Leren chaps+jodphurs Mountain Horse wie o wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leren chaps+jodphurs Mountain Horse wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:46

Ervaringen gezocht Haha!
Ik ben namelijk helemaal weg van deze set:

Afbeelding

Citaat:
Mountain Horse Jodhpur "Windsor"
Elegante en technisch geavanceerde leren jodhpur van Mountain Horse.

Uitgerust met Stirrup Control System dat zorgt voor een onovertroffen grip en een perfecte positie in de stijgbeugel.

Een geavanceerd stootdempend systeem in zolen en hak , samen met een stalen plaat van een uniek design geven maximaal comfort en steun.

Sterke elasticiteit in de schacht en rits voor.

Ergonomisch gevormde binnenzool die uitneembaar is.

Mountain Horse Minichaps "Xcellsior"
Goed gevormde minichaps gemaakt van duurzaam stretchbaar polyurethaan leer met verstevigde kuit.

Voorzien van rits aan de achterzijde en kuit met elastiek.

Ben er zelfs voor bereid om ervoor te sparen, dus dat is al heel wat... Clown
Aangezien ik nu wel min of meer uitgegroeid ben in mijn voet-maat, wil ik ze ook heel graag kopen.
Maar nu mijn vraag; is er iemand op bokt die deze jodphurs/chaps ook heeft?
Hoe zit het? Blijft het lang mooi?

Alvast ontzettend bedankt!

TheLoes

Re: Leren chaps+jodphurs Mountain Horse wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:06

ik heb alleen de chaps, met jodhpurs van ariat, paddock heritage II geloof ik.
ik ben echt helemaal weg van de chaps, ze zijn echt zoooooo fijn Lovers ze blijven ook heel lang mooi, ze zitten ook lekker, ook onder het rijden, ik kan nu haast niet meer zonder rijden Lovers ik heb er dus hele goede ervaringen mee! Lachen die van mij zijn wel zwart maar dat maakt denk ik niet veel uit.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:22

*LOL* Dat maakt niet zoveel uit denk ik Lachen
Ik vind bruine laarzen altijd erg mooi, vandaar.
Bedankt voor de reactie! Ze zien er inderdaad ook erg comfortabel uit Ja

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:33

iemand bij ons op stal heeft ze ook,
die vind ze ook echt geweldig.
en nog betaalbaar ook!
ze heeft ze al een hele tijd,
dus een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:50

Klinkt goed Haha! Denk dat ze dan toch de moeite waard zijn!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:18

mooi, betaalbaar, zitten fijn. (heb ze aangepast in winkel Tong uitsteken ).. wat wil je nog meer?!! Haha!
(weet alleen niets over duurzaamheid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:03

Ja, ze zien er echt mooi uit Ja Vind ik dan *LOL*

Wil nu wel chaps aangezien ik áltijd ruzie heb met mijn rubberen rijlaarzen.... en aangezien ik nu 6 jaar rij ben ik niet van plan om binnen een korte tijd nog te stoppen, dus vandaar dat ik maar ook van écht leer ga kopen. Maar ze zien er goed uit, en zo te horen zitten ze ook lekker Haha! Dus...... daar ga ik dan wel voor Ja

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:19

Iki wil ze ook alleen weet niet of ik ze ga passen (kuitmaat)rekken ze goed op ?

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:18

Ik heb ze ook, hele set.

vind de kleur in het echt lelijker dan op de foto. Mijn schoenen zijn fijn, alleen kraakt de linker, het elastiek rafelt er na korte tijd al uit (2weken) terwijl ik echt niet zulke dikke enkels heb..

De chaps waren in het begin super en superfijn. Tot het hele elastiek uitrekte, om niks. Want mijn kuiten waren niet te breed voor de chaps. Mn onderste lipje hangt er al half af en het bruine gedeelte laat los van de onderlaag.. Ik ben heel erg ontevreden en een ongelukkige klant van deze chaps. Paardrijden is tegewoordig duur, en heb 90euro voor de chaps betaald.. kan ze nu bijna wel weggooien.

Een klasgenoot van me heeft deze chaps in het zwart, ze zakken af bij hem tijdens het rijden, en ook laat de bovenste laag van de onderste laag af.

Ik vind het een kraker, hoor van meer mensen dat ze afrafelen en het elastiek zonder aanleiding gewoon kapot schiet.

Je kunt beter de chaps van Kentaur nemen, ze gaan stukken langer mee, zitten in dezelfde prijscategorie, mooiere kleur vind ik dan, en ze zijn van steviger leer dan deze chaps.

succes

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:29

Ik heb deze set ook. Ik vind de kleur mahogony echt geweldig van de chaps. Ik wilde wel iets aparts en dat is het wel!
Alleen de schoenen bevallen mij niet helemaal. Ze rijden wel lekker, want ze zijn erg stevig en wel goed voor je voeten denk ik. Alleen heb ik een iets te grote maat gekocht en ze zijn sowieso erg groot en lomp. Dat vind ik echt een nadeel. Maarja, waar vind ik schoenen met deze roodbruine kleur..? Daar moet ik nog eens hard naar op zoek.
De chaps zien er nog prima uit, alleen het elastiek aan de achterkant van de kuit is wel een beetje opgerekt, terwijl mijn kuiten ook prima bij de kuitmaat pasten...net als hierboven iemand zegt dus.
Chaps zijn dus goed, alleen de schoenen bevallen mij niet geheel.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:27

Ik heb de jodphurs, gebruik ze dagelijks al een jaar lang ofzo. Ik ben er hélemaal weg van, lekker zacht lopen ze :j En goede kwaliteit!

De chaps wilde ik er dus ook als combinatie bijkopen. Maar ik bedacht me al snel toen ik de chaps zag liggen in de winkel, ze waren euro of 80 en wat een rottige stof-achtig iets :o Heb ze wel gepast, maar nee was niet mijn ding en vond ze lang neit zo mooi als op de foto. Dus toen heb ik de gaithers van petrie gekocht :j Ben ik erg tevreden mee!

Edit: bij mij rafelt het elastiek ook trouwens. Erg zonde, maar blijkbaar hebben meer mensen dit probleem :(

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:24

heb alleen de chaps . ze zitten goed enal ze rekken ook een beetje mee .Maar k heb een S en die is ietske te breed aan mijn kuiten en de XS was te smal en te kort . de volgende zijn dus zo geen meer . Maar ptijs/kwaliteit zijn ze wel goed . hebben €78 gekost

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:26

Jep de chaps zijn echt heel erg dun en ben nu bezig om mn geld terug te krijgen...

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:41

Dat ze dun zijn is toch juist fijn, tenminste vind ik dan. Aan de binnenkant zijn ze verdikt met echt leder en aan de buitenkant zijn ze van een heerlijke soepele stof. Dat vind ik juist zo fijn aan dit soort chaps dat het niet van die harde dingen zijn, zoals een ledere rijlaars. Maarja dat is natuurlijk smaak :)
Ik heb ze nu een half jaar en toch in het begin zeer intensief gebruikt. Misschien dat ik over een jaar anders spreek... ;) Hoop het niet, vind ze nu top.