Gister heb ik voor het eerst sinds 4 jaar weer eens kennis gemaakt met de bakbodem. Ondanks dat het niet beviel, deed ik het een kwartiertje later nog een keer.
Vanuit het niets en geheel zonder reden (er gebeurde niets dus schrikreactie is uitgesloten) werd ik ineens gelanceerd en even later dus nog een keer. Ik heb mijn paard toen even flink duidelijk gemaakt dat ik niet van dat soort acties gediend ben. Ik heb niet geslagen maar gewoon even ferm toegesproken! Ik weet niet of ze het snapte maar na de 2e lancering liep ze wel perfect.
Nu zat ik later te denken, had ik haar misschien beter kunnen belonen na mijn valpartij? Aangezien ze netjes naast mij stil bleef staan en dus niet als een gek door de bak heen ging rennen waardoor ze niet te vangen was.
Aangezien de vraag vast wel zal komen, even wat extra info. Het betreft hier een 20 jarige merrie die ik al 3 jaar rijd en (bijna) nooit een stap verkeerd doet. Erg werklustig en vrij sterk dus niet geschikt voor beginners. Ze is op dit moment niet hengstig en mankeerd ook niets. Ook het tuig is in orde. Op het moment van ontploffing vroeg ik niets bijzonders van haar. Gewoon netjes aan de teugel en een klein beetje stelling naar binnen in de hoek. Ze heeft vroeger M gelopen dus dit is niet iets nieuws.
Ik wil hier geen discussie starten over het feit dat er een DA, smid, tandarts, zadelmaker of iemand anders moet komen maar, over wat de beste reactie is na het vallen.
Dus brand maar los. Wat doen jullie en wat zouden jullie gedaan hebben in mijn situatie?

)

hahahahahaha