Hulp voor wedstrijdkleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_horselover

Hulp voor wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:38

Hey,

Binnenkort ga ik misschien eens meedoen aan een wedstrijdje op de manege.
Ik ben van plan om dan een wedstijd vest te kopen bij ons in Decathlon.

het kost daar maar 50€ maar ik krijg al meteen van iemand te horen dat ik beter van het mrk Pikeur zou kunnen kopen.
Dit vestje dat ik wil kopen komt van Reynald. Heeft iemand misschien ervaring met dit merk en kan je mij dan zeggen of dit lang meegaat of niet want ik weet dat je goede kwaliteit duur betaalt maar toch sta ik erop deze te kopen.

Wat denk jij? Zou deze veel te snel kapot gaan en zou ik mijn geld er voor niets aangeven of is dit goede kwaliteit?
Hier is alvast een afbeelding van het vestje.

http://www.decathlon.be/NL/wedstrijdjas-lady-32216624/

Alvast bedankt!
Sofie

Sjonniej

Re: Hulp voor wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:46

Ik ken het jasje niet, maar kijk gewoon in de winkel naar de kwaliteit. Hoe is de stof? Hoe ziet hij eruit? Kraakt hij als je hem aan doet? Past hij mooi, sluit hij overal mooi aan? En maak op basis daarvan je keuze.

Ik ging zelf een aantal weken geleden ook naar de ruitershop, om een Harry's Horse jasje te kopen, ook iets van 50 euro. Maar toen ik het jasje in het echt zag, viel hij me zo tegen dat ik hem heb laten hangen; geen mooie stof, slechte pasvorm. Uiteindelijk heb ik een jasje van PK, erg mooie stof, enorm mooie pasvorm en niet zo belachelijk duur als Pikeur.

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:48

Sjonniej schreef:
Ik ken het jasje niet, maar kijk gewoon in de winkel naar de kwaliteit. Hoe is de stof? Hoe ziet hij eruit? Kraakt hij als je hem aan doet? Past hij mooi, sluit hij overal mooi aan? En maak op basis daarvan je keuze.

Ik ging zelf een aantal weken geleden ook naar de ruitershop, om een Harry's Horse jasje te kopen, ook iets van 50 euro. Maar toen ik het jasje in het echt zag, viel hij me zo tegen dat ik hem heb laten hangen; geen mooie stof, slechte pasvorm. Uiteindelijk heb ik een jasje van PK, erg mooie stof, enorm mooie pasvorm en niet zo belachelijk duur als Pikeur.

Het is van polyester stat er bij.Ik heb het enkel vast gehad en het voelde dun aan,woog niet zwaar en vanbinnen zat er een zachte stof in. Maar gepast heb ik hem niet.Dat zal ik volgende keer dan wel doen Lachen

Xx;;

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:57

Doet wat jou goed lijkt. Houd hem ook even naast een jasje van Pikeur, dan kan je beter vergelijken.
Maar een jasje van 50 euro kan ook hartstikke mooi en goed zijn hoor!!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:00

Er staat bij dat je 1 jaar garantie krijgt... dus lijkt me dan dat ie wel eventjes mee zal gaan en dat voor 50euro! ik zou hem ook wel durven kopen mits je m terug kan sturen als ie niet past oid.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:10

WD -> RUI

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:25

ziet er wel leuk uit
maar tis je eigen keuze ik heb altijd 1 van kentucky gehad daar heb ik 4 jaar mee gedaan en toen ik hem weg deed was ie nog als nieuw

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:31

Een wedstrijdjasje komt maar eens in de paar weken uit de kledinghoes, en dan draag ik heb nog geen uur. Qua slijtvast zijn hoef je dus echt geen degelijk/duur merk te kopen.

Voor 50 euro heb je in mijn ogen gewoon een net jasje te pakken hoor Ja

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:33

ik heb dat jasje gezien!
zag er sjiek en degelijk uit Ja

Ik heb zelf HH, is ook gewoon een goed jasje hoor.
Zeker voor een enkele wedstrijd op de manege!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:02

Voor die paar keer per jaar dat ik wedstrijd rijd heb ik ook een jasje van ongeveer die prijsklasse. Zit prima. Ik zou zelf niet meer dan 50 euro uitgeven zeker niet als je niet van plan bent om 1 of meerdere keren per week op wedstrijd te gaan.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:32

Als je van plan bent om af en toe een manegewedstrijdje te rijden, is een peperduur jasje toch nergens voor nodig. Als deze er goed uitziet en goed past, waarom dan niet? Je krijgt van een jury echt niet minder punten, omdat je een goedkoper jasje draagt.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:35

hoi, gewoon kijken hoe het jastje zit en staat, waarom 300 euro geven aan een pikeur als je niet van plan bent vaker op concours te gaan??
als hij goed staat en hij zit lekker kun je volgens mij niet sukkelen voor dat geld en de kwaliteit van de spullen die ik van de decathlon heb is gewoon goed (tenten, fietsspul, kampeerspul, hoofdstel en diverse dingen van kleding!) En ze doen er nooit moeilijk met ruilen, reparaties etc!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:21

Ik heb dat jasje ook Lachen. Super jasje, gewoon doen Lachen

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:57

Ik heb volgens mij dezelfde gekocht! Heb er pas 1 keer mee gereden, maar is een fijn jasje hoor.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:09

Ik denk ook dat je die gok wel kunt nemen voor dat geld. Een jasje gaat niet zomaar kapot, bovendien draag je het ook niet dagelijks.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:12

Decathlon is oha erg fijne kwaliteit

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:18

De jury geeft je echt niet meer punten voor een pikeur jasje of een harry's horse, dus kijk gewoon wat je er voor wilt uitgeven en wat het beste bij je zit! Het is puur voor jezelf Lachen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:51

ik heb een heel mooi grijs wedstrijdjasje met krijtstreepje en zwart fluwelen kraagje gekocht, voor 55 euro,.. maar nou is ie net iets te klein (is maat 176, past ook als je 34 hebt),... hij is erg chique maar mn mouwen zijn net iets te kort,.. als iemand interesse heeft mag ie weg anders kijk ik wel even of iemand een stukje aan de mouwen kan zetten,.. met een lange witte blouse eronder kan het evt wel,..

dit jasje is van Rider Pro, betaalbaar merk, zit mooi getailleerd (ik heb ook een pikeur, maar dit zit echt ook mooi)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:11

Heel veel hebben gewoon een jasje van HH(ik ook) Voor af en toe een wedstrijd kunnen die makkelijk Ja Rij je vaker zou ik een duurdere aanschaffen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:00

Juventus schreef:
ik heb een heel mooi grijs wedstrijdjasje met krijtstreepje en zwart fluwelen kraagje gekocht, voor 55 euro,.. maar nou is ie net iets te klein (is maat 176, past ook als je 34 hebt),... hij is erg chique maar mn mouwen zijn net iets te kort,.. als iemand interesse heeft mag ie weg anders kijk ik wel even of iemand een stukje aan de mouwen kan zetten,.. met een lange witte blouse eronder kan het evt wel,..

dit jasje is van Rider Pro, betaalbaar merk, zit mooi getailleerd (ik heb ook een pikeur, maar dit zit echt ook mooi)

Krijtstreepje is voor dressuur niet toegestaan dacht ik.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:46

Sjonniej schreef:
Juventus schreef:

Krijtstreepje is voor dressuur niet toegestaan dacht ik.

klopt, ik heb hem dan ook voor springen Lachen

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:45

ik vindt hem niet lelijk zo op de foto! alleen wij hebben hier geen decatlohn dus ik ken het jasje niet...