Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Laat hem vooraf even flink rennen aan de longe en ga er dan op.. avensis schreef:nou, ik heb het geprobeerd met 3x 3/4 schep, maar dan zie je hem meteen terugvallen...

Mijn ruin (1.65 NRPS) krijgt een 1/4 tot een 1/2 schep per dag maximaal (toevallig ook hartog concept, ga nu langzaam over op muesli...misschien een optie voor jou ook, het kan schelen en Hartog heeft ook nette muesli's) Toen hij nog veel en veel jonger was (hij is nu 7), kreeg hij maximaal een schep per dag...de energie die hij van de biks binnen krijgt zal hij ergens kwijt moeten ben ik bang...je zou es kunnen kijken of je hem op gewicht kan houden met lucerne erbij (ook hartog, of beter nog, subli, daar zit geen melasse in). Over het algemeen blijft een paard op gewicht van de ruwvoer, niet het krachtvoer- maar ik ken een meisje wat één winter maismeel bij heeft gevoerd in slobbervorm, toen haar paard ook afviel die winter)...ik denk dat je helemaal gelijk hebt hoor, dat je hem niet meer wil laten doen, maar kans is best aanwezig dat hij ontploft als hij zoveel energierijk voer blijft geven, zeker op dagen dat hij niets doet!