Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het paard dat ik rij begon echter al op het erf en toen heb ik dr een keer flink tussen dr oren gemept met de zweep! Merlijn schreef:Les gaan nemen en niet meer buiten gaan rijden zolang je er niets over te vertellen hebt, dat is levensgevaarlijk. Die pony is de baas en niet jij.
Ga hem/haar eerst maar eens, onder goede begeleiding, aan de hand en onder de man in een afgesloten bak leren dat hij naar jou moet luisteren.
Geryon schreef:Merlijn schreef:Les gaan nemen en niet meer buiten gaan rijden zolang je er niets over te vertellen hebt, dat is levensgevaarlijk. Die pony is de baas en niet jij.
Ga hem/haar eerst maar eens, onder goede begeleiding, aan de hand en onder de man in een afgesloten bak leren dat hij naar jou moet luisteren.
Heey! Ik vaak les, en het is niet zo dat ik neit kan rijden ofzo. En met buiten rijden bedoel ik in de buitenbak. En dat is alleen als het echt fris is. In de periodes dat het niet echt fris is, doet ie niks. Wanneer het weer echt fris is, doet ie het. Niet elke keer,maar hij heeft echt van die buien dat hij opeens zijn arabier gaat opzetten. In een bak luisterd hij ook naar mij, en als ik in het bos rijd ook, en in de buitenbak ook, heel goed zelfs, alleen soms heeft ie echt gewoon buien. Hij heeft ook veel hengstenstreken, want hij is laat gecastreert. Ook speels bijten doet ie altijd enzo, maar daar ben ik wel de baas over, en als ie hard bijt laat ik ook wel ff goed zien wie hier nou de baas is.