Ervaringen met het Airbag vest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estherpitout

Ervaringen met het Airbag vest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:20

Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd of er al wat meer mensen zijn die een airbagvest hebben aangeschaft,
en wat jullie ervaringen er mee zijn. Werkt hij of werkt hij niet.

Wat vind je voor en nadelen etc.

Ik zit er namelijk aan te denken zo'n airbagvest aan te schaffen wanneer ik weer begin met paardrijden.
Maar hij is best duur.

OlimpicDiaz

Re: Ervaringen met het Airbag vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:21

Mmmm, ik wist nog eens niet dat er zoiets bestond??? Mijn bokkerige ruin rijd ik nog wel eens met een bodyprotector, met zo'n extra dikke rand aan de onderkant....die werkt in ieder geval erg goed!!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:26

Ik ken een aantal mensen die rijden met een airbag vest. Helaas nog maar 1x in de praktijk gebracht dus echt massa's ervaringen helaas niet ermee. Het vest schijnt nog een behoorlijke knal te geven op het moment dat je er daadwerkelijk afvalt. In dit geval schrokken meer paarden van de knal dan van de val, dus hoe handig het voor buiten is weet ik niet. Maar qua bescherming was de ongelukkige er wel over te spreken. Ook moet je er rekening mee houden dat je, als je er afvalt, er weer een nieuw patroon ( a ik geloof 15,-) in moet doen.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:22

Hoi, ik kan je daar wel meer over vertellen. Heb zelf het vest ook, gebruik hem voor het springen en crossen. het zit 100 maal prettiger dan die harde vesten. tevens beschermd het meer vitale en zwakke delen van je lichaam dan het harde vest. ben er zelf ook een keer me gevallen en het vest fixeerd je nek/rug middenrif en vooral je stuitje is beschermd. Ik was er goed hard afgevallen en kwam op mijn rug terecht. had de volgende dag een beetje spierpijn. ben er eerder wel eens zo hard gevallen maar was toen twee weken uit de roulatie zeg maar.
Tijdens een bosrit viel een mederuiter van haar paard en kwam met haar rug op een grote boomstam terecht. Zij had gelukkig het vest anders was het waarschijnlijk slecht met haar afgelopen.
Ben zelf een redelijke ruiter en ben veel gewend door mijn werkzaamheden als beredene, maar draag het vest prive regelmatig. Ben niet bang om te vallen maar wel zuinig op mijn lijf. Het is wel even een investering maar vind het een super uitvinding. En ja de paarden kunnen er van schrikken maar dan lig jij er allang naast. Dat vind ik het minst belangrijke. Vind mezelf toch net effe wat belangrijker.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 02:48

kruimeltje3 schreef:
En ja de paarden kunnen er van schrikken maar dan lig jij er allang naast. Dat vind ik het minst belangrijke. Vind mezelf toch net effe wat belangrijker.

Tuurlijk, maar je rijdt misschien niet altijd alleen. In dat geval is het voor andere ruiters misschien wel zo sociaal om een beetje rekening met ze te houden Lachen

Maar dit is misschien wat te off-topic. K heb zelf een BP die prima zit, hij zit me dan ook totaal niet in de weg dus om dié reden hoefde ik ook niet naar iets anders te zoeken.