Slechte communicatie/ervaring/product webwinkel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Slechte communicatie/ervaring/product webwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 03:27

Al vanaf het begin van mijn bestelling problemen gehad met de webwinkel. Op 2 december heb ik een bestelling gedaan, direct betaald want ik wilde mijn producten uiteraard zo snel mogelijk hebben. Levertijd was binnen 1 werkdag, ik heb heel vroeg in de ochtend besteld dus dan zou mijn pakketje toch op 3 hooguit 4 december bezorgd moeten worden. Ik wachten op een track-en tracenummer wat via mail toegestuurd zou worden, maar dat kwam er niet.
De voorwaarden op de website nog eens doorgelezen en ik had een orderbevestiging moeten krijgen, mail nog eens nagekeken en die had ik dus niet, enkel een welkomsmail als nieuwe klant.

Ok, kan gebeuren dus contact op genomen zoals op de site beschreven staat. Inmiddels was het alweer aan het einde van de week en nog steeds geen reactie. Dat weekend wel activiteit op bokt gezien op het bokt account van de winkel dus ik heb via pb nogmaals het probleem uitgelegt, wie weet werkt het hele mailsysteem op de website niet goed.
Maandag 8 december kreeg ik bericht, zowel via bokt als mail. Bijna een week later pas dus het eerste contact.
Een van de twee producten die ik had besteld was nog niet binnen, deze zou op woensdag binnen komen en dan zou mijn pakketje ook meteen verzonden worden. Beetje jammer dat ik niet gewoon meteen een mailtje heb gehad dat het wat langer zou duren omdat een van de producten er nog niet was maar ok, daar kan ik wel mee leven.
Woensdag ging voorbij, donderdag, vrijdag. Nog steeds geen pakketje, mailtje niets.

Inmiddels vond ik de deken die ik had besteld, de enige rede waarom ik bij deze webwinkel bestelde omdat ik hem nergens anders kon vinden, ergens anders voor ruim 10 euro goedkoper. En als ik de mijne nou al had gehad vond ik dat nog niet zo'n ramp, dat was dan jammer. Maarja, ik wachtte al bijna 2 weken en nog steeds geen mailtje met het track-en tracenummer of een update over de status van mijn bestelling.
Ik was dus behoorlijk boos en heb weer gemailt dat ik het niet eens was met de gang van zaken, de communicatie is slecht en dat ik de deken nu dus ergens anders voor zoveel minder kon krijgen terwijl ik nog steeds aan het wachten was.
Weer een weekend ging voorbij en maandag plotseling een bericht dat mijn pakket was verzonden, geen reactie op mijn eerdere mail of wat dan ook. En ook het beloofde track-en tracenummer zat er niet bij.

Maandag verzonden, dus gezorgd dat er dinsdag iemand thuis was. Maar geen pakketje. Woensdag ook niet. Donderdag bezorgd, maar niemand thuis dus bij de buren. De TNT besloot er ook nog een potje van te maken want de buren die ze op het briefje hadden geschreven hadden helemaal niets gekregen. Weer een dag voorbij en geen idee waar mijn pakket was. Gelukkig kwam de lieve buurvrouw die het pakketje wel had aangenomen hem langsbrengen.
Eindelijk.

Denk je dan. De deken waar het me allemaal om ging klopt niet. Hij is heel mooi, dat wel, maar de maat klopt gewoon van geen kant.
De site meet de dekens volgens bovenmaten. Bovenlengte heb ik voor mijn pony 105 nodig, onderlengte 155. Op de maattabel van de site gecontroleerd, ja dat klopt.
Dus deken besteld in maat 105. Ik leg de deken op mijn pony, bovenlengte is mooi, maar hij gaat niet dicht, terwijl hij een heel iel borstje heeft. Is de onderlengte nog geen 140cm Frusty .

Nu heb ik dus lang moeten wachten op een product wat niet aan de voorwaarden voldoet en waar ik nog teveel voor heb betaald ook. En gezien de 'fijne' communicatie eerder zie ik er dus tegenop om wéér contact op te moeten nemen met de betreffende webwinkel., zeker niet nu ook nog eens de feestdagen ertussen komen. Daarbij komt ook nog dat ik ze al het voordeel van de twijfel had gegeven omdat ik op internet al meer slechte ervaringen erover had gelezen en ik ben dus bang dat ik kan fluiten naar mijn geld of wel een nieuwe passende deken, zonder nóg meer te moeten betalen.
Voor ik weer ga mailen wil ik toch nog even kijken of ik nog wat ervaringen of adviezen van anderen kan krijgen. Voor maandag hoef ik toch nog geen antwoord te verwachten Scheve mond .

