Waar in Limburg concours rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DebOptimaal

Waar in Limburg concours rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 16:04

Ik ben sinds 1,5 jaar naar Limburg verhuisd en ben sinds afgelopen zomer weer concoursen gaan rijden na 2 jaar. Dit is goed gegaan en ik ga nu L2 starten, maar waar kan je in Limburg rijden? Ik kom uit Brabant en daar kon je bij wijze van elk weekend op 5 verschillende locaties starten en kon je dus kiezen. Hier in Limburg kan ik zowel via KNHS als via startlijsten vooral in het begin van 2009 niets vinden (op een enkel concours na). Ik heb 2 concoursen gevonden in januari en maart waar ik ga starten, maar verder nog niets. Ik kan pas na 17 januari starten ivm school, dus daarvoor hoef ik ook niet weg. Ik wil het liefst eens per 3 weken op concours, dus ongeveer 3x in twee maanden, maar zoals het eruit ziet, gaat dat niet meevallen...
Wie heeft er goede tips, leuke locaties en als het kan waar je 2 proeven kunt rijden?

Bedankt alvast!

zaira

Re: Waar in Limburg concours rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:29

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nu mijn startkaart aangevraagd en was ook al eens aan het kijken waar ik zou kunnen starten. Maar er is nog niet echt veel aanbod van wat ik kan zien.
Wordt dat altijd pas zo laat aangevuld of is er dan maar zo weinig aanbod?

Groetjes Anniek

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:33

Ik wil jullie wel helpen hoor Lachen"
Maar willen jullie in het Noorden, Midden of Zuiden van Limburg starten of maakt dit niet zoveel uit?

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:35

Ik woon ook in Limburg, er is gewoon weinig aanbod.
In Monfort, Beesel, Melick, Posterholt ken ik alleen. Lachen
Maar alleen Monfort is binnen, en Melick geloof ik ook, en de rest weet ik niet.
Alleen dat is in Midden - Limburg, waar moet jij uit komen?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:36

Ja, we zitten al aan het einde van de indoorwedstrijden. Momenteel worden nu de laatste selecties verreden. Hier in het Zuiden is er nog genoeg aanbod en het Midden volgens mij.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:13

Ik zelf woon in Midden Limburg: Susteren. Het liefst wil ik binnen de 50 km blijven.
Ben benieuwd, fijn dat je ons wilt helpen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:38

Nou ik heb momenteel de wedstrijdkalender voor mij.
Ik zal een paar op een rijtje zetten. Beek word er het meeste in gereden en dat is binnen 50 km. Lachen Fijn concours. Daarnaast word er ook nog een thuiswedstrijd in Susteren gereden. Hier een paar wedstrijden op een rij:

20 en 21 december: Achter de Meije te Beek ( 2 proeven)
6 tot en met 11 januari: Katsbekruiters te Beek ( 2 proeven)
( In Asten kan je ook nog starten, maar dat is wel een stuk verderweg. Dit concour vind plaats op 17 en 18 januari en kan je ook een dubbele proef rijden)
En in maart komt er nog een wedstrijd in Susteren, maar het vraagprogramma staat er nog niet op.
Op www.knhsregiolimburg.nl kan je alle wedstrijden bekijken die moeten worden verreden dit jaar. Daarvoor moet je op Indoorkalender 2008-2009 klikken! Lachen

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:35

Ik woon in Noord-limburg, heb op 3 januari concours in Roggel, op 18 januari in Horst en op 8 maart in Lottum. Tussen januari en maart hoop ik dat er nog iets bij komt anders ga ik wel iets verder weg zoeken. Zomers kan ik meestal wel alles binnen 30 km vinden. Nu aan het einde van de winter word dat lastiger.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:31

Beek is idd vaak concours, meestal wel fijn. Allen soms erg veel te zien voor het paard. Maar alle selectie wedstrijden van selectie zuid zijn al geweest. De rest weet ik nog niet. Ik zou even wachten op de outdoor kalender. Lachen Veel succes alvast met je wedstrijden! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:40

Er zijn zeer weinig wedstrijden in Limburg,en dat in combinatie met heel veel ruiters. De wedstrijden die er zijn, zijn bijna altijd maar 1 proef. Je zult dus buiten de provincie moeten als je meer wedstrijden wil rijden.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:23

zaira schreef:
Ik zelf woon in Midden Limburg: Susteren. Het liefst wil ik binnen de 50 km blijven.
Ben benieuwd, fijn dat je ons wilt helpen.

Hé.. waar in susteren woon je dan?
Ik woon er namelijk ook.

Zijn relatief veel wedstrijden.
Susteren zelf, echt, beek.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:18

Er zijn meer wedstrijden boven in Limburg. En naar zeggen heb ik gehoord dat het daar veel fijner rijden is. Hier in het zuiden is in beek vaak wedstrijd, waar je dus ook 2 proeven kan rijden. En zo hier en daar nog eens een wedstrijd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:43

ik vind het wel meevallen hoe weinig proeven er zijn in Limburg.
Heb zelf jaren in Noord-limburg wedstrijden gereden en was bijna ieder weekend wel onder de pannen, soms moesten we idd iets verder, maar nooit echt super ver... Wel bijna altijd 1 proef inderdaad.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:36

Ik zit zelf in kring midden, en heb de volgende wedstrijden staan:
4 januari Roggel,
17-18 januari Asten-heusden
25-26 januari Eindhoven
en in maart nog Leende, Geldrop.

Ik ben ook al uitgeweken naar Brabant. het is voor het eerst voor mij, dus ik ben benieuwd of de concoursen fijner zijn.
vanuit susteren zit je ook zo op de A2, dus Eindhoven, Geldrop en Leende en zo moeten voor jou ook goed te doen zijn. zelf woon ik in Thorn, maar heb mijn leven lang ook in Susteren gewoond..... Toevallig

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:24

Indoor is in Beek veel. Daarnaast in Roggel ook nog veel. Outdoor is op meerdere plekken ook wedstrijden, Arensgenhout, Geleen, ook Beek.

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:50

Heel erg bedankt in ieder geval allemaal voor de reacties. Ik zal mijn ogen en oren goed openhouden. Ik zou volgende week inderdaad naar Meijel gaan, maar doordat ik op vakantie ben geweest en er nu sneeuw ligt, heb ik al 3 weken niet kunnen rijden en wedstrijd volgend weekend zie ik dan ook niet zitten. Maar bedankt voor de reacties.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:27

Er zijn toch wel wat wedstrijden, maar veel is in okt/nov/dec geweest (zeker de selecties) na de selecties zijn er zo wie zo nog maar weinig wedstrijden. Ik vind dat ik altijd in midden limburg genoeg uit de voeten kan. Ik start bijna nooit in noord of zuid limburg, aangezien ik maar 5-10 wedstrijden wil starten en dat haal gemakkelijk Ja.