welk paarden pony ras zou het best voor mij zijn.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadee6

welk paarden pony ras zou het best voor mij zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:03

hooi
Ik ben shadee 14 jr ik probeer uit te zoeken welk paarden of pony ras voor mij het beste is. ik weeg zelf maar 35 kilo maar het zou fijn zijn als mijn moeder 59 k ook kan rijden. Ik houd vooral van lange buitenritten rijd dressuur en ik houd er wel van om eens lekker hard te gaan. Ik heb al best wat ervaring maar mijn moeder niet. Een vakantie met eigen paard vind ik ook heel leuk. Bij mij komt hij zij er vaak wel 2x per dag uit en in het weekent nog meer. Ik hoop dat jullie een beetje een geschikt ras weten
shadee Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Chessje

Re: welk paarden pony ras zou het best voor mij zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:24

Hallo,

Ik denk dat je je niet echt moet gaan wenden tot een ras. Per ras verschilt het natuurlijk hoe pittig ze zijn. Maar ik adviseer je om samen met je moeder eens op een rijtje te zetten wat jullie van een paard/pony verwachten en dan eens rond moet gaan kijken en natuurlijk de paarden/pony's rijden voordat je de knoop door hakt. Voor de omgang met je paard is het ook fijn om een klik te hebben met het dier, dit vind ik ook een reden om je niet op 1 ras te richten...

Succes met het vinden van jullie droompaard/pony...

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:37

nee inderdaad... gaat niet om het ras maar of je een klik hebt met het dier. Natuurlijk is het niet verstandig om een pittig of groen dier te nemen als je zelf nerveus of onervaren bent.
En ook al spreekt het ene ras je niet aan.... zeg nooit nooit Tong uitsteken

shadee6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:35

dat is waar maar soms verschilt ook per ras hoe lang je bijv met hem/haar buiten kan rijden zo zullen er vast wel meer dingen zijn.

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:44

misschien is het handig om ons meer informatie te geven.
hoe groot ben jij en je moeder?
willen jullie het paard alleen recreatief rijden?
waar willen jullie het pard stallen? staat het daar alleen of met meer paarden? kan het paard in de wei???

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:51

ik denk dat een e-welsh het meest geschikt zou kunnen zijn,
maar hoe jij het beschrijft kun je ook verder kijken naar kruisingen, meestal zijn die ook erg geschikt voor dingen wat jij wilt doen....ik zou effe kijken en als je echt een ras wilt<<<<<ga dan voor een welsh

shadee6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:07

ik ben 1.45 lang mijn moeder weet ik niet precies maar die is ook niet zo gek lang. Ik wil niet alleen maar recreatief rijden. Soms zal ik wel een wedstrijdje rijden maar het meest recreatief. Op de stal staan meerdere paarden en pony`s . er is een wei maar alleen voor in de zomer. Het maakt mij niet uit of het wel of geen ras is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:50

Ik zou eerder kijken naar een stokmaat en, afhankelijk van je doel, wat voor type, wil je liever een wat stevigere koudbloedachtige (zoals een tinker of ouderwetse haflinger) of wil je een wat ranker paardje. En natuurlijk hoeveel geld wil je uitgeven. Je zou een wensenlijstje kunnen maken en eens een goede handelaar bellen. Dan weet je ook wat beter wat er zoal te krijgen is.

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:55

Denk dat een klik met een bepaald paard/pony het belangrijkst is, maar een Quarter horse zou ook goed kunnen passen in jullie plaatje.

Je hebt er vele bloedlijen in en als je meer richting Pleasure quarter denkt, daar kan je heerlijk uren mee rijden is voor dressuur ook erg geschikt en is cool kwa karakter en je hebt ze in verschillende stokmaten. Nadeel is alleen dat er vaak een prijskaartje aan hangt, maargoed weet jullie buget niet.

Succes met zoeken!!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:01

Een Haflinger of een fjord..

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:06

dat verschilt per paard per ras

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:54