Hoe kan ik een paardenhandelaar herkennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marlina

Hoe kan ik een paardenhandelaar herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:48

Hallo, ik heb een dringende vraag, graag hulp
Ik heb mijn paard te koop gezet. In de advertentie gezet dat ik een goede stal en verzorging belangrijker vind dan de prijs. Via de mail veel reacties gehad, en afspraken gemaakt om te komen kijken. De eerste kopen was direct verliefd op het paard en wij kwamen een prijs overeen en een dag dat zij het paard zou komen halen. Later kreeg ik een mail van haar vriend die het paard totaal afkraakte en er een prijs opzette, die ik volgens hem bij de handelaar zou krijgen. De afgesproken prijs zat er overigens maar €300,00 boven, maar er zat vanalles nog bij, dekens etc. Dus volgens mij zijn dit mensen die niet het juiste met een paard voor hebben, maar ik zou graag tips hebben hoe deze mensen er sneller uit te kunnen pikken, ik heb namelijk andere mensen die interesse hadden in het paard afgebeld, en moet nu weer van voor af aan beginnen met de verkoop. Wat aan dit soort mensen wil ik haar niet kwijt.
Wie weet raad.

Vjestagirl

Re: vraag: hoe kan ik een paardenhandelaar herkennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:53

Ik denk niet dat dit handelaars waren, maar dat ze gewoon afdongen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:12

mee eens, dit blijf je houden, heeft niks met handelaren te maken, die bieden meestal gelijk wat ze ervoor kwijt willen en gaan niet terugbellen en dan alsnog wat eraf halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:21

Een paardenhandelaar is heel makkelijk te herkennen Ja
Ze dragen vaak een groene of blauwe stofjas, klompen en een platte pet.
Ze hebben altijd een wandelstok bij zich waar een meetstok in verborgen zit maar die ze vooral gebruiken om paarden tikken op hun kont te geven.
Bovendien roken ze altijd sigaren en hebben ze een dikke portemonnee in hun binnenzak.
Afbeelding
Duidelijk voorbeeld van een paardenhandelaar

Afbeelding
Zelfs als beeld zien ze er zo uit Ja
Het is dus echt makkelijk ze te herkennen........

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:28

Haha ik vind die laatste reactie wel mooi Lachen

maar je hebt handelaren en handelaren..mijn paard komt bij een kleineschalige handelstal (en springstal) vandaan, jonge jongen, geen stoffen jas Knipoog en onwijs lief voor zijn paarden!

Als ik mijn merrie ooit verkoop wil ik sowieso mensen zien, laat ze maar langs komen, stuk voor stuk en ik wil ook zien waar ze heen gaat Lachen en dan maak IK wel mijn beslissing! Ik zou niet afgaan op een mail!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:30

hahahahahahaa lia_ whaha geweldig!

nou dit topic kan wel gesloten he, je hebt al een goed antwoord van lia_

nee even serieus, ik zou gaan kijken waar ze evt komt te staan dan.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:24

Ik zou bij de advertentie gewoon plaatsen prijs n.o.t.k. of iets dergelijks. Niks zeggen over goed tehuis belangrijker dan de prijs of niet voor handelaren.

Laat ze maar komen en vraag dan waarvoor ze het paard willen gebruiken, voor de sport/recreatie en/of handel.
Heb ik bij de verkoop van mijn paard ook gedaan. Op een gegeven moment kwamen er 2 meiden die zochten dus iov iemand in italie een springpaard (dus min of meer handel). Toen heeft de persoon die mijn paard voor reed het zo verknalt omdat ik dus niet wilde dat hij verhandeld zou worden.

Daarbij haal je ze er snel genoeg uit. Vaak komen ze alleen of met 1 ander.
Succes in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:01

Inderdaad, de makkelijkste manier om te zien waar ze terecht komt is om te kijken waar ze komt te staan.
Een handelaar zou dat 9 van de 10 keer niet willen, die zou zeggen 'ik neem m nu mee of anders niet' ofzo Tong uitsteken

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:06

zijn deze mensen ook wezen kijken of is dit allemaal via mail gegaan....?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:11

hihi die Lia Haha! Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:12

Handelaren zijn meestal op zoek naar koopjes die ze zelf voor meer kunnen verkopen. Of ze moeten al een opdracht hebben om een bepaald paard te gaan zoeken voor iemand. Als jij een normale (goede) prijs vraagt. Zou idd vragen als ze komen waar ze het paard voor willen gebruiken, waar het komt te staan.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:55

of ze nemen een "dochter" mee die dan geen interesse heeft om het paard te poetsen en met een ontzettend zuur gezicht aan het rijden is en het paard geen blik waardig keurt.
"pa" die er dan later nog eens 300euro af wil dingen.

zo'n stel heb ik eens over de vloer gehad en heb ze dan ook vriendelijk gezegd dat ik mijn paard niet verkoop aan hun en dat ik nog genoeg andere gegadigden had die ook wilden komen kijken.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:10

Lia_ helemaal geweldig antwoord.
Een handelaar is tegenwoordig niet meer zo te herkennen.

