[EG]Thinka, bonte merrie gekocht bij BM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

[EG]Thinka, bonte merrie gekocht bij BM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 14:23

Ik zou graag meer willen weten van het verleden van mijn merrie thinka en evt. over haar veulen.

gegevens:

merrie
1.46 hoog
drie kleur bont
nu +/- 14 jaar

Ik heb thinka 7 jaar geleden gekocht bij bm stables in prinsenbeek in het entingsboekje wat ik bij haar kreeg stond o.a. dat ze in 1998 drachtig was en een naam van de eigenaar van toen : marieke kuylen uit oud gastel.

uit de entingen kan ik enigsinds opmaken dat ze gestaan heeft in/rond de volgende plaatsen"
1998 : oud gastel/ garrelsweer
2000/2001 : huijbergen

Thinka was toen ik haar kocht niet heel makkelijk met rijden/in de omgang, sloeg snel naar andere paarden en kon onder het zadel flink bokken. Mij is verteld dat ze western is ingereden wat met haar reacties wel zou kunnen kloppen.

Op haar linker achterbeen zit aan de voorkant van het sprongewricht een flink litteken van boven naar beneden van zeker 10 cm. Ze heeft een apart gevormde bles, 4 witte benen, 3 kleurige manen en zwart witte staart

Thinka kan heel goed springen en vind dat ook erg leuk

Afbeelding

Afbeelding

meer foto's in profiel

LadyMadonna

Re: [EG]Thinka, bonte merrie gekocht bij BM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:50

gezien de naam en de kleur kan het weleens wezen dat ze gefokt is door de fam. Bikker (manege arina's hoeve) uit Groot Ammers.
Hun fokten met een bonte hengst (Janto) en hadden daar zeer regelmatig bonte veulens, waarvan er verschillende Tinka's/Thinka's tussen zaten

trustHim

Re: [EG]Thinka, bonte merrie gekocht bij BM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:18

Bedankt voor je reactie ik ga ze eens contacten