Leren laarzen te breed, iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukB

Leren laarzen te breed, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:31

Ik heb hele fijne leren laarzen. Nu heb ik de pech dat de ruitersportzaak waar ik ze gekocht heb, die niet goed aangemeten hebben (aangezien dit mijn eerste leren laarzen waren wist ik verder niet hoe ze hoorden te zitten).
Ik heb vrij fijne enkels en een hele 'platte' wreef. Doordat mijn laarzen nu te breed zijn schiet mijn voet er heletijd uit tijdens het rijden.
Best irritant want dan heb je bijna geen controlen meer over je benen. Dus dan moet ik weer gaan stappen en mn voeten goed doen. Dromen
Nu heb ik der al een verhoogd zooltje in en dit helpt iets, maar het is nog niet helemaal hoe het zijn moet.
Iemand nog tips, wat ik zou kunnen doen zodat ze beter zitten.

mrie

Re: Leren laarzen te breed, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:39

Wat dacht je van terug gaan naar de winkel... Dit lijkt me toch niet de bedoeling....

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:54

Ja maar ik heb ze al n hele tijd Tong uitsteken en ben er achter gekomen dat die winkel zowiezo n service van niks heeft dus daar bereik ik nog niks mee.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:57

Dikke sokken? Of bijvoorbeeld halve sokken aantrekken met dikke sokken erover heen zodat je wreef breder wordt?

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:06

Kan ik inderdaad misschien wel eens proberen.
Iemand zei me dat ik er ritsen in moest laten zetten maar hoorde van de schoenmaker dat hij ze alleen breder kan maken en dat hij er niks tussen uit kan nemen.
Dus daar heb ik nog niks aan Tong uitsteken

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:08

hoe lang heb je ze al dan? en waarom had je niet eerder bedacht dat ze niet pasten? Dan had je nog terug kunnen gaan.
Schoenmakers kunnen laarzen inderdaad niet smaller maken. Je zou dikke (ski)sokken kunnen proberen en anders verkopen en nieuwe laten maken.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:10

ja weet ik eigenlijk ook niet, heb de laatste tijd veel met chaps gereden omdat dat makkelijker was met mn stage, anders moet ik daar de hele dag op mn laarzen lopen en daar word je ook niet vrolijk van.
Ik kwam der pas echt achter dat ze niet zo goed paste, toen ik ze al n tijdje had en ja dan kun je ze niet meer terug brengen, helaas.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:11

Kun je geen beenwarmers om doen, misschien heel stom maar die maken alles wat breder behalve bij je voet.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:12

Haha! Misschien nog zo gek niet om dat eens te proberen.
Ook nog warm ook nog!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:12

Ik heb begrepen dat een goede schoenmaker een laars zeker wel kleiner kan maken. Althgans, van Huet in bunnik heeft mij dat wel aangeboden. Ik heb bij hem een paar laarzen gekocht wat eigenlijk te groot is. Hij zei, als je er echt last van krijgt kan ik er altijd een rits inzetten, dan maken we ém wat kleiner dus.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:13

Doe ik ook! Ben een beetje afgevallen en mn kuiten zijn nu paar cm dunner als toen ik mijn laarzen kocht Knipoog. Dat is het enigste wat werkt 2 paar sokken.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:16

saroanda schreef:
Ik heb begrepen dat een goede schoenmaker een laars zeker wel kleiner kan maken. Althgans, van Huet in bunnik heeft mij dat wel aangeboden. Ik heb bij hem een paar laarzen gekocht wat eigenlijk te groot is. Hij zei, als je er echt last van krijgt kan ik er altijd een rits inzetten, dan maken we ém wat kleiner dus.

Wel? Ja ik heb ook eens van iemand gehoord dat het wel moet kunnen, maar de schoenmakers hier in de buurt zeggen dat ze het niet kunnen.
Moet ik toch nog eens gaan rondvragen denk ik

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:09

Terug naar de winkel, geen andere tips te bedenken

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:52

Kan niet meer :p