Advies voor het verkopen van je paard is dat je er een goed en vertrouwd gevoel bij moet hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:15

risky schreef:
of ze nemen een "dochter" mee die dan geen interesse heeft om het paard te poetsen en met een ontzettend zuur gezicht aan het rijden is en het paard geen blik waardig keurt.
"pa" die er dan later nog eens 300euro af wil dingen.

zo'n stel heb ik eens over de vloer gehad en heb ze dan ook vriendelijk gezegd dat ik mijn paard niet verkoop aan hun en dat ik nog genoeg andere gegadigden had die ook wilden komen kijken.

Ik heb ooit eens een paard te koop aangeboden (nooit meer!), oude man voor zijn kleindochter, hahaha op de afgesproken kijkdag kon kleindochter niet, had afgesproken met een vriendin Clown .
Ben wel heel blont, maar niet zo blont

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:18

Als je er geen fijn gevoel bij hebt moet je het niet doen maar ik denk niet dat dit een handelaar was.

Handelaren komen meestal alleen en hebben de trailer al bij zich, hoeven vaak ook niet te rijden, willen alleen dat jij hem even voorrijd. Als het wat lijkt willen ze het paard meteen meenemen maar niet zonder eerst flink af te dingen.
Toebehoren wil een handelaar er meestal niet bij hebben, die wil het paard alleen, hooguit een deken ofzo.

En daarnaast heb je natuurlijk ook handelaren die je om de tuin willen leiden als je in je advertentie zegt geen handelaren te willen zoals hierboven.

Ga gewoon even met ze praten, zeg dat je wilt dat het paard een goed tehuis krijgt en vraag waarom ze hem afgekraakt hebben in een mail. Misschien reageer je wel wat te overdreven en valt het best mee, willen ze er alleen een paar honder euro af hebben.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:39

Persoonlijk vind ik wel dat verkopen afscheid nemen is.
Je kunt misschien wel sturen aan wie je hem verkoopt. Maar je weet nooit hoelang ie daar blijft en waar hij dan heengaat.
Bloos

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:44

Na het lezen van de titel kwam hetzelfde bij mij op als bij Lia Nagelbijten / Gniffelen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:55

Wat ik zou doen is eisen dat mensen meerdere keren komen kijken, poetsen en rijden. Zo is het voor hen makkelijker om te kijken of de klik er is, en geloof mij maar, geen handelaar die 3 x naar jouw paard komt kijken want dat kost ze veel te veel tijd Knipoog.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:59

Als men het paard zou afkraken per email dan kun je gerust zeggen: nou, wellicht kunt u beter een ander paard kiezen. Het lijkt me dat u helemaal achter uw aankoop moet staan. Ik zou niet willen dat u een miskoop doet.

Toen ik mijn laatste pony te koop had, kwam er een man die er een wilde kopen voor de verjaardag van zijn zoontje. We hebben hem toen verkocht (het leek echt super vertrouwd en die man vond onze pony echt helemaal fantastisch). Toen ik een paar weken later op een concours was en op zoek ging naar het jongetje, bleek hij van de hele pony niets te weten. Via anderen kwam ik erachter dat het ging om een handelaar en waar de pony zou moeten staan (terrein van de handelaar). Ik ben nog wezen kijken, maar hij was al weg. Dat heeft me echt heel veel verdriet gedaan. Ik heb hem nooit meer kunnen achterhalen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:29

Lia_ schreef:
Een paardenhandelaar is heel makkelijk te herkennen Ja
Ze dragen vaak een groene of blauwe stofjas, klompen en een platte pet.
Ze hebben altijd een wandelstok bij zich waar een meetstok in verborgen zit maar die ze vooral gebruiken om paarden tikken op hun kont te geven.
Bovendien roken ze altijd sigaren en hebben ze een dikke portemonnee in hun binnenzak.
Afbeelding
Duidelijk voorbeeld van een paardenhandelaar

Afbeelding
Zelfs als beeld zien ze er zo uit Ja
Het is dus echt makkelijk ze te herkennen........

Lia ik bescheur me Haha! Haha! Haha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:37

Ik denk dat een handelaar er niet op zit te wachten dat jij hem komt brengen. Die hebben vaak de trailer al achter de auto hangen en inladen en wegwezen.
Je zou kunnen zeggen dat je je paard zelf komt brengen (ook al ben je dat niet van plan) omdat je graag wilt zien waar hij terecht komt. Mensen die niets te verbergen hebben zullen daar geen problemen mee hebben, ook niet als je vraagt of je nog een x mag langs komen later op.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:39

HaHaHa, die Lia, echt geweldig. Goed begin van mijn dag!! (miste alleen het handjeklap) Haha!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:42

Je eerste gevoel is vaak de juiste.
Heb mijn pony ook te koop staan, en heb bij sommige mensen echt al gehad van; nee jullie zijn niks voor mijn pony.

Mensen proberen toch altijd het beste voor het minste te kopen, proberen kan altijd toch?
Ga vooral op je gevoel af, zodra jij denk dat het niks is ermee kappen en naar een anders baasje zoeken.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:40

dat was voor mij heel makkelijk. Als zij zowiezo zelf al niet belt of mailt vind ik het al vreemd en als het ze dan ook nog niet aanstaat zoeken ze toch een ander paard. Ze MOETEN hem niet kopen