Strandrit; hoe,waar,wat enz. ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GirlyMelis

Strandrit; hoe,waar,wat enz. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 22:30

Hoii!

Ik wil in de kerstvakantie graag met mijn pony naar het strand.
Gewoon om te kijken hoe ze dat vind en om even lekker langs het water te rijden.
Maar ik ben dus nog nooit met mijn eigen paarden naar het strand geweest.
Dus vandaar een paar vragen Knipoog:

-mag je op bepaald tijden niet op het strand?
-mag je de gewone strandopgang gebruiken, voor personen?
-welke strand is geschikt om lekker met je paard te rijden?
-bij welk strand kan je vlakbij parkeren( ik wil niet eerst nog een hele rit door duinen of bos maken Knipoog).
-ik wil voor de zekerheid een thiedeman of een martingaal om doen, welke adviseren jullie?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Groetjes Melissa

Smartie2004

Re: Strandrit; hoe,waar,wat enz. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:35

In julianadorp/ callantsoog mag je gewoon het strand op, naast het duin is een grote parkeerplaats en is het een klein stukje lopen.

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:42

Ik gebruik zelf een thiedeman, maar niet mijn favoriet.
Thiedeman is een 'kruising' tussen slofteugel en martingaal en martingaal zorgt gewoon dat hij zijn hoofd niet in de lucht kan gooien Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:52

Wij zijn pas geleden met ons paard ook voor het eerst naar het strand gegaan, bij Hargen aan Zee (vlakbij Schoorl) grote parkeerplaats aan het strand, en veel andere mensen met paarden die het strand op gaan. In de wintermaanden mag je overal het strand op, de hele dag, en je mag dezelfde strandopgang als de voetgangers gebruiken. Alle stranden zijn geschikt om met je paard heen te gaan, maar ik zou er zelf niet voor kiezen om bijvoorbeeld bij de boulevard van Scheveningen het strand op te gaan omdat het daar zo druk is. Ik heb geen ervaring met hulpteugels dus daar kan ik je niet mee helpen. Als je bang bent dat hij te druk wordt kun je misschien beter wel eerst een stukje door de duinen rijden, dit kan ook prima bij Hargen aan Zee. Door het zware duinzand rijdt je de meeste frissigheid er wel af.

Wel een paar dingen om op te letten: de meeste paarden vinden de zee in eerste instantie spannend, ook als ze verder niet bang voor water zijn, het beweegt en het maakt vooral als het wat harder waait veel geluid. Mijn man is er ook bijna vanaf gekukeld in de branding omdat het paard ineens opzij sprong toen er een golf tegen zijn buik aankwam, dus je moet goed bij de les blijven. Ik vond het echt een hele gave ervaring om met mijn eigen paard op het strand te rijden. Enige nadeel is de afstand, wij zijn echt 1 dag kwijt geweest want het was 3 uur heen en 3 uur terug, en 2 uurtjes gereden.

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:20

Ik ga elke zomer met mijn verzogpaard naar het strand met Maege Eerselingen

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:35

Ik ben twee jaar geleden met een club van de manege waar ik toen reed naar Manege Grol in Renesse geweest. We hebben daar toen paarden gehuurd, omdat we geen 25 paarden van onze manege mee konden nemen...Knipoog Maar daar kun je iig ook best leuk rijden. En buiten de zomer mag je volgens mij alle tijden op het strand met paard.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:57

Ik wil ook heel graag naar het strand, hoe dit even in de gaten Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:59

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 01:15

Aangezien het topic van Simmie nog recent is komt hier een slotje en kunnen jullie daar meer ervaringen lezen. Lachen