Paardrijden in Normandie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ButeoButeo

Paardrijden in Normandie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:58

Hoi,

Ik ga van de zomer waarschijnlijk met mijn vriend n weekje naar Normandie. En ik vind t altijd leuk om als ik op vakantie ben het landschap daar ook eens vanaf het paard te verkennen Pling Weet iemand iets leuks in die omgeving?

Groetjes Suzanne

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Paardrijden in Normandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:35

jaaaaaa: vlakbij Mont St Michel! Pling Ik weet niet welk gedeelte van Normandië je heen gaat, maar wij hebben de hele regio zowat gehad, van zuid-België langs de kust totaan Mont st Michel dus....Daar hebben we een rit gemaakt van twee uur, beviel prima...Leuke paarden, geen dooie "we sjokken allemaal braaf achter elkaar aan"-dieren, maar echt leuk te rijden paardjes (wel braaf natuurlijk)...

En verder heb je in de omgeving nog veel meer stallen die buitenritten verzorgen, gewoon goed rondkijken...aan de D-Day stranden heb je ze ook, leek mij prachtig, maar was allemaal vol....

TIP: ga ook eens langs bij de "haras": de nationale stoeterijen! Erg mooi!

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:56

We weten nog niet precies waar we heen gaan. Gaan we nog binnenkort uitzoeken en dan laat ik dat nog wet ff weten. Misschien wel vlak bij Mont St Michel? Is iid wel fijn dat t niet van die paarden zijn die alleen maar achter elkaar aanlopen. Goede tip om bij de 'haras' langs te gaan, thanks.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:14

heb even de site opgezocht waar wij gereden hebben:

http://www.randobaie.com/

wel in het frans, maar ja, dat heb je in frankrijk. Knipoog

Kun je alvast watertanden bij een rit door het water van de baai met op de achtergrond de prachtige kathedraal Kwijl

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:19

Oh dat is zeker watertanden... Pling
Ziet er echt super mooi uit!
Ik denk dat ik de vakantie maar daar ergens in de buurt ga plannen haha Knipoog
Enneehh n paar woordjes frans leren...ik kan de grote lijnen wel volgen op de site, maar verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:40

Rijerijerije schreef:

Jij hebt hier ervaring mee? Is het ook voor met eigen paard mogelijk daar te logeren, of alleen met paarden van daar?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:13

pfff daar zeg je wat.....Wij hebben daar gewoon een 2-uurs-rit gemaakt met paarden van daar....Zou het dus niet weten....Maar de eigenaar (die ook op de site genoemd wordt) spreekt goed Engels, dus je zou het kunnen vragen....

Maar de omgeving is zeker aan te raden, vooral rondom de Mont, heel apart is het daar.....Ik zou alleen niet in het hoogseizoen gaan want dan is het daar stervensdruk....Het was zelfs midden juni (toen wij er waren) al behoorlijk druk....Maar ach ook wel weer gezellig Haha!

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:42

Mmm ik ga begin juli waarschijnlijk....dat wordt over bakkende mensen heen rijden?
Och ja we zien wel, eerst maar eens de precieze vakantiebestemming vaststellen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:31

Bedankt iig, zal wel eens een mailtje sturen :j :)