Helaas, mijn nieuw aangemeten Derby's zijn de eerste keer dat ze klaar waren verkeerd aangemeten en mochten weer terug. Na nog eens 3 weken wachten zijn ze eindelijk weer binnen....Maar helaas, bij de kuit weer net te krap.. Ze gaan ze nu oprekken, maar wat ik mij afvraag ten eerste, laat dit zijn (zichtbare) sporen na in het leer, binnen of buitenkant? En doet dit af aan de kwaliteit van de laars en het leer? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Die dingen kosten een klein vermogen en eerlijk gezegd vind ik dat ze dus gewoon goed moeten zijn en ben ik geneigd ze te laten staan en nogmaals maar weer nieuwe aan te laten meten... Wat denken jullie?
Mijn laarzen waren ook niet goed aangemeten, daarna bij de kuit op laten rekken en nu zitten ze prima. Aan het leer was niets te zien, ziet eruit als nieuw. Ik zou zeggen, doen dus!
Ik heb mijn rechterlaars iets laten oprekken, 0,5 cm. Ziet er niks van en zit nu perfect! Maar ik had een standaard maat, alleen mn rechterkuit was dus iets dikker.
oprekken was niets aan te zien bij mij, heeft alleen nauwelijks geholpen, 2x, nu zitten ze weer waardeloos. Ga ze zo afzetten bij de schoenmaker voor een stuk elastiek erin.
Overigens moet ik er wel bijzeggen dat ik ervaring heb met oprekken van voornamelijk Petri's . Dat zijn doorgaans erg stevige laarzen, derby's zijn soms net wat slapper in het leer.
Maar vind het overigens wel vreemd dat tot twee keer toe verkeerd word aangemeten.
Ik heb vanmiddag nog even met 'Derby' zelf gebeld voor informatie. Zij zeggen dat het oprekken niet zichtbaar is en zeker niet afdoet aan de kwaliteit van de laars. Tenzij het leer meer dan 2cm wordt opgerekt, dan wordt het een ander verhaal en is het niet bevordelijk. Ik wacht maar weer af dus tot ze klaar zijn volgende week, dan kan ik altijd nog beslissen of dat ik ze neem of toch maar bedank.
Inderdaad een beetje vreemd dat het tot twee keer toe misgaat. De eerste keer waren ze echt veel te laag aangemeten en leken het net kinderlaarzen. De boog kwam (vanaf de zijkant) net tot mijn knie. Nu is alles dus wel hoog genoeg maar klopt de kuitmaat niet meer. En nee, ik ben echt niet aangekomen deze paar weken
Ik hoop maar dus dat ze goed zijn.....Anders moet ik nog maar even geduld hebben vrees ik..
Bij mij is het ook gebeurd, alleen dan met petrie. Fout lag bij de ruitersportzaak, want ik heb het later nagemeten. Het blijft vervelend, ik heb nu na 3 maanden wachten eindelijk perfecte laarzen!
Gisteren mocht ik mijn laarzen ophalen en op het eerste gezicht zagen ze er goed uit en ze zaten ook lekker. Na er twee paarden mee gereden te hebben echter, kwam er een rare 'deuk' halverwege de kuit, vanwaar ze zijn opgerekt dus. Van achter gezien leek het wel een 'deuk' of gat in de laars, halverwege. Vanaf de zijkant ziet het eruit alsof er een hap uit is. Heel raar in ieder geval, u begrijpt, de laarzen zijn alweer retour.
Ik heb hen het nadrukkelijke advies gegeven de laarzen geheel opnieuw te maken, een andere optie accepteer ik niet. Ik denk dat ik lang genoeg geduld heb gehad. Ik wacht weer netjes af, maar ben het goed beu.