De Balimo kruk, wie heeft um?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De Balimo kruk, wie heeft um?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:54

Inmiddels alweer 8 jaar geleden ben ik aan een hernia geopereerd. Ik rijd wel weer paard maar mijn bekken is niet meer zo beweeglijk als het was. Dat merk ik vooral met doorzitten in middendraf en omdat ik veel minder balans heb dan 'vroeger', als ik op een jong paard zit stoort me dat erg en het paard ook Vork
Dat swingende gevoel ik mijn heupen wil ik graag terug

De kruk is hier te koop:

http://www.alona.nl

Een houten uitvoering en een chroom uitvoering.

Wie heeft er zo'n kruk, welke uitvoering en natuurlijk het belangrijkste: doet de kruk wat er beloofd wordt?
Misschien zelfs iemand met rugklachten/bekkeninstabiliteit die het geprobeerd heeft?

Het is nogal een bedrag dus ik denk sowiezo dat ik de kruk eerst op proef neem.

Anoniem

Re: De Balimo kruk, wie heeft um?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:26

Eh, een nog niet zo bekend produkt geloof ik Bloos

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:31

Ik heb er zelf geen een maar een hele goede vriendin van mij heeft er thuis wel 2 staan! Van haar hoor ik er alleen maar fijne dingen van! Ik heb van de zomer zo'n 2 weken daar gelogeerd en toen ook een aantal keer op dat ding gezeten.
Ik vind het wel een fijn ding Haha!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:33

goh dat lijkt me eigenlijk best een handig ding Ja

Ik heb zelf een zeer lichte vorm van scoliose, waardoor ik regelmatig last heb van m'n rug. Nu ben ik gezegend met een pony met zeer vlakke gangen en ze zit als een leunstoel, maar bij een evt volgend paard ben ik bang dat ik nogal een overgang te verduren krijg....

Ik merk dat met veel bewegingsoefeningen zonder druk (yoga!) en rekken en strekken veel verbetering optreedt, en misschien helpt dit ding ook wel.... wat kost zoiets?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:36

Ik ken de kruk niet, maar ik gebruikte zelf wel een oud dripoot melkkrukje om mijn bekken en heupen los te houden en mijn zithulpen te oefenen, die van mij was een paar gulden Haha! op de rommelmarkt, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:48

Zitbal, gewone kruk is niet hetzelfde. Hier zit een scharnierpunt onder de zitting zodat je bekken kan kantelen e.d. Kijk maar eens naar het filmpje op de site.

Daar vraag ik ook niet om, ik wil graag de ervaringen van mensen met deze kruk weten en dan het liefst ook nog van mensen die hem gebruiken vanwege rugklachten Vork

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:55

Ja, ik heb er één. Echt een prima ding, helpt goed voor de balans. Ik er ook een dag op had gezeten op mijn werk, en de dag erna weer op m'n bureaustoel, wat denk je. Op de gewone stoel meteen weer last van mijn nek en rug...

Het is een prima hulpmiddel en als je hem koopt zit er een dvd bij met oefeningen. Uiteraard vergt het wel wat discipline om hem zo optimaal mogelijk te benutten. Maar gewoon er op zitten aan de tafel of achter je pc kan ook prima.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:02

de kruk in het chroom hebben wij op het werk als ergenomische kruk. aan het begin barst je overal van de spierpijn, nu zit het fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:56

Dat klinkt positief.
Ik dacht ik zet hem gewoon op kantoor of anders voor de tv ipv bankhangen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:58

Ik heb er op de Horse Event een poosje op gezeten. Vond het in het begin heel eng en wiebelig *LOL* Maar zit op zich wel ok verder, heb alleen geen rugproblemen oid dus kan er niet over oordelen of het daarvoor helpt Lachen Vind het wel flink aan de prijs Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:03

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het klinkt goed! Ik denk dat alleen erop zitten al verbetering zou moeten brengen, je gaat immers actief zitten. Nu merk ik dat ik regelmatig onderuit ga zitten en een verkeerde houding aanneem en daardoor juist last van rug, schouders en nek ga krijgen. Als ik op het puntje van mijn stoel ga zitten ga ik veel actiever zitten en heb daardoor minder last van die plekken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:14

Ik heb zelf trouwens wel zo'n grote bal om op te zitten. Een stuk goedkoper en ook goed voor je balans en houding Ja

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:17

Prima kruk, maar helaas erg prijzig.
Wij hebben de stoelen weggedaan en 2 goeie ballen er voor in de plaats gezet.
Wel zorgen dat je de juiste hoogte hebt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:20

de bal is niet te vergelijken met de kruk. probeer het verschil maar eens!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:35

Ja heb ik geprobeerd Ja
Het is inderdaad een verschil, maar ik heb geen rugproblemen dus dan zit ik liever op een bal dan dat ik zo'n krukje ga aanschaffen Lachen
Heb toen wel een folertje meegenomen Ja Maar meer omdat het me wel wat leek voor m'n ouders (moeder met reuma en pa met een slechte rug), alleen die zagen het niet zo zitten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:40

Ik heb de palosit op mijn werk in verband met rug en nek klachten, echt super.
Je moet het in het begin wel opbouwen en er niet te lang achter elkaar op zitten maar na verloop van tijd kun je er de hele dag op.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:42

Het gaat om het scharnierpunt onder de zitting. Zo'n bal heb ik wel eens geprobeerd, daar wordt mijn bekken niet beweeglijker van.
Ik vind de kruk alleen asociaal duur. Niet helemaal in verhouding de prijs lijkt mij. Maar omdat het vrij nieuw is zal er nog geen goedkopere versie zijn denk ik.

Tavanta: het ziet er wel een beetje ...euh..... futuristisch uit Clown

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:50

Ik heb er een met een grijze bal, lijkt al een stuk anders...........(ziet er nog steeds niet uit Knipoog )

Maar het werkt wel, je blijft bewegen door je lijf waardoor je jezelf niet blokkeerd, ik heb hem geprobeerd naast de kruk die jij bedoeld en ik vond zelf deze prettiger.
Heb weer een week op een gewone stoel gezeten en voel gelijk mijn rug weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:57

Dan ga ik even uitzoeken wat die van jou kost. Zal ook niet in de lagere prijsklasse zitten.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:11

Wat noemen jullie duur?
Ik kan nl. nergens een prijs ontdekken op internet, alleen maar advertenties Knipoog

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:18

De chromen heb ik bij de fysio gebruikt voor me bekkeninstabiliteit en rugklachten...
Een aantal keer peer week ging ik daar heen voor oefeningen, het heeft me zeer zeker goed geholpen.
Helaas willen ze hem op me werk niet voor me aanschaffen Bloos

(Verder deed ik buikdansen wat als je dat met regelmaat doet ook erg prettig is omdat je daar goed controle bij leert te krijgen over elk lichaamsdeel. Nu als ik weer last krijg grijp ik nogal eens terug naar deze oefeningen)

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:21

Palosit is 200 euro en de kruk 300 euro.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:26

Stipje Haha! zelf groot rugpatient, las de advertentie in het blad Dressuur. En dacht bij mezelf ik moet hier meer informatie over vergaren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:32

Precies, zo kwam ik er ook bij.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:35

Zoiets dacht ik al Nagelbijten / Gniffelen