Sinds een tijdje doet mijn pony heel vreemd tegen mijn moeder. Als mijn moeder op stal komt om haar even te verzorgen en naar haar stal toe loopt komt mijn pony heel even kijken maar draait zich daarna om en blijft met haar kont richting mijn moeder staan. Ook begint ze te gapen. Ook als mijn moeder dan de stal in loopt blijft ze haar kont naar mijn moeder toe draaien en dan pas na een tijdje komt ze weer even kijken als mijn moeder vol houd. Het was al bekend dat mijn moeder mijn pony niet altijd helemaal de baas is (met name met rijden en longeren), dit voert mijn moeder dus ook al een hele tijd niet meer alleen uit. Het enige wat ze mijn pony doet is haar loslaten, poetsen en haar even laten grazen. Kortom alleen maar een beetje vertroetelen en dan gedraagd mijn pony zich normaal gesproken prima.
Ze doet dit sinds een paar weken bij mijn moeder.
Bij mij is ze niks veranderd, ze is altijd blij om me te zien en heeft nog nooit haar kont naar me toe gedraait.
Mijn moeder zorgt ongeveer 1 à 2 keer in de week voor haar en ik de rest van de week. Ze is vrij eenkennig en vind het bijvoorbeeld ook niet goed als er een vreemd iemand in haar box komt.
Ik heb echt geen idee waar dit gedrag vandaan komt en waarom ze het doet, iemand ideeën?
Groetjes Hilde