mijn moeder is het zat om mee te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Angel

mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 19:54

help, mijn moeder is het zat om naar mijn pony te gaat en te moeten wachten in de kou als ik aan het rijden ben. ze zegt zelf dat ze er geen zin meer in heeft. weet iemand hoe ik het misschien wat ''leuker'' voor haar kan maken?

ik kan er niet zelf heen het is een kwartier rijden met de auto. en dichterbij stallen is te duur. me pony staat nu bij me opa dus dan hoef ik geen stalling te betalen.

sorry als het verkeerd staat.

beestenfreak

Re: mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:57

waarom kan je er niet zelf heen dan?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:58

Kun je er niet fietsent heen gaan?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:59

Inderdaad, fiets, bus?
Weet niet hoe oud je bent, maar misschien een brommer/scooter?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:59

ingg ga fietsen , of laat je moeder je brengen en daarna weer naar huis gaan en je vervolgens als je klaar ben weer ophalen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:00

15 minuten met de auto zegt niet zoveel. Om van hieruit naar het centrum te komen, doe ik er met de auto ook 15 minuten over, terwijl het met de fiets, als ik hard doorfiets, 10 minuten is. Hoe ver is het? Waarom zou je niet met de fiets of de bus kunnen?

Als het bij je opa is kan ze toch ook even koffie gaan drinken bij je opa?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:00

ja inderdaad, voor ons is het ook een kwartier met de auto, hoouit 3 kwartier fietsen dus.. Dat gaat prima.
Als jouw moeder weinig om paarden geeft, dan begrijp ik haar heel goed. Voor haar valt er daar niets te doen..! Waarom gaat ze tussendoor niet naar huis?

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:03

ja als je moeder niets om pony's geeft maar ze staan bij je opa kan ze daar toch even binnen zitten i.p.v. buiten in de kou te blijven wachtten of zie ik dat verkeerd.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:04

Bij mij is het ook een kwartier met de auto.
Fietsend doe ik er een half uur over & meestal ga ik op de fiets. Knipoog

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:05

Pff dat je moeder het tot nu toe heeft uitgehouden, dat hoef ik die van mij echt niet te vragen hoor!

Tja, ik denk dat je toch voornamelijk moet gaan fietsen, misschien dat je dan wel kan ophalen (omdat het vroeg donker is)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:07

En anders fiets je heen en haalt ze je later weer op.
Heb je je ony van je ouders gekregen? Ze zullen toch ook beseffen dat er ook tijd in gaat zitten.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:08

tussendoor naar huis gaat niet. dat kost te veel benziene zegt ze.
en met de fiets is echt te ver zeker met dit weer. ik ben ook niet gewent om zoon stuk te fietsen.

ik ben pas 14 dus ik kan ook niet met de scooter en met de trein mag ik niet van me ouders omdat ze m ete jong vinden..

ik heb al gezegt dat ze dan naar me opa kan gaan maar ze vind het erheen gaan ook niks. telkends dat ze erheen moet met de auto en dan is ze er en kan ze alleen maat kijken.

ik vraag de laatstetijd ook al wat vaker of ze foto's wil maken maar dat kan ik moeilijk elke keer vragen.

tog bedankt!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:10

Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt, ik ben net 15 en fiets al sinds ik 11/12 jaar ben bijna elke dag een half uur naar mijn pony toe. (door weer en wind, en eventueel komen ze me een keertje ophalen, maar dan ook zo laat aks het hun uitkomt..)
Als je het niet gewend bent moet je er maar aan leren wennen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:11

Kan ze niet weer terug naar huis dan? Neem aan dat je er langer als een uur bent?

Ik fietste trouwens ook op jou leeftijd 15 minuten naar m'n ponys..meteen door uit school,
kleedde me daar vaak om.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:12

yvette46 schreef:
ja als je moeder niets om pony's geeft maar ze staan bij je opa kan ze daar toch even binnen zitten i.p.v. buiten in de kou te blijven wachtten of zie ik dat verkeerd.

mijn opa heeft geen bak en een paar straten verder is een binnenbak maar niet verwarmt dus dan ga ik daar rijden

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:13

Dav schreef:
Heb je je ony van je ouders gekregen? Ze zullen toch ook beseffen dat er ook tijd in gaat zitten.

ja, maar die tijd is voor hun dochter. Niet voor hun.
Ze mag blij zijn dat ze een pony heeft. Zij hebben niets aan die pony, ts wel.
Ik ken mensen van de leeftijd van ts die hun hele pony zelf bekostigen en er een dik uur naartoe moeten fietsen. Daar nemen ze dan ook een krantenwijk bij.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:14

Dav schreef:

dat is wel een goed idee. nee ik heb de pony van me opa gekregen, waar me ouders niks van wisten dat ik die zou krijgen en ik ook niet. want ik reed meestal op een pony van me opa.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:15

De basisschool zat een goeie 5 km van ons huis vandaan en vanaf groep 7 (geloof ik) ben ik dat gaan fietsen. De middelbare school was een goeie 10 km verderop en daar heeft mijn moeder me nog nooit heen gebracht. We hadden de paarden aan huis, maar ik reed ook op de manege (een goede 5 km) en bij een boer (10 km). Daar moest ik ook door weer en wind naar toe fietsen...

