Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

). Een boete weegt niet af tegen het leven van een paard. Ik heb echt een ontzettende hekel aan die vluchtstrook-file-hufters, maar in deze situatie zou ik het doen. 

. Maar ik snap wat je bedoelt, helaas hebben niet alle mensen het besef dat je een paard achterin hebt staan. Utixo schreef:Crossmonster, mijn auto krijgen ze niet zo snel in elkaar getimmerd gelukkig. Maar ik snap wat je bedoelt, helaas hebben niet alle mensen het besef dat je een paard achterin hebt staan.

Utixo schreef:Handig om erbij te vertellen inderdaad. Ik zou in zo'n geval uiteraard even een belletje plegen.
AaronYve, als je even goed leest zie je ook dat het puur om spoed gaat, niet om eerder bij een afslag te zijn
Geef even mijn mening over mensen die in een niet levensbedreigende situatie wel over de vluchtstrook rijden.
??crossmonster schreef:Utixo schreef:Crossmonster, mijn auto krijgen ze niet zo snel in elkaar getimmerd gelukkig. Maar ik snap wat je bedoelt, helaas hebben niet alle mensen het besef dat je een paard achterin hebt staan.
Ik heb een aantal jaren vrachtwagen gereden,en dus vaak van zulke acties gezien, doodeng, maar voelde me in de vrachtwagen altijd wel veilig, daar ze daarin geen vrouw verwachtten maar eerder een grote sterke man
Maar ik heb vaak zulke dingen gezien, mensen die uitstapten en vervolgens de hele auto van degene die hun bijvoorbeeld afsneed, in elkaar timmerden.
Heb zelf ook een keer meegemaakt dat iemand mij bedreigde toen ik had geclaxoneerd nadat hij me gruwelijk afsneed.
Bah zulke lui zou je toch het rijbewijs ontnemen. Stoer hoor al die agressiviteit

Hypofocus schreef:Ik denk niet dat ik de vluchtstrook zou pakken...
Ten eerste omdat het verschrikkelijk gevaarlijk is! Dus je loopt ermee eigenlijk alleen nog maar meer kans op ongelukken, etc.
En zou jij het je paard met koliek aan willen doen om een noodstop te moeten maken, omdat er iemand van de normale rijstrook ineens naar rechts gaat omdat hij pech heeft gekregen met z'n auto?
Heel veel risico.
Pech gevallen, werkzaamheden aan de weg die via de vluchtstrook al beginnen, ambulances, en dan nog de mensen die het niet "pikken" dat jij daar aan het rijden bent en even eigen rechtertje gaan spelen en je afsnijden...
Nee hoor, daar zou ik absoluut niet aan beginnen!
Dan liever van te voren even opzoeken of er files op een bepaald deel van m'n traject staan, en evt. binnendoor rijden.
Ik zou het leven van mijzelf, andere weggebruikers en m'n paard niet op het spel willen zetten om "misschien" het leven van 't doodzieke paard te kunnen redden.
Boete zal me op dat moment niet zo heel veel kunnen schelen.