Baggerproof laarzen/schoenen die voeten warm houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Baggerproof laarzen/schoenen die voeten warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:53

Wie helpt????

Mijn paarden staan 24-7 waarbij het deel voor het hek echt bagger is tot ergens boven mijn enkels. Nu loop ik al enige tijd op van die heerlijke rubberen tuinlaarzen, maar man wat een koude tenen en voeten krijg ik daarin, zo erg dat ze gewoon echt pijn doen en ik af en toe eerder naar huis ga dan ik wilde...

Nu ben ik dus op zoek naar baggerproof laarzen ( thermolaarzen zijn nét te laag waar het waterdichte gedeelte zit) welke ook mijn tenen en voeten warm houden.

Alleeeeeen... heb ik rampvoeten...
Maat 43, hoge wreef én dikke kuiten.
Dubarry zit te strak op mijn wreef, die gaan het echt niet worden.
Thermolaarzen heb ik, maar die zijn net te laag waardoor ik alsnog natte voeten krijg.
Ariat Terrain heb ik, voeten blijven lekker warm, maar helaas niet waterdicht genoeg om de bagger te trotseren.

Dus.... help!!!!!! Haha!

SkyMarian

Re: Baggerproof laarzen/schoenen die voeten warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:34

Muckboots iets voor je???? oa te krijg bij de paardendrogist. Ze zijn er in enkelmodel en in laarsmodel te krijg Lachen

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:52

Dubarry laarzen!! Ideaal

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:25

ZanaraZ04 schreef:
Dubarry laarzen!! Ideaal

Lezen is blijkbaar moeilijk....

Krijg je geen koude voeten doordat je zweetvoeten (door het rubber) en daardoor natte èn koude voeten krijgt?
Dan is het misschien een optie om flink wat talkpoeder op je voeten te strooien (nemen het zweet op) en daarna 2 paar sokken aan te doen (meerdere dunne laagjes zorgen voor meer warmte dan 1 enkele dikke laag)
Aan merken en type laarzen kan je ik je helaas niet helpen Bloos

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:29

En gewone snowboots, van die wintersportdingen?
(Heel goedkoop te vinden bij bv de goedkopere sportwinkels)

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:01

Ik heb ook rubberen laarzen aan in de bagger en heb uitgevonden dat 2 lagen pantykousjes veel warmer zitten dan dikke sokken en ik heb schapevacht inleg zooltjes er in gedaan en heb sindsdien geen koudevoeten meer gehad ondanks dat het deze week buiten -4 was en ik buiten bezig was. Schapevacht inlegzooltjes kun je voor een paar € bij de schoenmaker of schoenwinkel kopen loopt nog een heerlijk zacht ook.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 09:50

Muckboots? Ken ik nie, ga even googlen Haha!

Geen zweetvoeten, echt alleen ijskoude voeten doordat ik door de ijskoude bagger loop en door dat rubber dat direct om mijn voeten sluit zeg maar. Dubbele sokken helpen niet, dubbele pantykousjes.. daar kan ik in ieder geval mee starten!

Snowboots... tsja... niet eerder bij nagedacht, die zullen idd best waterdicht zijn.. ook modderproof? Ga eens even informeren

Dank jullie wel voor het meedenken!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 13:19

Heb gegoogled naar Muckboots, dit lijkt idd wel ongeveer wat ik zoek! Top!
IK ben nu alleen aan het zoeken naar verkoopadressen aangezien de NL site eruit ligt. Kan wel veel online adressen vinden, maar ik wil wel eerst passen...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:45

ik heb de enkelvariant en ze zijn echt lekker warm, lopen fijn en heel goed waterdicht. Maatvoering voor de voet is normaal. Kuit durf ik je niet te zeggen. De paardendrogist heeft een passervice en je kan het zonder probleem inruilen Lachen
Instructies daarvoor krijg je erbij Ja

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:50

Waar slaat dat op dat lezen moeilijk is voor mij??

Dubarry's zijn ideaal om mee in de bagger te wandelen en doen en zijn waterdicht en warm..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:29

Ik had het genegeerd, maar dat kan ik nu even niet meer laten (A)
Lees even mijn beginpost, dan zul je weten waarom men tegen je zegt dat je eens moet lezen.... En dat ik dus geen Dubarry's pas Clown

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:43

Ik heb van die leren werkslaarsjes van iemand die in de schepen zit.. Met stalen neus en helemaal gevoerd van binnen. Ze komen tot de helft van mijn onderbeen en zijn echt heerlijk. Helemaal waterdicht en ook nog eens lekker veilig voor paarden die op je tenen gaan staan Haha!

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:45

Deze had ik voor op de boerderij. Lees: koeien uit land halen door 40 cm blub Knipoog
En ik ben er heel tevreden over!

