''Alleen merk is goed''?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

''Alleen merk is goed''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:12

Hallo,

Ik had laatst een nieuw hoofdstel, van de Welkoop omdat ik gewoon niet teveel aan Ramona uit mag geven omdat ze niet van mij is.
Toen kwam ik iemand tegen, die mijn hoofdstel leuk vond, totdat ze hoorde dat hij ''merkloos'' was.

Conlusie, alleen merken zijn goed voor je paard?

Kus

woeliej

Re: ''Alleen merk is goed''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:54

nouja alleen merken zijn goed.. Je weet dan niet wat je er aan hebt. Kieffer heeft naam dat het goed en degelijk is en noem de merken maar. Geeft een stuk veiligheid, je weet wat je krijgt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:56

Het ligt er maar net aan wat je wilt Knipoog Natuurlijk is de kwaliteit van het leer van een merkloos hoofdstel niet te vergelijken met kieffer. Maar of je paard daar echt last van gaat hebben... dat denk ik niet hoor.
Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal Lachen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:17

denk ook dat het meer voor de ruiter is als voor het paard. Al hoewel.. Als je zo'n stug ding hebt is voor paardje ook niets. Maargoed merkloos kan ook zeer netjes zijn

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:22

Bekende Merken zijn vaker wel van goede kwaliteit..
Maar je hebt ook gewoon merkloze dingen die goed zijn en mooi.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:46

ik heb ook wel wat spullen in mijn kast liggen die merkloos zijn..
als jij een hele dure merk deken koopt of je koopt een merkloze..maakt het geen verschil hoor..stuk is stuk..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:48

Ik heb laatst mijn eerste passier gekocht, daarvoor ook merkloos. Maar wat een fijn zacht leer en wat dit het hoofdstel goed in elkaar!

Voor mij dus voortaan een merk, als het om hoofdstellen gaat. Met dekjes etc maakt het me dan weer veel minder uit. Evenals bovenkleding etc

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:53

Toen ik mijn eerste verzorgpaard kreeg kocht ik ook van alles merkloos en goedkoop. Het voldeed prima. Later toen ik mijn eigen paard had begon ik toch wel verschil te zien tussen mijn spullen en de duurdere merkspullen. Geleidelijk ben ik toen toch wel op wat betere spullen overgestapt. Vooral voor het zadel bleek dit heel veel verschil te maken. En inderdaad een Kieffer hoofdstel is veel zachter en blijft vooral veel langer mooi dan een goedkoop. Het is niet omdat dat merk erop staat maar wel omdat het gewoon meestal alle waar naar zijn geld is. Mijn dekjes, dekens en wedstrijdjasje zijn nog steeds gewoon van Harry's Horse, niet het mooiste maar alles voldoet uitstekend en tegen een aantrekkelijke prijs. Mijn rijbroek is dan wel weer van Pikeur, die is onovertroffen en als je er eenmaal een gehad hebt wil je niet meer anders. Maar goed, je moet het natuurlijk wel kunnen betalen. Paardrijden wordt zo helemaal een gruwelijk dure hobby.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:54

Wat een onzin. Is echt niet altijd zo dat merk beter is. Je moet gewoon per product kijken of het goed is. En zo niet zoek je verder.
Maar waarom niet iets kopen wat je leuk vind...?...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:55

Het 'voordeel' van merk is dat het bewezen kwaliteit is en dat je er ook service bij mag verwachten. Als je bakstuk is gesprongen krijg je van kieffer zo een nieuwe. Van de boerenbond verwacht je zoiets meestal niet eens.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:00

Maar iets ineens niet meer mooi vinden omdat het geen merkje blijkt te hebben (zoals in het voorbeeld) vind ik persoonlijk wat kinderachtig.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:05

met dingen als zadel en hoofdstel is goedkoop vaak duurkoop. vwb kleding en dergelijke kun je het imo zo duur maken als je zelf wilt, is minder van belang.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:12

Karin schreef:
Maar iets ineens niet meer mooi vinden omdat het geen merkje blijkt te hebben (zoals in het voorbeeld) vind ik persoonlijk wat kinderachtig.

