Ben ik nou zo'n aansteller?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Ben ik nou zo'n aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 14:31

Hoi Hoi

Ik had vanavond eigenlijk concour, om kwart over 8 en kwart voor 9 starten. Nou leek me het direct al niks om sávonds te starten, ik had me ook ingeschreven voor de zondag ( overdag) , maargoed nu is het dus zo koud en het word alleen maar kouder vanavond en misschien wel glad, dat ik me afgemeld heb. Pfhfh ik heb er dan helemaal geen zin in, als het nou overdag nog was geweest oke, of sávonds als het langer licht en de temperatuur wat aangenamer is maakt het me niks uit.

Maar het vriest nu gewoon en er staat zo'n smerige wind..bbrrh zit liever gewoon vanavond lekker warm binnen.

Dus ik vroeg me af ben ik nou zo'n aansteller, of rijden jullie ook liever met dit weer s'avonds geen concour?

pres

Re: Ben ik nou zo'n aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:40

Veiligheid staat voorop.
Zolang het verantwoord is om met de trailer de weg op te gaan dan start ik gewoon.

Ik start zelfs graag ´s avonds want dan heb ik overdag nog mooi de tijd om andere dingen te doen. Lachen
Maar ik kan me voorstellen dat je motivatie ver te zoeken is met dit weer.
Het is natuurlijk wel even erg koud, maar ach, als je eenmaal aan het rijden bent heb je het zo warm. Knipoog

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:47

Als je je afmeld omdat je bang bent dat je het koud krijgt of omdat er'n koude wind staat dan is het gewoon aanstellerij.
Beetje warm inpakken,proberen uit de wind te gaan staan etc etc genoeg oplossingen daarvoor.

Als het erg zou vriezen dan zou ik twijfelen,als het ver weg is dan zou ik miss afbellen...
maar als de wegen droog zijn dan rij ik gewoon door.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:49

Van rijden krijg je het vanzelf wel warm, dus daar maak ik me nooit druk om. Idd met gladheid zou ik wel uitkijken, maar blijft gewoon droog vanavond. Dus zou gewoon zijn gegaan als ik jou was

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:51

Afmelden wegens gladheid zou ik ook doen.
Afmelden omdat je liever voor de kachel zit is aanstellerij.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:53

nou ik snap je wel hoor, ik ben eigenlijk net zo, vooral als ik mij had ingeschreven voor de zondag overdag en dan te horen krijgen dat je zaterdags avonds zo laat moet. maarrrr het is en blijft een beetje verwend gedrag, als je echt een bikkel bent dan ga je gewoon starten. maar ik snap je wel hoor, ik heb ook verwend gedrag......

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:51

Als het niet al te laat is, start ik graag in de avond. Nog de hele dag om andere dingen te doen en niet je hele dag is verpest. Zolang het geen gevaar oplevert was ik lekker gestart, maar kan het me ook best voorstellen dat je geen zin hebt. Ik denk dat meerdere mensen met dit probleem kampen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:52

Ik geef je groot gelijk Lachen het is hobbie, en hobbie moet vooral leuk blijven Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:53

Ik vind het ook aanstellerij als je het voor de kou doet.
Je weet dat het koud kan zijn als je in de winter gaat starten.
Beetje extra kleding, goed plekje zoeken..................

Als het voor gladheid op de weg is zou ik wel aan de veiligheid denken.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:04

Jammer dat al die vrijwilligers en de verening zoveel werk ervan hebben om'n wedstrijd te organiseren en dan om zulke reden af te melden.
(reden dan wel van te koud,kouwe wind etc)
Ook voor die mensen die alles moeten voorbereiden is het hobby en we zijn met z'n allen van elkaar afhankelijk...

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 16:16

Dav schreef:
Jammer dat al die vrijwilligers en de verening zoveel werk ervan hebben om'n wedstrijd te organiseren en dan om zulke reden af te melden.
(reden dan wel van te koud,kouwe wind etc)
Ook voor die mensen die alles moeten voorbereiden is het hobby en we zijn met z'n allen van elkaar afhankelijk...

Ja hier heb je helemaal gelijk in inderdaad. ( zo had ik het niet bekeken)
Maar aan de ene kant is het ook stom want ik heb me voor zondag's opgegeven en ik word op de zaterdagavond laat ingedeeld.
Heb nog geprobeerd dit naar de zondag te verplaatsen maar dat kon niet, op mijn startcoupons had ik de 14e gezet en niet de 13e, en dan word je zo ingedeeld, wie zegt dat ik vanavond niks anders had?

