Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

InekeH87 schreef:dank je Joolien. Het niet veel naar buiten kunnen is echt tijdelijk zodra de bak weer ontdooit is kunnen ze weer een paar uurtjes. De paarden zijn het buiten staan in regen en koude bij ons al snel zat dan staan ze te dringen voor het hek en willen ze heel graag naar binnen, ik vind het dan cru om ze buiten te laten staan. En er zijn ook genoeg stallen waar de paarden helemaal nooit naar buiten gaan en ik neem aan dat die ook wel eens tegen dit soort dingen aan lopen.
egnie schreef:@waratje
Tja wat jij omschrijft is de meest ideale situatie. Echter is dat niet voor iedereen weggelegd. TS geeft duidelijk aan dat haar paard gevoelig is voor koliek. Dus dat het dier af en toe binnen staat is ook een stukje zelfbescherming. Daarbij een kapotte weide zit niemand op te wachten. Tegen de tijd dat het weer goed is kunnen ze op een zandbank lopen. Krijg je ook problemen mee.
Mijn paard kan in de winter ook niet altijd naar buiten. De staleigenaar wisselt het dan meestal af. De ene dag de ene helft en de andere dag de andere helft. Ze gaan dan ook niet zolang en inderdaad soms is het gewoon niet leuk voor ze. Laatst met die kou zit ik ook liever binnen en helemaal als het waterkoud is.
Waratje schreef:InekeH87 schreef:dank je Joolien. Het niet veel naar buiten kunnen is echt tijdelijk zodra de bak weer ontdooit is kunnen ze weer een paar uurtjes. De paarden zijn het buiten staan in regen en koude bij ons al snel zat dan staan ze te dringen voor het hek en willen ze heel graag naar binnen, ik vind het dan cru om ze buiten te laten staan. En er zijn ook genoeg stallen waar de paarden helemaal nooit naar buiten gaan en ik neem aan dat die ook wel eens tegen dit soort dingen aan lopen.
Oja, bij stallen waar de paarden nooit buiten komen lopen die ook tegen dit soort dingen aan. Opvallend is dat je dit eigenlijk nooit tegen het lijf loopt op stallen waar de paarden elke dag overdag buiten staan......