Lang verhaal, korte vraag: Heeft iemand eerder zoiets gehad en wat heb je toen gedaan?

aslo

Re: Slechte communicatie/ervaring/product webwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:04

Bij een koop op afstand (dus een internet aankoop) heb je 7 dagen de tijd om het product te retourneren zonder opgaaf van reden. De webwinkel is verplicht je het geld terug te betalen. Ik weet niet of de 7 dagen al om zijn, maar ik zou 'm dus zsm terug sturen plus een mail dat ie retour gaat op die en die datum. Verzendbewijsje goed bewaren.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:02

Ja dat staat ook op hun website. Maar wat ik al van anderen en hun ervaringen heb gelezen gaat dit minder makkelijk dan gedacht en wachten al maanden op hun geld dan wel nieuw product. En omdat de communicatie al zo slecht verliep en al niet aan eigen voorwaarden gehouden werd heb ik er een hard hoofd in.

De 7 dagen (vanaf aflevering) zijn nog niet om. Maar er zitten wel kerst en nieuwjaar tussen Scheve mond . Daarbij komt ook nog dat ze al veel meer rekenen voor de betreffende deken dan andere webwinkels inmiddels doen en dan moet ik ook nog gaan opdraaien voor extra verzendkosten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:06

heb je ze al gemaild ?
als je nu mailt dat je het retour wilt sturen
en met de vraag naar adres kom je iig niet voor het blok van te laat reageren te staan
ivm kerst en oudjaar
zijn ze uberhaubt open in die dagen ?

hebben zij net als wij een retour nr ?
of kan je gewoon retouneren ?
via pb ook al de tip gegeven
weet verder niet om welke zaak het gaat
dus kan daar verder geen oordeel over vellen

maar als je vantevoren weet dat ze zo moeilijk zijn
waarom bestel je daar dan ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:09

IcePrincess schreef:
Ja dat staat ook op hun website. Maar wat ik al van anderen en hun ervaringen heb gelezen gaat dit minder makkelijk dan gedacht en wachten al maanden op hun geld dan wel nieuw product. En omdat de communicatie al zo slecht verliep en al niet aan eigen voorwaarden gehouden werd heb ik er een hard hoofd in.

De 7 dagen (vanaf aflevering) zijn nog niet om. Maar er zitten wel kerst en nieuwjaar tussen Scheve mond . Daarbij komt ook nog dat ze al veel meer rekenen voor de betreffende deken dan andere webwinkels inmiddels doen en dan moet ik ook nog gaan opdraaien voor extra verzendkosten?

Het zijn toch 7 WERKDAGEN die er tussen mogen zitten? Lijkt mij logisch iig, aangezien je ook naar het postkantoor moet.
Wel balen zeg!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:10

Ik weet niet om welke site het gaat, maar het klinkt precies hetzelfde als het probleem wat ik had.
Ik had een nieuwe rijbroek besteld, in een bepaalde kleur. Kreeg een reactie dat ik geld kon overmaken en wel een orderbevestiging geloof ik. Heb het geld direct overgemaakt en dan zou de broek gelijk opgestuurd worden.
Echter had ik een paar dagen later nog niks gehoord. Toen stuurde ik een mail en toen bleek dat die rijbroek waar ik dus al voor betaald had in mijn maat niet eens meer op voorraad was.... Boos! nou oke, heeeeeel fijn, maar toen de vraag of ik hem dan in een andere kleur wilde? Nee, want dan had ik die andere kleur wel gekozen toch. Maargoed na een aantal weken uiteindelijk mn geld toch teruggestort gekregen, maar erg vreemde gang van zaken. Ik bestel er iig nooit meer iets, particulier iets kopen gaat nog gemakkelijker en duidelijker.

Ik neem aan dat jij niet hoeft op te draaien voor de kosten, zijn niet jou probleem??? Zij sturen het verkeerde op. Desnoods ook je geld terugvragen en het ergens anders bestellen. Op die manier verdienen ze er niks aan en zijn ze wel genoodzaakt de service te verbeteren toch.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:21

@nickyu, heb je pb beantwoord Lachen

Dit staat er in de voorwaarden:
Citaat:
Indien u een produkt om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het produkt binnen zeven (7) werkdagen na aflevering voldoende gefrankeerd aan ****** te retourneren. Wij geven geen geld terug. Wel kunt u uw produkt ruilen. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de produkten niet beschadigd of gebruikt zijn.

