witte benen scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andortjuh

witte benen scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 00:07

hallo,
mijn paard heeft witte sokjes om het zomaar te zeggen en deze doe ik altijd knippen maar omdat dat heel veel werk is omdat ze gruwelijk veel haar heeft wil ik dit proberen te scheren.
nu wil ik graag jullie mening over het feit of ik dan alleen de vetlok moet doen zeg maar en de achterkant van het witte been of dat ik gewoon het hele witte been kan doen.
omdat ik weleens heb gelezen dat je bij witte sokken ook gewoon heel het witte deel kunt doen, maar mijn paard heeft wel een beetje wintervacht en ik ben dus bang dat je dus heel duidelijk verschil gaat zien,.
wat denken jullie?
groetjes

Passionata

Re: witte benen scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:09

Ik zou proberen om alleen het witte gedeelte op haar benen te scheren.
Heeft ze hoge witte benen of tot aan de kogels ?

Andortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 00:13

Passionata schreef:
Ik zou proberen om alleen het witte gedeelte op haar benen te scheren.
Heeft ze hoge witte benen of tot aan de kogels ?

allebei, hoge net onder het spronggewricht ong. en lage tot aan de kogel

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:16

Ik zou het gewoon doen net tot aan de rand van het witte gedeelte.
Vind het persoonlijk ook veel mooier staan dan die lange sokken en de benen blijven ook beter wit.

Een vriendin van me heeft ook alleen de sokjes geschoren (paard heeft 4 witte sokjes) en het staat hem prima.

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:05

Ik scheer ook altijd het hele witte been tot aan de rand. zo zie je weinig verschil.

Andortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 09:15

doen jullie dat dan gewoon tegen de haren in?
maar omdat ze toch wel wat wintervacht heeft ben ik bang dat je heel goed verschil gaat zien.
maar dit is niet zo dan?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:33

Voor een meer natuurlijker effect kun je met de haarrichting mee scheren. Doen wij in de winterperiode ook. Ze worden dan wel helemaal geschoren (tegen de haren in) maar na een paar weken zijn mn de benen weer erg behaard en die scheren we dan eens in de zoveel tijd met de haren mee. Zie je amper verschil en toch staat het netjes verzorgd.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:35

ik scheer altijd het wit helemaal weg tegen de haargroei in en dan scheer ik de achterkant van de benen met de haren mee en rondom de overgang, zo heb je een natuurlijker effect

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:45

ik heb het nu voor het eerst gedaan, paard staat 2 weken later met een dik been van de mok,
weet niet of het daar van komt maar wel erg toevallig dat het nu opeens komt en daarvoor nooit...
ik scheer de witte benen echt niet meer op.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:32

aslo: als je met de haarrichting mee scheert dan heb je toch wel een heel verhakkeld geschoren paard Verward

Andortjuh schreef:
doen jullie dat dan gewoon tegen de haren in?
maar omdat ze toch wel wat wintervacht heeft ben ik bang dat je heel goed verschil gaat zien.
maar dit is niet zo dan?
Ligt er maar net aan hoe LANG de wintervacht van jou paard is denk ik.
Maar je moet er dan een beetje een overgang in scheren op de rand van het witte gedeelte, zoals luxje het ook heeft gedaan.

Tessii1991:Doordat je zijn lokken aan de kogels eraf geschoren hebt kan het zijn dat jou paard nu wat gevoeliger is voor mok en daardoor heeft gekregen. Volgens mij is dat de oorzaak. Nu moet je zijn benen goed afdrogen en proberen droog te houden Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:04

[quote="Passionata"]aslo: als je met de haarrichting mee scheert dan heb je toch wel een heel verhakkeld geschoren paard Verward
[quote="Andortjuh"]

Nee hoor, deze tip hebben we gekregen van een groom die bij een springstal werkt (voor 1 van de 'grote' jongens zeg maar). Die scheert de benen ook altijd met de haarrichting mee. Je krijgt een erg mooi natuurlijk resultaat, ziet er strak uit zonder dat je kunt zien dat je er eigenlijk iets aan gedaan hebt. Wij doen het sindsdien al zeker 2 jaar zo en krijgen altijd complimenten dat onze paardjes er zo verzorgd uit zien, dus .... Knipoog

xBARBIIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:26

ik scheer altijd het hele witte been. Mooi effect

Andortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 14:34

oke ik ga het eens proberen, bedankt in ieder geval!

Andortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 18:07

doen jullie dan scheren met een opzetstuk of gewoon met de tondeuse zonder opzetstuk?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:47

de witte benen doe ik zonder opzetstuk, anders krijg je van die strepen.
haren onder het hoofd doe ik wel met een opzetstuk zodat je geen happen krijgt...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:37

benen scheren zonder opzetstuk, maar ligt er wel aan welke lengte je dan overhoudt, te kort is nl ook niet mooi Knipoog
Ik scheer trouwens de benen met een groot apparaat, kleine tondeuses zijn, naar mijn maatstaven, niet krachtig genoeg.
Wil je een tondeuse gebruiken, zorg er dan voor dat de benen schoon (gewassen) en droog zijn.
haren onder het hoofd brand ik weg, krijg je ook geen happen Haha!