Koude, zere knieen na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Koude, zere knieen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 11:12

Zoals de titel al zegt heb ik in het winterseizoen erg last van mijn knieen na het rijden. Met erge kou, ook tijdens het rijden.

Iemand tips om dit te voorkomen?

Thermobroek is geen optie.

Anoniem

Re: Koude, zere knieen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:15

Koop een lange thermo onderbroek, daar heb je geen last van als je die onder een rijbroek aantrekt..

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:15

Ik weet niet waarom een thermobroek geen oplossing is, maar laagjes kleding over elkaar helpen het beste tegen de kou. Ik krijg zelf ook altijd gewrichtsklachten bij kou en draag daarom altijd thermo-ondergoed onder mijn kleding (is niet zichtbaar, ook niet onder een rijbroek). Daardoor heb ik nu geen klachten meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:28

Thermobroek beperkt je bewegingsvrijheid nogal. Wat ook goed werkt is de lange neopreenchaps van kitt. Wel alle bewegingsvrijheid en lekker warm. Trek alleen wel een wat langere jas aan, anders heb je koude billen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:14

Vandaar, Ik heb geen ervaring met thermobroeken. Daar heb ik bij goed thermo-ondergoed echter geen last van.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:30

Thermobroek is geen optie vanwege een jong paard die dat nog wat spannend vindt met opstappen etc. En vanwege een beperking in de bewegingsvrijheid.

Thermo-ondergoed is een optie. Ga me daar eens in verdiepen.

En heeft iemand een voorbeeld van die chap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:35

Thermo ondergoed is volgens mij nog bij de Lidl in de aanbieding, kost maar een paar eurootjes. Je voelt het amper zitten, het wordt ook veel gebruikt door schaatsers en wielrenners.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:38

Bij de ANWB hebben ze erg fijne thermo onderbroeken. Die passen perfect onder je rijbroek.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:41

De neopreen chaps van Kitt staan hier: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=11

Maken geen lawaai, rekken mee en zijn heerlijk warm. Ook ik heb snel last van zere knieën (en bovenbenen) in de kou. Ik gebruik deze chaps nu alweer voor de vijfde winter en ik ben er nog steeds enorm blij mee.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:43

Ik zou, als je thermo ondergoed overweegt, alleen niet meteen vor die van de little, hema, digros enz gaan. Geef zelf liever 1x geld uit aan iets goeds, wat ook echt doet wat t belooft (Craft, Odlo enz)
de chaps heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar ook vaker goede geluiden over Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:45

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:51

Ik gebruik zelf lange chaps over mijn rijbroek, en/of thermo ondergoed eronder. Lange thermo sokken aan een thermo boots en dan gaat het wel. Voor de zere gewrichten slik ik het hele jaar door Glucosamine, bij mij helpt het dus ik blijf het gebruiken.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:52

suleilitha schreef:
Thermo ondergoed is volgens mij nog bij de Lidl in de aanbieding, kost maar een paar eurootjes. Je voelt het amper zitten, het wordt ook veel gebruikt door schaatsers en wielrenners.

Als ze die het weekend nog hebben, ga ik daar zeker kijken!

Noukie schreef:
Ik zou, als je thermo ondergoed overweegt, alleen niet meteen vor die van de little, hema, digros enz gaan. Geef zelf liever 1x geld uit aan iets goeds, wat ook echt doet wat t belooft (Craft, Odlo enz)
de chaps heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar ook vaker goede geluiden over Lachen

Om te proberen, qua warmte etc, probeer ik liever eerst de goedkope variant Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:59

Alleen vergelijk je dan appels met perel Knipoog
Dan kan je echt vrijwel net zo goed een maillot onder je rijbroek doen (ja, ik heb wel zowel duur als goedkoop getest Knipoog)

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:07

ik heb ook snel last van mijn gewrichten met de kou. knieen en polsen. Ik smeer ze in met SRL gelei spiroflor. Werkt bij mij goed. Ook een hele warme douche helpt altijd goed. zowel voor als na de kou! En thermo ondergoed!! maar je kan idd beter de goede kopen.
succes

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:12

Karin schreef:
De neopreen chaps van Kitt staan hier: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=11

Maken geen lawaai, rekken mee en zijn heerlijk warm. Ook ik heb snel last van zere knieën (en bovenbenen) in de kou. Ik gebruik deze chaps nu alweer voor de vijfde winter en ik ben er nog steeds enorm blij mee.

Dit lijkt me ook wel wat, weet je zo ook wat kost?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:20

Rond de 70 euro, o.a. bij Green Distance, Goedhard en Agradi.

'Fysieke' verkoopadressen staan op de site van Blue Balance, ik zou nl. wel aanraden om ze eerst te passen. Ik heb zelf lang staan twijfelen tussen M en L (en uiteindelijk de L gekozen).

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:06

Oke! Dank je wel voor de tip!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:22

Thermo onderboek!

Loop nu 2dagen rond in zo'n sexy ding, wow ik heb gewoon warme knieen! Had zelf ook ijsknieen!
9.95 bij de hema.
dure van 50 euro heb je ook, bij bijv een skiewinkel of de divoza.

Het is wel even passen en meten, maar onderbroek en rijbroek aandoen, saampjes naar de enkels laten zakken en weer opheisen, dan zit het goed!
Onder een flodder rijbroek en een spijkerbroek is het al helemaal geen probleem.

Zit echt fijner dan een maillot.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:23

Maillot helpt bij mij ook niet, dat heb ik al geprobeerd. Ga het weekend dus maar eens even bij een winkel kijen voor thermo ondergoed....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:25

maillot is veel te grof.
Gaatjes zeg maar.
Ik vind de hemabroeken al een heel verschil, zodra je het aandoet voel je al warmte.
Kan zo indenken dat je met die mooie, strak belijnde zwarte skie of divoza onderbroeken het nog warmer/fijner hebt, maar een broek van een tientje is de moeite waard!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:58

Ik vind persoonlijk iets onder mijn rijbroek niet prettig, over gebrek aan bewegingsvrijheid gesproken. Een rijbroek zit al vrij strak en als daar dan nog iets met lange pijpen onder moet... Die chaps van neopreen gaan over je rijbroek, zit echt een stuk fijner.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:01

Thermo onderbroek kopen bij een goedkope winkel gaat perfect. Ik heb ze van Aldi, Tchibo en AH. Die doen er veel langer mee dan de dure Odlo.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:05

Ik heb verschillende types thermo-ondergoed van het merk Odlo. Deze heb ik destijds gekregen van mijn toenmalige werkgever, vandaar het merk. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het ondergoed met fleece-achtige binnenkant. Deze vind ik het warmst en meest comfortabel. Ik denk dat de goedkopere merken deze variant ook wel hebben. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van bewegingsbeperking door de verschillende lagen. Let wel even op de lengte van het ondergoed. Ik heb erg korte pootjes (ben maar 1,62m), maar heb er toch een broek bijzitten die te kort is en krijg daardoor koude enkels...
Mijn thermo-ondergoed heeft mij mijn koude nachtdiensten doorgeholpen (ben erg blij dat ik die nu niet meer heb...).