Kieffer Andorra jodphurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Kieffer Andorra jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:33

Overweeg om deze aan te schaffen, en was dus benieuwd naar jullie ervaringen met deze jodphurs.

Elynia

Re: Kieffer Andorra jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:18

Ik heb ze al zo'n 2 jaar, en ze bevallen mij prima!
Gemakkelijk in onderhoud, gewoon even afspoelen of doekje erover Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:05

Oké, bedankt voor je reactie. Ze kunnen dus wel tegen een stootje, om het zo maar te noemen?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:04

aslo schreef:
Oké, bedankt voor je reactie. Ze kunnen dus wel tegen een stootje, om het zo maar te noemen?

Zeker! Ze zien er echt nog perfect uit, en ik ben er niet zo zuinig op Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:55

Ze kunnen heel goed tegen stront, water, enz. Ze blijven ook als nieuw. Ik heb ze ook.
Maar ze lopen niet fijn voor langere afstanden. Ze blijven stug, ze vormen niet naar je voet. Ik kan er best een tijdje op lopen hoor, maar geen middag winkelen.
Maar de zool is wel goed slijtvast. De rits gaat stug vind ik. Kwaliteit verder goed, ik heb ze een jaar en ze zien er nog als nieuw uit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 09:47

Dat ze niet zo lekker zitten als je ze lang aan hebt (veel lopen) is minder.
Ze zijn voor mijn dochter bedoeld op stage, dat zijn lange dagen. De leren jodphurs gaan bij haar nu hoogstens 3 maanden mee en dan zijn ze op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:52

Het is secu he, dus gewoon plastic om het even bot te zeggen en dat vormt zich niet naar de voet. Mij werden ze verkocht als leer. Ben er toen ik er achterkwam dat het niet zo was ook mee teruggegaan. Ze zien er wel uit als leer. Maar thuis las ik dus een dag later dat het plastic was. Dus terug naar de winkel. Heb nog een leuk bedragje teruggekregen (tja, of hele schoenen terug ook al waren ze een keer gedragen, of een X bedrag omdat ze gewoon geadverteerd hadden met leren jodphurs van Kieffer wat dus puur bedrog was).
Maar voor 100 euro zou ik ze niet kopen, dat zijn ze niet waard. Gewoon puur omdat je plastic schoenen koopt die dus niet ademen en zich niet vormen naar je voet. Als ik had gewetn dat ze zo stug bleven, dan had ik ze teruggebracht en niet eens een X bedrag terug willen hebben. Maar toen wist ik nog niet dat ik er nooit een hele dag op zou kunnen lopen. Zitten ze direct goed, dan kan het een optie zijn, maar denk je dat ze wat moeten vormen naar je voet, koop ze dan niet, want dat doen ze niet. Leer doet dat wel. Ik heb namelijk nooit dat een standaard schoen meteen helemaal goed zit.
50-60 euro, dan zijn ze dik betaald.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 13:03

We gaan ze gewoon een keer passen. Ze heeft makkelijke voeten en kan nagenoeg overal hele dagen op lopen. Belangrijkste voor haar is dat ze waterdicht zijn en ook na 3 maanden 'baggeren' in deze tijd nog heel zijn. Daarnaast moet ze er tevens goed mee kunnen rijden, omdat ze op haar stageadres erg veel op het paard zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:28

Baggeren kan prima, en ze rijden ook goed. Waterdicht zijn ze natuurlijk niet omdat er een rits in zit. Ik moet de ritsen geregeld smeren met siliconenolie, omdat ze anders te stroef gaan.
Slijtvast zijn ze verder ook wel.