Vuurwerk wat doet jou paard/pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

r_tinker

Vuurwerk wat doet jou paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:31

hoi

ik ben even benieuwd hoe jullie paarden/pony's reageren met het vuurwerk dat nu al afgestoken word.
mijn verzorgpaard doet er gelukkig niet zo veel hij kijkt wel op van wat het was maar hij doet absoluut niet vervelend
en wat doen jullie met oud en nieuw als ze binnen op stal staan?

Hebbesje

Re: Vuurwerk wat doet jou paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:33

de mijne vindt dood eng.
Met oud en nieuw blijft ze als het hier wordt afgestoken
buiten staan. Samen met mijn shetlander. En dan blijf ik er ook bij,
anders breekt ze heel de stal af...
Is het hier vrij rustig dan gaat ze gewoon op stal als ze rustig is.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:35

Vorig jaar ben ik even gaan kijken bij mn pony toen het vuurwerk werd afgestoken, ze was heel onrustig en liep de hele tijd rondjes in haar stal. Toen heb ik ze even in de wei gelaten zodat ze alles wat beter in de gaten kon houden enzo, maar ze bleef wel vrij onrustig. Ik zou niet weten wat ik er anders mee kan doen...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:36

Die van mij doen weinig, tuurlijk schrikken ze wel eens maar dat is dan pech. Ook dit jaar blijven de veulens en een stel merrie's gewoon buiten, de drachtige gaan wel naar binnen, die krijgen hooi en vermaken zich prima.
Wel zet ik ze 'smiddags binnen, ivm carbid schieten 50 mtr verder op dat doen ze hier elk jaar. Tot een uur of 4, en dan gaan ze nog ff benen strekken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:37

Toen ik de arabier nog had, kon ik gewoon rijden in de buitenbak, hij schrikt wel, maar daar is dan ook alles meegezegd, gewoon een schrikreactie, en dan gewoon doorgaan.

Met de toen mijn draver, deed het helemaal niks, hij hoort het en kijkt dan wat op, maar gaat ook gewoon stug door, ik kon gewoon veilig rijden in de buitenbak, maar in de maand december ga ik ook voor de zekerheid geen buitenritten maken, want je weet maar nooit, maar in de buitenbak, doet het m niet veel.

Terwijl een stalgenoot wel met angst op haar paard zat en die ook telkens weer ervandoor vliegt als het schrikt, dus het verschilt per paard, en had ik gewoon geluk, met mijn paarden, dat het erg meeviel.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:41

Ik heb een inloopstal en heb ze de eerste jaren wel binnen gehouden.. resulteerde in een fiks bezwete pony (de welsh dan, shettie doet alleen druk omdat welshje ook druk doet), omdat ze niet kon zien wat er gebeurde en waar al dat lawaai toch weg kwam.
Tegenwoordig laat ik ze lekker los in de weide, als er wat is kunnen ze naar stal, maar dat doen ze toch niet. Ze blijven liever in de wei staan kijken, maar dan wel met grote ogen en gespitste oortjes natuurlijk Knipoog

Wat rijden betreft, ik kan gewoon gaan rijden met haar. Moet dan alleen iets meer verdacht zijn op eventuele onverwachte bewegingen en ik hoef dan geen ontspannen, aan de teugel lopend, paardje te verwachten natuurlijk. Verder geen probleem.

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:54

Mijn verzorgpaard is over het algemeen rustig, maar ik weet niet hoe ze op vuurwerk reageert want ik rij haar pas sinds mei...maar ik zal het eens navragen. En misschien hebben ze bij mij op stal wel tips voor je en dan laat ik dat wel weten binnenkort.
Laatst kwam er een hele rits tanks en jeeps met militairen met mega grote geweren (tja daar heb ik echt geen verstand van hoor) langs toen ik in de buitenbak aan het rijden was. Echt n heel kabaal, maar Zhanna keek er nog niet eens naar. Dus ik verwacht niet dat ze zich erg veel van het vuurwerk aan zal trekken. Bovendien staan ze in een omgeving met heel weinig huizen, dus veel vuurwerk zal er niet zijn, ik heb de laatste weken iig niks gehoord.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:56

pieuw................................................................................................................................... uit zicht............

dat doen de mijne...............

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:59

tinaaz schreef:
pieuw................................................................................................................................... uit zicht............

dat doen de mijne...............

Hahaha Haha!

Ik heb geen idee hoe de mijne reageert.
Bij stal is het vrij rustig, heb nog geen vuurwerk gehoord *afkloppen*.
Vorige week vrijdag staken ze wel wat af maar was toen thuis.
Heb 's Morgens niets aan haar gemerkt dus denk dat ze er niet zo op reageert.
Ga het nog eens aan haar vorige eigenaresse vragen.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:04

Die van mij reageert er niet op,die is letterlijk bomproof Haha!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:06

Mijne ging op haar oude plekkie altijd met haar vriendinnetje kijken *LOL* Dit jaar staat ze op een stalling waar ze het niet kan zien. Ben benieuwd wat voor paard ik de volgende dag aantref Ach gut

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:06

Die van mij kijkt niet op of om.. ze is schoten gewend in het bos waar gejaagd wordt waar ze in de buurt staat..

Moet zeggen dat er niet heel veel vuurwerk bij ons word afgestoken. Ze blijft ook gewoon lekker buiten met oud en nieuw.