Retounering komt dus op mijn kosten.

En waarom ik daar ondanks slechte ervaringen van anderen toch bestel? Omdat er ook wel goede waren en de betreffende deken nog nergens anders te krijgen was. Ik heb uiteraard eerst gekeken of hij niet ergens anders te krijgen was omdat ik hier eigenlijk helemaal niet wilde bestellen. Maar toch het voordeel van de twijfel gegeven omdat ik die deken graag wilde.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:24

Dan zijn ze in strijd met de wet. Ze moeten ook geld terug geven. Heb zelf eens zo'n akkefietje gehad. Heb de webwinkel daarop gewezen en idd zij erkenden dat ze verplicht waren het geld terug te storten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:25

staat er geen telefoonnummer op de site? ik ben van mening dat als je zoiets als dit wilt oplossen je gewoon moet gaan bellen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:27

Schriftelijke bevestiging
De verkoper moet van tevoren maar uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging sturen dat een overeenkomst tot stand is gekomen. Het is toegestaan om dit per e-mail te doen. Naast de hierboven genoemde informatie moet in de bevestiging worden vermeld:

* hoe je gebruik kunt maken van het recht op ontbinding;
* het adres van de verkoper waar je een eventuele klacht kunt indienen;
* informatie over eventuele garantie en service;
* hoe je kunt opzeggen (bij overeenkomsten van langer dan één jaar).

Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden). Als je op de dag van ontvangst of de dag waarop je de overeenkomst sluit nog geen bevestiging hebt ontvangen met de juiste informatie dan bedraagt de ontbindingstermijn maar liefst drie maanden!

De verkoper mag je hiervoor geen boete in rekening brengen, hoogstens de kosten voor het terugzenden. Heb je al (gedeeltelijk) betaald? Dan moet de verkoper binnen 30 dagen het geld terugstorten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:29

Als die web-winkel werkelijk zo slecht reageert en zo beroerd is in het nakomen van afspraken, dan stuur je toch een simpel briefje met uitleg van de situatie naar je rechtsbijstandverzekering. Die lossen dat haarfijn voor je op. Of de uitkomst datgene is wat jij graag ziet is een ander punt (lees: in hoeverre valt jou als klant iets te verwijten)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:31

punt is wel dat je de deken op je paard gelegd hebt ..
waardoor die niet meer als nieuw te verkopen is

dat was geen slimme actie

deken is al erg lang in de handel
en uit mijn hoofd ken ik iig 3 zaken waar je m ook had kunnen krijgen

welke maat staat er IN de deken ?
want ik vermoed dat er een verkeerde maat is gestuurd
dan zijn de verzendkosten wel voor de shop

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:46

Helaas geen telefoonnummer op de site. Via whois ook al gekeken maar enkel een adres (andere als op de website staat).

De maat in de deken is de goede, dat heb ik meteen nagekeken uiteraard en daarom ook op mijn pony gelegd, want als er in staat het bovenlengte 105 is, dan verwacht ik ook dat de onderkant ook de maat is zoals op de site vermeld staat. Of verwachten zij dat ik eerst alle maten van de deken ga opmeten en die vergelijk met mijn pony voor ik hem pas? Nee toch zeker?
Bij een gewone ruitersportzaak mag je ook terugbrengen als iets niet past. Als het gewoon netjes en schoon is, wat deze deken ook is, wordt het gewoon als nieuw verkocht. Want dat is hij nog steeds. Passen en dragen zijn twee verschillende dingen.
Als jij kleding koopt ga je toch ook geen korting vragen omdat iemand anders het al heeft gepast?

Citaat:
De Klant dient hierbij rekening te houden met geringe maat- en kleurverschillen van de op de internetsite afgebeelde produkten.

meer dan 15 cm verschil is niet echt gering toch?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:50

heb je uberhaubt al geprobeerd contact op te nemen
met de shop betreffende de retour?>

of spui je alvast voordat je het gaat doen ..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:03

IcePrincess schreef:
Voor ik weer ga mailen wil ik toch nog even kijken of ik nog wat ervaringen of adviezen van anderen kan krijgen. Voor maandag hoef ik toch nog geen antwoord te verwachten Scheve mond .