Ik had zoiets van nouja toe maar dan maar eigenlijk wist ik al van te voren dat ik dan geen zin zou hebben vanwege de kou en omdat het zo laat is.Maar nu ik vanmorgen een paar uur bij de paarden ben geweest en nu al 3 uur binnen zit en nog niet warm ben heb ik geen zin en motivatie meer. Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:23

Ik snap het maar al te goed Lachen In deze kou en dan nog 's avonds laat. Nee zou ik ook niet doen. Het moet voor jou en je paardje wel leuk blijve Lachen

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:29

Mensen het is paardrijden!
Volgens mij kunnen mensen die voor de kou thuis blijven beter op de dam vereniging gaan!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:35

Mloei schreef:
Ik snap het maar al te goed Lachen In deze kou en dan nog 's avonds laat. Nee zou ik ook niet doen. Het moet voor jou en je paardje wel leuk blijve Lachen

Volgens mij vind een paard het niet erg om met dit weer een dressuurwedstrijdje te lopen. Het gaat hier dus enkel om ruiterwelzijn Haha!.

Gabrielle_ schreef:
Volgens mij kunnen mensen die voor de kou thuis blijven beter op de dam vereniging gaan!

Dat vind ik een kort door de bocht reactie... Als TS het vandaag even niet ziet zitten om de kou op wedstrijden te trotseren hoeft ze dit toch niet te doen... Het is en blijft nog altijd een hobby.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:52

lindake schreef:
Mloei schreef:

Volgens mij vind een paard het niet erg om met dit weer een dressuurwedstrijdje te lopen. Het gaat hier dus enkel om ruiterwelzijn Haha!.

Gabrielle_ schreef:

Dat vind ik een kort door de bocht reactie... Als TS het vandaag even niet ziet zitten om de kou op wedstrijden te trotseren hoeft ze dit toch niet te doen... Het is en blijft nog altijd een hobby.

Waar staat ergens dat ik het persé over de TS heb?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:52

Vraag: ben ik nou zo'n aansteller?

Antwoord: ja. Ach gut

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:59

vur schreef:
Vraag: ben ik nou zo'n aansteller?

Antwoord: ja. Ach gut

Antwoord...NEE! Je hebt wat mij betreft gelijk. Ik ben ook wel een beetje een mooi weer rijder en zeker als het misschien ook nog gaat vriezen en glad gaat worden zou ik met een trailer sowieso de weg niet op gaan.
En net wat KiWiKo al zei...je rijd voor je plezier en als het eigenlijk al een beetje met tegenzin gaat kan je beter niet gaan rijden omdat het dan toch niet gaat lukken in je proef.
Jammer alleen van je startgeld...of moet je dat niet doorbetalen?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:01

startgeld moet je tegenwoordig altijd betalen. of je zegt af voor de inschrijfdatum....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:07

sorry ik vind het inderdaad aanstellerij

ik zit vanavond ook liever thuis voor de kachel, maar zal toch moeten trainen en als het thuis niet kan dan kan het wel op de manege.

en heb nergens gehoord dat het glad wordt, en morgen ochtend ga ik gewoon op wedstrijd. weer of geen weer

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:10

Oeps...maakt mij dus ook een beetje een aansteller????? Haha! Haha! Haha! Haha!

mcMoony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:12

Ahjoh, wat kiwiko zei is ook mijn eerste gedachte. Het moet wel leuk blijven! En als je geen zin hebt, so what. Dan ga je toch niet. Zolang je je maar netjes afmeld.

Zo heb ik al drie weken niet gereden. Het gaat niet goed, ik wordt er niet blij van, nou, dan rij ik toch niet. Even goede (of zelfs betere) vrienden met peerd hoor.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:14

Gabrielle_ schreef:

Nergens... Maar ook als het over in het algemeen gaat vind ik het een kort door de bocht reactie.

Als iemand even geen zin heeft om op wedstrijd gaan, mag die persoon af bellen.
Vind zo iemand geen aansteller...

aerdenhout1 schreef:

Ach gut

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:18

dit vind ik ook wel weer kort door de bocht hoor, als iemand even geen zin heeft.......zomaar even afmelden..... er zijn genoeg mensen die op de wachtlijst staan die dolgraag zouden willen starten. als je verkeerd ingepland ben zoals ts alla dan kan ik het mij goed voorstellen dat je je afmeld. maar niet zomaar omdat iemand geen zin heeft!!

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:19

lindake schreef:
Gabrielle_ schreef:

Nergens... Maar ook als het over in het algemeen gaat vind ik het een kort door de bocht reactie.

aerdenhout1 schreef:

Ach gut

Misschien had je mijn eerdere post even moeten lezen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:24

@ Gabrielle_: Dat heb ik ook gedaan Lachen.

@ criollo: heb me inderdaad verkeerd verwoord in die zin. Er moet inderdaad een geldige reden zijn Lachen. En wat de TS aangeeft is voor mij een geldige reden.