Is dus geen beginnen aan... Dus als iemand nog de ultieme tip heeft? Clown

Snap je opmerking van 2x een 8 voor de verzorging en vergeten staart in te vlechten trouwens niet?
Als je de staart in had gevlochten had je dan een 9 gehad? 8 is vrij standaard in onze regio nl.

Ik heb zelfs vaak een 7 terwijl ik helemaal in pakje en gevlochten ben!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:16

Ik heb er wel eens aftrek voor gekregen. Had heel hard m'n best gedaan om zijn voetjes stralend wit te krijgen. Helaas lag de losrijbak vol mest (was een bak met alleen tapijtsnippers en de mest werd er nooit uitgehaald) en helaas waren de voetjes niet meer zo wit toen ik voor de jury verscheen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:21

volgens mag je blij zijn dat je toch 2 x een 8 had
ik heb iedere x dat ik geweest was een 7 terwijl ik een witte schimmel heb met wel witte benen en witte staart

ik was hem altijd of het nu koud is of niet zolang die binnen opdroogt is het goed

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:37

Nou, 2x een 8 voor een slordige staart en gelige benen? Dik kado gekregen kun je dan denken. Bij mij was dat toch echt op een 6-7 blijven steken.
Wat die benen betreft, ik kan natuurlijk niet zien of je warm en koud water beschikbaar hebt. Hou ik ook geen rekening mee trouwens.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:54

Ik denk dat je veel geluk hebt gehad met je punten.

Misschien zou je iets verder kunnen kijken dan meteen te zeggen dat je alleen koud water hebt.
Er zijn uitstekende droogshampoo´s waar geen druppel water bij komt kijken, maar waar je toch prachtig witte beentjes van krijgt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:57

Bij ons is bij de meeste jury's een 7 standaard, of je nu alleen de manen invlecht, of je manen-staart invlecht en je paard mooi wast, alles poetst ect. Sommige jury's willen dan nog wel eens een 8 geven maar bij ons is de 7 echt standaard, ik denk dus ook niet dat het wat uitmaakt

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:01

je hebt zo`n blokje waar je het geel me weg poetst , en nog een tip misschien babypoeder! ik zou ze ook niet gewassen hebben in die kou hoor!
maar eerlijk gezegt let ik er wel op, ik vind het niet zon verzorgde indruk maken! dus ik zou zeggen meiden probeer het!
groetjes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:02

Ik had vorige week 2x een 7 met een palomino (die lichte benen en een witte staart hoord te hebben). Met een 5 was ik het ook eens geweest Tong uitsteken, maar ik ga mijn pony die 24/7 staat niet wassen als het vriest (normaal het staartje wel, maar dat heb ik vorige keer ook niet gedaan).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:12

Zelf is mijn standaard cijfer voor verzorging een 7.
Als je hele vieze benen hebt omdat de weersomstandigheden zo zijn dat je niet kan wijzen, knijp ik een oogje dicht, witte benen wit houden is vaak toch al moeilijk zat, met losrijden worden ze toch vaak weer vies. Dus die 2 x een 8 zijn niet onder gewaardeeerd bij jou Haha!

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:04

Heb die groene spuitbus van Equistar ook wel, van het zomer meerdere malen na het wassen nog opgespoten, werkt op zich wel, maar.... wat dan als je paard zoals de mijne tig keer zn voeten onderpoept? Boos! Dan kan ik wassen wat ik wil (blijf toch wel trouw wassen ook al weet ik dat het weinig nut heeft Knipoog) maar die poep zit er dan helaas toch echt wel op... (onder het losrijden poept ze nl ook nog een paar keer)

Hier in de regio is een 8 eigenlijk standaard voor de verzorging, maar er zijn hier zeker ook een aantal juryleden die never nooit hoger dan een 7 geven.

@Brennie75, wat is dat voor een blokje om het geel mee weg te poetsen?

Talkpoeder wil ik ook nog gaan proberen trouwens!

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:14

Ik was mijn paard z´n benen zomer of winter altijd gewoon met koud water, ik pak er altijd wel een emmer warm water bij om het uit te spoelen en droog het altijd goed af met een handdoek.
Maar wat denk je van paarden die dag en nacht buitenstaan en nat regenen die worden daar toch ook niet ziek van en van alleen de beentjes wassen al helemaal niet.
dus ik denk dat je de benen gewoon kan wassen.
en ik vind 2 keer een 8 hoog hoor..
bij ons in de kring heb je echt een hoog punt voor verzorging als je een 8 hebt, je krijgt nooit een 9 maar meestal standaard een 7..
en als je bijv. de benen niet hebt gewassen, paard staat slecht op z´n hoeven dan krijg je zeker ´n 6.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:23

Nou, hier is het vaak anders ik heb bijna altijd een 9 ook enkel keer een 10 voor de verzorging.
Een 8 of 7 komt bij mij zelden voor.

En nee, ik ga niet onnodig zijn voeten wassen als het vriest, dan maar vieze voeten en lagere punten. Knipoog

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:31

Witte voetjes wassen lijkt me toch niet zo heel veel werk hoor, weer of geen weer. Wat iemand al zei: koud water is echt niet schadelijk voor de benen.

Een 8 vind ik ook heel behoorlijk hoog dan, wat heb je normaal dan?
Ik heb vandaag ook 2 8en gehad voor de verzorging, maar ik denk dat het ook aan de jury ligt..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:35

Silence schreef:
Ik denk dat je veel geluk hebt gehad met je punten.

Misschien zou je iets verder kunnen kijken dan meteen te zeggen dat je alleen koud water hebt.
Er zijn uitstekende droogshampoo´s waar geen druppel water bij komt kijken, maar waar je toch prachtig witte beentjes van krijgt.

Droogshampoo's? Nooit van gehoord. Waar kun je die kopen? Tong uitsteken

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:48

kaatje77 schreef:
Nou, hier is het vaak anders ik heb bijna altijd een 9 ook enkel keer een 10 voor de verzorging.
Een 8 of 7 komt bij mij zelden voor.

En nee, ik ga niet onnodig zijn voeten wassen als het vriest, dan maar vieze voeten en lagere punten. Knipoog

off-topic...
Nee... ik ga niet reageren Clown Al moet ik me enorm inhouden!!!
Ik rij en jureer nl in jouw regio Haha!

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:15

Dan kom ik dalijk ook met mijn 3 jarige bij jou in de buurt rijden Haha! Toch wel mooi meegenomen een 9 of 10! Tong uitsteken

Nee zonder dollen, misschien bedoel jij onderlinge wedstrijden?
Ik heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt in de 12 jaar dat ik officiële wedstrijden rij!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:20

Idd een 10 .. Vorige keren dat jury's in de basisport een 10 gaven stond het in de P&S Tong uitsteken

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:24

Ja echt waar, 10 komt niet vaak voor, maar wel eens gehad ja. Vork Is het zo bijzonder dan?
En het is in de gewone sport. Vork

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:26

Nou stuur die jury's dan maar eens naar het zuiden, hier is, hoe ik ook schrob en poets, een 7 standaard en een 8 een echte UITZONDERING

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:29

een 10!! nog nooit ookal is alles zo netjes en verzorgt..... zelfs al eens dat kennis in dezelfde ring het paard niet eens ingevlochten had en ik alles voor elkaar dat diegene een 8 had en ik een 7.... nou daar zakt mij de broek van af hoor!!!

dat blokje waarmee je wat weg kan poetsen kun je halen bij ruitersportzaak en geloof ook welkoop... is grijs rechthoekig blok