Welk wedstrijdjasje voor een "breed" persoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Welk wedstrijdjasje voor een "breed" persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:16

Ik ben op zoek naar een goed passend rijjasje. Ik heb inmiddels een maat 46 gehad van Red Horse, die paste niet. Pikeur heb ik allemaal aangehad en ook alle andere merken bij de ruitersportzaak, zelfs de mannenjasjes, die helaas niet pasten vanwege de Cup F die in de weg zit... Boos!

Ik heb van broeken etc maat 44, maar ik heb een best breed bovenlijf. Ik ben net een peer, op en iets boven m'n heupen heb ik echt een band zitten Clown . Ik heb cup F van borstmaat en ik ben zowiezo best breed op mijn schouders. Stevige bovenarmen.

Wie weet er een merk wat dus niet alleen jasjes heeft in de standaardmaten en ook voor de vollere mensen? Ik moet het jasje zowiezo in Januari hebben, maar ik heb werkelijk alle jasjes gepast die ik tot nu toe kon vinden, maar helaas geen succes tot nu toe.

Bedankt!

DiantaM

Re: Welk wedstrijdjasje voor een "breed" persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:30

Ik weet niet tot welke maat de Anky jasjes gaan, maar ze hebben een model erbij zitten die heel mooi staat bij een breed bovenlijf, en ze hebben in verhouding meer ruimte bij de borsten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:46

Ik heb een vergelijkbaar postuur als de TS en ik pas in geen enkele Anky kledingstuk, maar ben wel geslaagd in de zoektocht naar een geschikt jasje waar ik met mijn toenmalige F cup, brede schouders en forse bovenarmen goed inpas. Ik ben dus bang dat Anky ook niet gaat werken aangezien die sowieso erg klein vallen.

Ik heb overigens mijn jasje toentertijd bij Divoza besteld. Geen idee welk merk, huismerk volgens mij, maar hij was slechts 45 gulden (of waren het al euro's ??) en verkrijgbaar in blauw èn maat 46. Ik heb geen idee meer welke het is, maar ik gok op de Mondoni Sprinter (en gezien die prijzen zal het wel 45 gulden zijn geweest).

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:55

Ik was ook verschrikkelijk bang voor de pasvorm van de jasjes i.v.m. brede schouders, erg zware bovenarmen en een behoorlijk voorkomen, maar ik paste gewoon in het goedkoopste jasje van de ruitersportzaak bij ons in de buurt (Joh. Bosgra, Hardegarijp). Wel een maat 46 (voor taille en zo niet echt nodig, maar voor de rest wel Knipoog ) en volgens mij heet het merk Berlize of zo. nog geen € 50,-, dus ik was zeer blij!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 12:36

Berlize heb ik helaas al aangehad, dat is dat merk met een groen/roodachtig logo op een witte achtergrond toch?

Ik denk dat ik van de week nog maar eens een keer alle ruitersportzaken af ga rijden. Ik heb wel gehoord van een jasje met een elastische rug van Pikeur, die word dan helemaal op maat gemaakt voor je en dan is de rug ook elastisch o.i.d. waardoor die dus ook geschikt is voor mensen met een peer figuur als ik Clown. Helaas was die momenteel niet verkrijgbaar. En ik zoek dus ook echt een jasje wat betaalbaar is. Ik wil absoluut NIET boven de € 100 gaan, want ik start met een jong paard en zal vast nog wel een paar keer zand gaan happen. en zowiezo vind ik boven de € 100 echt gekkenwerk voor een jasje Lachen

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:44

Ja dat logo heeft wel groen met rood op een witte achtergrond...
Jammer dat die niet paste! Succes met verderzoeken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:18

Dankje! In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik heb daar ook de mannenjasjes van aangehad, alleen zijn die helaas niet gemaakt voor een groot voorkomen Bloos

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:26

bij xlequestrian.nl hebben ze jasjes in grotere maten, ik ben hier ook geslaagd (maat 48)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:38

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:30

Als je voor mij de maten op zou willen meten en door zou kunnen pben? Thnx!

Verder ben ik nog steeds op zoek naar andere rijjasjes die mij wél gaan passen! Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:59

eurostar ellen gaat tot maat 50 en valt breder (ik heb 2 jaar in bekende ruitersportzaak gewerkt en kwam vaker dit "probleem" tegen)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:01

Oke bedankt Sies! Ik word vanavond even opgemeten door mijn moeder en dan hoop ik het rijjasje te passen wat Nobel01 aanbied. Als die niet past ga ik even kijken naar die Eurostar Ellen! Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:04

Ik heb een Harry's Horse jasje maat 46 en die valt erg ruim. Heb hem in de taille zelfs ingenomen. Het is een goedkoop jasje; nieuw ongeveer 4 tientjes.
(heb normaal maat 44/46 met een G-cup dus ik ken het probleem)