Ik denk dat er weinig anders op zit dan toch te gaan fietsen... Lachen

En als ik heel eerlijk moet zijn... Dan vindt ik je opa ontzettend onverantwoordelijk als hij jou zonder medeweten van je ouders een pony gegeven heeft. En de reden waarom ik dat vindt blijkt nu wel weer...

Hoe lang heb je die pony al? En was ie al van je opa? Wie reed die pony's als jij er niet was?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:16

Blue_Angel schreef:
ik ben ook niet gewent om zoon stuk te fietsen.

Dan wen je er toch aan... Clown

Ik heb zelf geen pony, hoef dus ook niet te fietsen ed, ik rijd drie keer per week op een manege, maar mijn vader die wil ook niet nog meer rijden, en mijn moeder werkt ook 's avonds nog. Nu is het zo dat de manege afgelegen ligt, en ik MAG dat niet fietsen, omdat het te gevaarlijk is.
Maar, als jij mag fietsen, waarom doe je dat dan niet? Het is jouw pony, jij moet hem dus ook verzorgen, en dan moet je er heen. Zo erg is het niet om een halfuurtje te fietsen naar je pony? Trek je lekker dik aan!

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:22

Sylvia schreef:
De basisschool zat een goeie 5 km van ons huis vandaan en vanaf groep 7 (geloof ik) ben ik dat gaan fietsen. De middelbare school was een goeie 10 km verderop en daar heeft mijn moeder me nog nooit heen gebracht. We hadden de paarden aan huis, maar ik reed ook op de manege (een goede 5 km) en bij een boer (10 km). Daar moest ik ook door weer en wind naar toe fietsen...

Ik denk dat er weinig anders op zit dan toch te gaan fietsen... Lachen

En als ik heel eerlijk moet zijn... Dan vindt ik je opa ontzettend onverantwoordelijk als hij jou zonder medeweten van je ouders een pony gegeven heeft. En de reden waarom ik dat vindt blijkt nu wel weer...

Hoe lang heb je die pony al? En was ie al van je opa? Wie reed die pony's als jij er niet was?

me ouders vonden het eerst wel leuk. maar nu ik ook met school zit word het wat moeilijker. de pony was niet van me opa die had hij uitgezocht. maar het is niet een pony die elke dag bereden hoeft te worden 3 keer in de week is voor haar genoeg. en ze is ook al op leeftijd. ik heb haar nu ongeveer 3 jaar.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:22

waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:24

xxxdonja schreef:
Blue_Angel schreef:
ik ben ook niet gewent om zoon stuk te fietsen.

Dan wen je er toch aan... Clown

Ik heb zelf geen pony, hoef dus ook niet te fietsen ed, ik rijd drie keer per week op een manege, maar mijn vader die wil ook niet nog meer rijden, en mijn moeder werkt ook 's avonds nog. Nu is het zo dat de manege afgelegen ligt, en ik MAG dat niet fietsen, omdat het te gevaarlijk is.
Maar, als jij mag fietsen, waarom doe je dat dan niet? Het is jouw pony, jij moet hem dus ook verzorgen, en dan moet je er heen. Zo erg is het niet om een halfuurtje te fietsen naar je pony? Trek je lekker dik aan!

als ik ga fietsen mag ik dat alleen met iemand erbij. maar ik kan moeilijk elke keer iemand meenemen. als ik fiets moet ik ook een stuk op een afgelegen gedeelte fietsen. dus daarom mag het ook alleen als er een vriendin ofiemand mee gaat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:24

Toen wij onze haflinger kregen was mijn zusje ook 14. En die moest ook gewoon dat stuk fietsen door weer en wind.
Tegenwoordig staat hij gelukkig wel dichterbij.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:25

__Nathalie__ schreef:
waarom zou je niet kunnen fietsen?
Dat je pas 14 bent vind ik een slecht excuus.
Ik was 11 toen fietse ik elke dag ruim een half uur naar school door weer/wind/regen/hagel en sneeuw.
Ik vind dat je best wat over mag hebben voor je pony.

ik heb het zeker over voor me pony ik heb er alles voorover. maar als ik niet van me ouders mag. dan word het een stuk moeilijker.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:27

Ik mag aannemen dat je al langer 'met school' zit. Je bent 14. Je gaat toch vanaf 11/12 jaar naar de middelbare? Dus je zit al zeker in je 2e jaar nu lijkt me...

Ik denk dat je gewoon eens in 't weekend naar je pony moet gaan op de fiets, dan heb je alle tijd en dan kun je eens kijken hoe het is en alles. Ik vind 'pas 14' eigenlijk ook een erg gemakkelijk excuus... Wat dat betreft kun je al blij zijn dat je opa haar (neem ik aan) dagelijks verzorgt, anders had je dagelijks moeten gaan.

Als die afstand echt zo onoverkomelijk is, dan ga eens kijken bij boeren in de buurt, stalling hoeft helemaal niet duur te zijn. Desnoods pak je een krantenwijk erbij of ga je foldertjes lopen. Mijn broertje van 14 loopt al een hele tijd folders en daar kan ie best een leuk zakcentje aan verdienen... Hij wil nu een laptop kopen en daarom doet ie, behalve het dorp, ook nog een stuk van het stadscentrum erbij. Het kan allemaal best, als je maar wil...