Procedure selectiewedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keira

Procedure selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 10:51

Hallo!

Wie weet hoe de procedure rondom selectiewedstrijden bij het springen verlopen? Ik kan dit namelijk nergens vinden op officiele sites.

Aan hoeveel selectiewedstrijden moet ik binnen mijn kring minimaal deelnemen om geselecteerd te worden voor de provinciale kampioenschappen?
Ik heb wel eens gehoord dat je aan 4 wedstrijden moet deelnemen en dat dan de 3 beste resultaten tellen. Klopt dit?
En zijn er verschillen tussen de verschillende provincies? Ik woon zelf in Limburg en ben ingedeeld bij kring Zuid.

Ik hoop dat iemand mij het juiste antwoord kan geven!

Gr Keira

Urielle

Re: Procedure selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:32

Dat wisselt per kring.

Even op de website van je kring kijken levert dit op:
Citaat:
Er dienen bij de pony's minimaal 3 wedstrijden bij het springen van de uitgeschreven selektiewedstrijden gereden te worden. Per combinatie bepalen de drie beste resultaten van de uitgeschreven selektiewedstrijden wie uiteindelijk afgevaardigd worden.

Er dienen bij de pony's minimaal 2 wedstrijden bij de dressuur van de uitgeschreven selektiewedstrijden gereden te worden. Per combinatie bepalen de twee beste resultaten van de uitgeschreven selektiewedstrijden wie uiteindelijk afgevaardigd worden.

Er dienen bij de paarden minimaal 3 wedstrijden, springen en dressuur, van de uitgeschreven selektiewedstrijden gereden te worden. Per combinatie bepalen de de drie beste resultaten van de uitgeschreven selektiewedstrijden wie uiteindelijk afgevaardigd worden.

De eerste 15 geplaatste combinaties uit de kring krijgen volgens onderstaande procedure plaatsingspunten:

15 punten voor een 1e plaats 7 punten voor een 9e plaats

14 ... 2e plaats 6 ... 10e plaats

13 ... 3e plaats 5 ... 11e plaats

12 ... 4e plaats 4 ... 12e plaats

11 ... 5e plaats 3 ... 13e plaats

10 ... 6e plaats 2 ... 14e plaats

9 ... 7e plaats 1 ... 15e plaats

8 ... 8e plaats

Combinaties van buiten de kring worden niet in de plaatsingslijst opgenomen.

Plaatsingspunten worden per totaal klassement van de rubriek toegekend, ook als er in handicap gereden wordt.

Indien de organiserende vereniging besluit om een rubriek bij de pony's in handicap te laten verrijden, wordt deze ook als zodanig meegeteld voor de selektiepunten (deze wordt dus niet meer als voorheen gesplitst gepunt)

Indien in een bepaalde klasse springen meer punten te verdelen zijn dan combinaties de barrage gereden hebben, worden alle combinaties met gelijke punten in het basisparcours, de bij die plaats bijbehorende punten toegekend (bijvoorbeeld alle 4-fouters krijgen elk de bij hun plaasting behorende punten, enzovoorts).

Indien twee proeven uitgeschreven worden, telt alleen de eerste proef mee voor de plaatsingspunten.

Bij de pony's worden bij de dressuur vanaf de L2 en bij het springen vanaf het L, beiden categorie D en E de plaatsingspunten in handicap geteld, omdat deze ook op het RK in handicap verreden zullen worden.

Bij een onvoldoende prestatie worden geen plaatsingspunten gegeven:

Dressuur: minder dan 45% van het maximaal aantal te behalen punten.

Springen: alle uitsluitingen, vrijwillig verlaten parcours, meer dan 16 strafpunten

Indien in de lijst met geselekteerden toch nog een ex aequo plaatsing voorkomt gelden de volgende regels:

De combinatie die de meeste selektiewedstrijden gereden heeft gaat voor.

Vervolgens wordt naar het resultaat van een beste 4e selektiewedstrijd gekeken

Vervolgens wordt door loting bepaald wie de meeste plaatsingspunten krijgt.

Indien er onvoldoende (reserve)ruiters geselekteerd zijn, binnen het aantal toegwezen plaatsen door de Regio, die voldoen aan alle bovenstaande procedures, komen die combinaties in aanmerking die bij minder gereden selektiewedstrijden (bv 2 wedstrijden) de meeste plaatsingspunten behaald hebben.

Per klasse wordt door de Regio vastgesteld hoeveel combinaties voor onze Kring afgevaardigd mogen worden naar de Regiokampioenschappen . Dit wordt gedaan aan de hand van een rekenmodel en kan pas toegepast worden nadat alle selektiewedstrijden gereden zijn.

MOGELIJKHEID VOOR DISPENSATIE

Het Kringbestuur houdt zich het recht voor om een combinatie dispensatie te verlenen voor bovenstaande procedures, mits voor aanvang van het betreffende wedstrijdseizoen in overleg met het Kringbestuur is besproken waarom de combinatie hiervoor in aanmerking wenst te komen.

Een vereniging dient voor een combinatie schriftelijk dispensatie aan te vragen, met opgaaf van reden, bij het secretariaat van het Kringbestuur.

Indien een combinatie pas na afsluiting van de selektietermijn dispensatie aanvraagt, kan het Kringbestuur dit in geen enkel geval meer overwegen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:43

Er is inderdaad veel verschil tussen verschillende kringen. Zo weet ik dat in onze kring (salland, overijssel) wij 2 selectie wedstrijden moeten rijden van de 3 en nog een kringkampioenschap. Zowel dressuur als springen. In de kring van twente heb je alleen een kringkampioenschap.

Urielle heeft goed google werk gedaan Haha! Wel een beetje vage puntentelling. Bij ons gaat het juist om wie de minste plaatsingspunten heeft.

keira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:12

Urielle: Bedankt! Ik heb het niet kunnen vinden op de website van regio Limburg.
Je schrijft dat het wisselt per kring. Voor welke kring geldt dan het stuk dat je geplaatst hebt?

Thanks!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:01

keira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:36

Bedankt!
Die site kende ik niet, hier staat t idd goed op uitgelegd!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:47

Ik had het van de site van je eigen kring, die Teegee nu aanhaalt Knipoog

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:14

Daantjuh88 schreef:
Er is inderdaad veel verschil tussen verschillende kringen. Zo weet ik dat in onze kring (salland, overijssel) wij 2 selectie wedstrijden moeten rijden van de 3 en nog een kringkampioenschap. Zowel dressuur als springen. In de kring van twente heb je alleen een kringkampioenschap.

Urielle heeft goed google werk gedaan Haha! Wel een beetje vage puntentelling. Bij ons gaat het juist om wie de minste plaatsingspunten heeft.

bij de kring twente heb je toch 2 selecties en 1 kring (waar je 1 selectie van moet rijden)?! Verward