Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
R0X schreef:Denk eraan dat je eerst naar de verzekering moet stappen voordat je het paard laat slachten. En je moet ook bij het NDG database doorgeven dat het paard dood is. Dan deactiveren zij het chipnummer. Paspoort weet ik niet, denk dat je die mag houden maar dat je hem eerst naar het KNHS of waar je paard dan ook geregistreerd staat, moet sturen.
Judje schreef:In de meeste gevallen (afhankelijk van het stamboek) moet het paspoort terug gegeven worden aan de uitgevende instantie.
DUDIEFOREVER schreef:Jaa, want met paspoort kunnen ze vanuit de slacht wel je paarden weer verhandelen?
ooit daar overnagedacht?
of ze heeft nu een andere eigenaar, of het paspoort is niet afgemeld.
laten we hopen op het laatste, tenminste, als het paardje erg leed, je doet hem niet zomaar naar de slacht neem ik aan?
izzy1985 schreef:DUDIEFOREVER schreef:Jaa, want met paspoort kunnen ze vanuit de slacht wel je paarden weer verhandelen?
ooit daar overnagedacht?
of ze heeft nu een andere eigenaar, of het paspoort is niet afgemeld.
laten we hopen op het laatste, tenminste, als het paardje erg leed, je doet hem niet zomaar naar de slacht neem ik aan?
Dit is voor mij best een pijnlijk onderwerp, hoe durf je dan ook zo'n antwoord te geven. Zoals ik al eerder vermelde, ik weet zeker dat het paard niet meer leeft. Lees het topic eerst voordat je een bericht plaatst!
juudje84 schreef:... maar als je een topic opent en dan een onderwerp waar je liever niet over wil praten moet je dit niet starten. je kunt verwachten dat mensen met suggesties/vragen of gebeurtenissen die voorgevallen zijn komen.

izzy1985 schreef:Dankjewel Rosita, dus het moet worden afgemeld door de slachter? Je spreekt wel over het stamboek, maar dit kan simpel ook de KNHS zijn? De instantie die de paspoorten uitgeeft?