te kleine leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

te kleine leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:02

Mijn leren rijlaarzen zijn me helaas te krap Ach gut Maar wat zou ik nu het beste kunnen doen?
Omdat ik ze niet goed pas weet ik niet zeker of de hoogte mij goed zit. Ik twijfel daar aan.
Zou ik ze op kunnen laten rekken, en tot hoeveel cm gaat dat? Of is de beste optie verkopen?

__Nathalie__

Re: te kleine leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:03

als je er een rits in laat zetten (a 20 euro) komt er 1 tot 1,5 cm bij en je kunt ze ongeveer anderhalve cm oplaten rekken dus dan zit je al snel aan 3 cm. Weet niet hoeveel je nodig hebt? NIeuwe laarzen zijn duurder.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:06

Ik laat mijn linkerlaars oprekken omdat ie ook te krap zit. Hij is nu bij de maker en daar vertelden ze me dat ie max. 1 cm op kan worden gerekt.
Ik zou als ik jou was even naar een maker gaan, laars en jou kuit op laten meten en kijken wat het verschil is. Vanuit daar kun je dan kijken wat het beste is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:08

Bij mij vertelde de maker dat mn laarzen maximaal 1,5 cm uitgerekt konden worden als ze ging oprekken (was wel het goedkoopst)

Ik heb toen gekozen voor een rits, daarmee kon hij 2 cm gerekt worden (was zo uit mn hoofd 75 euro)
Een spie was een andere mogelijkheid, dat is een extra stukje leer wat ze in je laars zetten ( en dat koste volgens mij 90 euro)
Ik weet de prijzen niet meer zeker.. ik dacht dat het in die richting was, maar dat kun je wel navragen bij je plaatselijke laarzenmaker

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:48

Maar stel dat ik de laarzen laat oprekken, en ze blijken te hoog? Kan ik daar ook nog wat mee?

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:50

Een zooltje erin. Oprekken kost hier trouwens €10 per laars

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:51

Verkoop het en koop een nieuwe, simpel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:18

simpel misschien wel maar als dat je een paar 100 euro scheeld zou ik liever voor minder simpel gaan. Je krijgt nooit terug wat je voor je laarzen betaald hebt.

Je kunt toch meten of ze te hoog zijn of niet?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:16

verkopen en nieuwe kopen is dus niet zo simpel idd. Mijn maten zijn gewoon een beetje raar.
De linkerlaars kom ik dus wel in! Het voelt wat strak, maar is wel dragelijk opzich. Dus een cm oprekken is al voldoende. De rechterlaars zou waarschijnlijk wel 1,5/2 cm moeten.
Ze waren ietsje te hoog. Een cm denk ik. Dus als ik mijn been buig voel ik dat wel. Met lopen iets minder.
Dan de beste optie toch verkopen of zou er wat aan gedaan kunnen worden Tong uitsteken?