Meerdere paarden in stalling, korting gebruikelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Meerdere paarden in stalling, korting gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:35

Ik zit erover te denken om binnenkort een tweede paardje aan te schaffen.
Nu ben ik gewoon nieuwsgierig of het gebruikelijk is voor de eigenaar van een pensionstal om korting te geven op de stallingskosten als je dus twee paarden in pension hebt staan.

Want als je het van de ene kant bekijkt zorg je als paardeigenaar er voor dat er twee boxen gevuld zijn.
Of zou je zeggen, ik kan ook de volle pond vangen als er een paard van een ander in staat, met het risico dat als diegene vertrekt dat je inkomsten misloopt omdat de box leeg blijft staan? (dat is dan misschien wel even heel zwart wit, maar het is een mogelijkheid)

Ik ben benieuwd naar de reacties! Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Meerdere paarden in stalling, korting gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:39

Mijn ervaring is dat er geen korting gegeven wordt als je er een box bij huurt voor een tweede paard/pony. Ik heb zelf het geluk gehad dat ik altijd voor 1,5 heb hoeven te betalen omdat ik naast mijn rijpony een shetlander heb van 88 cm en ze altijd samen in een box hebben gekunt (stallen met ruime boxen en weidegang).

Ga er maar van uit dat je gewoon het volle pond betaald, wat ik overigens zelf niet meer dan logisch vind als je 2 boxen nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 18-12-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:39

Ik denk dat het ervan af hangt hoe makkelijk de stalhouder zijn/haar stallen gevuld krijgt. Als je bij wijze van spreken een wachtlijst hebt dan zou ik ook geen korting geven, dan zou je als stalhouder een dief zijn van je eigen portemonnee.

Bij de stal waar ik sta is het in elk geval niet gebruikelijk (is ook altijd vol)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:43

Lijkt me eigenlijk erg onlogisch om korting te geven.
Wij hebben liever 2 aparte mensen en zoals jij het zegt, de volle pond, dan 1 iemand met 2+ paarden en dan ook nog eens wanneer diegene weggaat 2 +stallen opnieuw zien te vullen.
Bovendien word het stro, hooi, voer, vergunningen etc. ook niet goedkoper... Moet je er ook meer moeite voor doen (stallen mesten etc)...

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:44

Ligt er inderdaad aan hoeveel vraag er naar stalling is. Als ik pensionhouder zou zijn en mijn stalling is goed en snel weer gevuld dan zou ik normale prijs rekenen per stal. Tenzij het een hele fijne pensionklant is waar ik van weet wat ik eraan heb, geen gezeur altijd fijn contact en goed van betalen, dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om die klant korting te geven maar dat is meer omdat ik om me heen heb gezien wat voor een zeikerds paardenmensen kunnen zijn dus liever minder dan meer Haha! Clown Duivel

Ik kreeg toen ik nog paarden in pension had staan wel korting maar heb alleen op kleinschalige privéstalling gestaan en had een uitermate goed en vriendschappelijke band met de eigenaar, dus dat ligt dan anders. We fokten allebei en zijn jonge paarden stonden dan 's-zomers bij ons in het koppel op de wei en als ik thuis geen plek meer had kon het jonge grut in de winter weer naar hem toe.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:45

Wij hadden vroeger 5 paarden op pension staan op de manege, voor we verhuisden en ondanks dat we z'n beste klanten waren, weet ik praktisch zeker dat we gaan cent korting hebben gehad Nagelbijten / Gniffelen. Maar dat is ook gewoon logisch.

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:48

`Wij hebben 3 pony's maar ik betaal hetzelfde bedrag voor de 3 dus niets geen korting!!!Sterker nog 1 van de pony's staat op zaagsel omdat hij niet tegen stro kan dus 35 euries bij...Maar ja als ik er niet zou zijn staan er tig op de wachtlijst dus ik begrijp het wel...
Enige voordeel is dat mijn dochter heel veel begeleiding krijgt ook op wedstrijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:52

Bij 10 boxen oke, maar 2 vind ik geen reden voor korting. Een ander betaald wel het volledige bedrag.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:52

Absoluut geen korting. De kosten die een paard maakt blijven gelijk; het is geen product waar je korting op kan geven!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:54

Ik zou zeggen; nee.
Twee paarden, is twee keer zo veel werk, en twee keer zo veel voer enz. Dus is het normaal dat je gewoon geen korting krijgt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:57

wij kregen voor een derde paard wel korting, maar dat heb ik maar een keer meegemaakt.

/add
iets duidelijker verwoord
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-12-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:02

Tja...ik denk dat als ik 5 boxen leeg had staan en er kwam iemand die 5 paarden zou willen stallen, er over de prijs wel te praten viel. Maar 2 paarden...ik denk het niet.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:12

Op mijn vorige stal kreeg ik voor 3 pensionpaarden een paar tientjes per maand korting. Iets van E30 of zo.
Nu, op mijn huidige stal, heb ik geen korting en ik heb er ook niet om gevraagd.
Ik betaal alleen voor de pony een iets lager tarief dan voor de paarden.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:09

Bij 2 boxen schat ik je kans zéér klein, tenzij de staleigenaar een goede kennis van je is. Maar dan zou je bij paard nr.1 al korting gehad hebben. Bij 4 paarden of meer vind ik het al een heel ander verhaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:19

Ik krijg voor vier boxen iig geen korting. Met tien paarden wel, maar zoveel heb ik geen tijd voor Knipoog

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:23

toen ik mijn paarden nog in pension had kreeg ik bij ieder paard erbij 25 gulden korting. Op gegeven moment had ik er 3, 1 volle pond, 2e 25 gulden minder en de derde ook 25 gulden korting.
Maar ja dit is dan ook alweer dik 15 jaar terug....

Heb nu de boel thuis en 1 paard in pension, mochten deze mensen er 1tje bijkopen krijgen ze geen korting.......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:53

even logisch gezien: het is jouw hobby, niet die van de pensionhouder, hij kiest er niet voor om jou twee paarden te laten hebben dat doe jij zelf dus betaal je ook gewoon het volle pond voor de tweede.
Korting krijgen bij meerdere paarden is eerder uitzondering dan regel, ik heb het nog nooit meegemaakt.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:55

Waar mijn veulen nu staat mag ik eventueel nog een 2de paardje bij zetten voor een kleine bijdrage extra per maand. Maar ik ken de eigeneresse ook persoonlijk dus misschien dat dat ook scheelt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 00:06

Bedankt voor de reacties allemaal! Zoals vele van jullie zeggen is het ook wel afhankelijk van de situatie. Ik ga er ook niet vanuit dat ik het zou krijgen hoor hihi Knipoog Ik heb het volledige stallingsgeld ook meer dan voor mijn paardje over. Maar ik ben gewoon benieuwd.