Hier ben ik het inderdaad mee eens. Denk dat het aan de prijs ligt wat je mag verwachten aan kwaliteit ook voor merkloos. Heb voor het longeren een keer een hoofdstelletje gekocht, merkloos, van 25 euro. Maar wat een bagger ding... Ging roesten, de onderleg van de neusriem ging in no time scheuren, was echt 10x nix. Maar een hoofdstel wat verder goed lijkt van kwaliteit ookal is het merkloos zou ik er niet om laten liggen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:24

Karin schreef:

Idd, je vind iets mooi of niet, en niet omdat er een merkje aan hangt.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:27

merk of merkloos moet niks uitmaken. Natuurlijk heb je kwaliteitverschillen maar ik heb ook wel een een miskoop gedaan met een merkartikel en ook met een merkloosartikel. Tegenwoordig zijn merkloze hoofdstellen van betere kwaliteit als 10 jaar geleden en valt er op de merkzadels ook wel een en ander aan te merken. Als iemand iets mooier vind omdat het van een merk is is net zo belachelijk als dat iemand het minder mooi vind omdat het merkloos is...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:34

Daar ben ik het niet mee eens, er zijn ook zat merken waar de kwaliteit niet zo goed van is.
Ik heb liever een leuk merkloos hoofdstel dan een hoofdstel met een merk...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:06

Claudia__ schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, er zijn ook zat merken waar de kwaliteit niet zo goed van is.
Ik heb liever een leuk merkloos hoofdstel dan een hoofdstel met een merk...

wel merk vind jij de kwaliteit niet goed van dan? Geen aanval hoor, gewoon nieuwschierig Knipoog

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:09

Het verschilt per product. Kwaliteit is natuurlijk belangrijk, en of het voor je paard een fijn product is! Maar als een merkloos artikel aan jou eisen voldoet, waarom niet? Om een product bij voorbaat al niks te vinden omdat het geen merkh eeft slaat nergens op...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:12

Ik heb 16jaar terug mijn 2de hoofdstel gekocht aan ca 50EUR (of 2000 BEF) en het was toen het duurste in de winkel, maar ik reed er 10 jaar later nog met rond, dus het was wel echt topkwaliteit.

Je voelt dat ook wel, dat het lekker zacht leer is enz.Maar ik weet het merk nog steeds niet, want dat stond er nergens op. Merkloos dus? Bloos

Voor jonge paarden durf ik wel merkloze hoofdstellen nemen, want je weet maar nooit, met die gangsters Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:19

Ach wat een onzin! Gewoon laten kletsen. Er zijn heel goede merkloze hoofdstellen te koop Ja.

Ik heb toch heel wat hoofdstellen voorbij zien komen, maar voor mij maakt het weinig verschil.

Het merkloze hoofdstel van mijn eerste pony heb ik 12 jaar lang intensief gebruikt. Toen hing dat ding me zo me keel uit dat ik hem heb weggedaan Haha!. Nog lang niet op.
Mijn Kiefferhoofdstel was na 2 jaar óp. Een andere kieffer blijft wel erg mooi en goed. Je moet gewoon een beetje geluk hebben met je hoofdstel.

Maar merkloze hoofdstellen zijn harstikke leuk en goed en daar hoef je je echt niet voor te schamen (het idéé....Knipoog ). En het heeft als voordeel dat je wat vaker een nieuwe kan kopen en dus afwisselen, omdat ze wat goedkoper zijn.

Let bij het kopen wel altijd goed op de leerkwaliteit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:23

Ik heb een merkloos hoofdstel, van de gulden tijd (voor iets van 25 gulden gekocht), nog steeds prima in orde en kan nog jaren mee, goed onderhoud zorgt ervoor dat ook merkloze artikelen lang mee gaan. Voor hoofdstellen zegt mij een merk niks, maar een merkloos zadel zou ik dus nu juist weer niet kopen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:23

Merk of merkloos, het maakt voor mij totaal niets uit.
Ik kijk hoe het eruitziet, hoe het afgewerkt is en als het goed en degelijk is, is het wat mij betreft in orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:25

merkloos of merk maakt mij niet uit alleen als het om zadels gaat want daar bij kan je niet van de buitenkant zien of ze zo goed zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:39

Bij een merkzadel kun je ook niet aan de buitenkant zien of er een barst in de boom zit. Lachen

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:42

merkloos of niet maakt niet uit hoor.. je paard heeft er geen last van! maar, ik denk wel weer dat de kwaliteit van het leer minder is, miss ietsje sneller kapot gaat, maar als je gewoon heel veel invet enzo, dan blijft ie denk ik wel goed Knipoog