Als ik het pakket op vrijdagavond krijg en pas, en uit ervaring dus al weet dat zij zelf in het weekend niet reageerd (op bokt zijn er onder haar naam andere werknemers actief naar eigen zeggen) dan is het (voor mij) wel handig om eerst informatie in te winnen voor ik haar nu mail en toch pas maandag antwoord zal krijgen. Zo krijg ik bruikbare informatie van anderen te horen die mij kunnen helpen het proces beter doen verlopen zonder dat ik langer hoef te wachten dan dat ik toch al zou moeten doen.

Zondag mail ik weer, en ik probeer eventueel iemand te regelen die met mij daarheen kan rijden met de auto om het gewoon in persoon op te lossen want via mail gaat zoals eerdere ervaringen van anderen al laten blijken niet erg soepel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:09

Ik kan zo al bijna raden om welke webwinkel het gaat.

Heb ongeveer hetzelfde voorgehad. Aanbieding op internet, ondanks slechte ervaringen van bokkers toch maar besteld. Bleken ze het product achteraf gewoon helemaal niet te hebben en niet te kunnen bestellen, maar alles was wel mijn fout, want ze hadden me proberen te bellen, maar ik nam niet op Clown Terwijl ze evengoed hadden kunnen mailen.
Toen hebben ze dat ding maar opgestuurd in een andere kleur èn maat, waar ik dus helemaal niks mee kon. Ook de andere dingen die ik erbij besteld had, waren in de verkeerde maat.

Het scheelde niet veel of ik was naar de politie gegaan. Het is in strijd met de wet om te doen alsof je iets verkoopt, terwijl je dat helemaal niet doet.

EDIT: had ik dus nog het probleem dat ik in België woon, dus ik wachtte langer omdat het verzenden normaal ook langer duurt. Denk dat ik in totaal toch een maand of misschien anderhalf heb gewacht toen... Op iets waar ik niks mee kon.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:16

IcePrincess schreef:
IcePrincess schreef:

Als ik het pakket op vrijdagavond krijg en pas, en uit ervaring dus al weet dat zij zelf in het weekend niet reageerd (op bokt zijn er onder haar naam andere werknemers actief naar eigen zeggen) dan is het (voor mij) wel handig om eerst informatie in te winnen voor ik haar nu mail en toch pas maandag antwoord zal krijgen. Zo krijg ik bruikbare informatie van anderen te horen die mij kunnen helpen het proces beter doen verlopen zonder dat ik langer hoef te wachten dan dat ik toch al zou moeten doen.

Zondag mail ik weer, en ik probeer eventueel iemand te regelen die met mij daarheen kan rijden met de auto om het gewoon in persoon op te lossen want via mail gaat zoals eerdere ervaringen van anderen al laten blijken niet erg soepel.

Beste ...

Hierbij deel ik u mede de order nr XXX te willen retouneren
Helaas klopt de door u aangegeven maat niet.
De deken is geen 155cm doch slechts 140
Het verschil van 15 cm is helaas te groot om deze deken te kunnen gebruiken voor zijn bestemde doel.

Kan ik het gewoon terug sturen of moet dat naar een ander adres?
Moet daar een kopie factuur bij ?

Tevens wil ik u er op wijzen dat wij , tegen uw voorwaarden in ,
wettelijk recht hebben op ons geld retour .

U mag het te retouneren bedrag na ontvangs spullen
overmaken op
bnk nr , tnv , te

mvg
xx

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:34

dat is een hele nette opzet nickyu!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:40

Bloos zo krijg ik ze meestal niet ...
nu heb ik wel zeggen en schrijven 4 retouren gehad dit jaar , dat scheelt misschien Cool

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:56

nickyu schreef:
Bloos zo krijg ik ze meestal niet ...
nu heb ik wel zeggen en schrijven 4 retouren gehad dit jaar , dat scheelt misschien Cool

Maar dan lever jij ook uitstekende service nickyu! Als ik iets zoek kijk ik altijd eerst bij jou.

En anders ga ik op zoek naar een webwinkel waar ze minimaal een telefoonnummer hebben vermeldt. Dan op zoek naar ervaring. lees ik teveel slechte ervaringen, dan hebben ze pech. Krijgen ze niet eens het voordeel van de twijfel bij mij.

Het voordeel van een webwinkel is dat je makkelijker je recht kunt halen dan bij particulier... Helaas kan ik daar zelf over mee praten.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 01:57

Bedankt nickyu, daar heb ik zeker iets aan Lachen .
Als ik vrijdag direct was gaan mailen had het er iets anders uitgezien Nagelbijten / Gniffelen .

Ik hoop heel hard dat ze me gaan verassen met een soepel en snel verloop, een passende deken en geen extra kosten op mij rekening Haha!

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:05