Afbeelding

Eigenlijk gewoon rubberlaarzen maar dan wat groffer. Ik heb altijd koude voeten, maar had die hier niet in! Deze laars is helemaal gevoerd met nepbont (ook de voet) en heerlijk warm. Tot na 1 jaar veelvuldig gebruik het nepbont wel uitgesleten was, vooral bij de kuit. Maar ze zijn op zich niet heel duur dus ik koop gewoon weer een nieuw paar straks. Je kan ze bij Welkoop en Boerenbond krijgen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:50

Abigael schreef:
Deze had ik voor op de boerderij. Lees: koeien uit land halen door 40 cm blub Knipoog

[img]*knip*[/img]

Eigenlijk gewoon rubberlaarzen maar dan wat groffer. Ik heb altijd koude voeten, maar had die hier niet in! Deze laars is helemaal gevoerd met nepbont (ook de voet) en heerlijk warm. Tot na 1 jaar veelvuldig gebruik het nepbont wel uitgesleten was, vooral bij de kuit. Maar ze zijn op zich niet heel duur dus ik koop gewoon weer een nieuw paar straks. Je kan ze bij Welkoop en Boerenbond krijgen.

Deze zijn nu in de aanbieding bij de Boerenbond (of volgende week, moet je even op de site kijken).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:30

Ik heb thermoboots van BR, Echt ideaal! Ik sta bij mijn verzorgpaarden ook tot mijn enkels in de (half bevroren) blub.
Ik heb net als jij een hoge vreef en dikke kuiten (ik pas de normale rijlaarzen niet)
Ze zitten perfect bij mij!
Je kunt er ook nog mee rijden mocht je dat willen!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:19

Ik heb hele fijne (kap)laarzen van Aigle. Zijn er in verschillende modellen en kleuren. Ze hebben een hele dikke zool waardoor je voeten niet koud worden. Volgens mij zijn ze ook in een gevoerde variant te verkrijgen.
Ik doe er nu al een paar jaar mee, ben er meer dan tevreden over. Vind ze ideaal! Bagger in, bagger uit. Even de waterslag erover en ze zijn weer schoon. Haha!

Dit zijn ze: http://www.bedrijfs-kleding.nl/aigle-wa ... 55b9c1501c

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:27

In die Aigle gaan mijn kuiten echt niet passen, misschien een lager model als die bestaan.
BR thermolaarzen zijn ook thermolaarzen, die heb ik dus al, alleen zijn die niet hoog genoeg waterdicht..

Ik vind die Muckboots wel een idee... alleen verkooppunten zijn lastig te vinden zeg! Via i-net wel maar ik wil eerst passen...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:30

ik heb de thermolaarzen van eurostar heerlijke laarzen ook voor dikkere kuit en tot over enkels waterdicht.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:55

_rosita_ schreef:
In die Aigle gaan mijn kuiten echt niet passen, misschien een lager model als die bestaan.
BR thermolaarzen zijn ook thermolaarzen, die heb ik dus al, alleen zijn die niet hoog genoeg waterdicht..

Ik vind die Muckboots wel een idee... alleen verkooppunten zijn lastig te vinden zeg! Via i-net wel maar ik wil eerst passen...

Ohw.. jammer dat de jouwe niet waterdicht zijn, ik heb geen probleem met water/blubber tot hoog!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:39

Ik heb thermolaarzen van Mondoni, ideaal. Er zit een lekkere voering in en zijn ook helemaal waterdicht. Echte blubberlaarzen! en tevens betaalbaar!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:15

weer iets te Googlen Haha! Thnx!
Verkoopadressen in de omg Utrecht van Muckboots zijn nog steeds erg welkom Knipoog

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:12

_rosita_ schreef:

Er is een variant (die heb ik ook, ben ook gezegend met forse ledematen Haha! ) die extra kuitruimte heeft. Die kun je dan grote of kleiner maken door midddel van een bandje dat aangetrokken kan.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:58

Ik doe altijd gewoon legerkisten aan. Lekker warm en 100% waterdicht.
Fijne bijkomstigheid is dat je ook nog beschermd ben tegen lompe paardenhoeven.. Haha!
Met mn kisten loop ik ook tot mn enkels in de blub bij mn verzorgpaard en ik heb altijd warme voeten (dat zegt nogal wat want ik heb verder dus aaaaltijd koude voeten!
Kisten kan je gewoon bij een Dump-shop kopen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:10

Abigael schreef:

Afbeelding

als je flinke kuiten hebt kom je hier niet in . Ik heb smalle/normale kuiten en het gaat net. Ik vind ze ook super Ja.

Eventueel ariat iceberg?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 03:02

Voor de blubber heb ik leren hoge bergschoenen (over m´n enkels). Lekker warm en ik kan de blubber trotseren (leer behandelen en voila waterdicht) Haha!