Paard Tim Lips Hong Kong 2008

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Paard Tim Lips Hong Kong 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 21:57

Op de site van Tim Lips bekeek ik de foto's van Hong Kong 2008. De eerste paar foto's zij van zijn paard met het bijschrift 'In de quarantaine stal'. Daar kreeg ik al vraagtekens kan bij, maar toen ik verder 'bladerde' zag ik ook een foto van een paard aan een infuus met allemaal toeters en bellen er omheen:

Afbeelding

Ik vroeg me af wat hier gebeurd was, of dat het normaal is dat een paard na een eventing rit aan een infuus wordt gelegd? (lijkt me niet.. ?!)

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Ilsemarie

Re: Paard Tim Lips Hong Kong 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:58

misschien door de extreme temperaturen daar?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:03

Ja, zou kunnen. Maar ik denk dan altijd meteen 'Wordt daar dan niet optimaal rekening mee gehouden? En, ga je niet te ver als je paard vervolgens aan een infuus moet?'

(met alle respect voor Tim Lips hoor. Het is niet om hem nu af te kraken ofzo)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:05

Kan je anders niet een mailtje naar hem sturen? Op de site staat toch vast wel een emailadres?
Hier krijg je denk ik voornamelijk speculaties maar niemand die het zo goed weet als zij zelf... Lachen

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:13

Daar heb je gelijk in. Zal eens kijken..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:41

ik heb begrepen dat bijna alle paarden aan het infuus hebben gestaan, met name de eerste dagen omdat de omslag van het nederlandse weer naar het hongkongse weer wel erg groot was en ze er allemaal moeite mee hadden en aks gevolg hiervan te weinig vocht binnenkregen.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:40

Ik heb inmiddels email contact gehad met familie Lips. Het gaat inderdaad om het extra vocht wat de paarden toegedient kregen.
De quarantaine stal diende als voorzorg dat de paarden voor de spelen niks zouden krijgen. Zeker voor het onzekere dus.

De slangen die verder te zien zijn op de foto staan inverbinding met speciale bandage's etc die tegelijkertijd ook masseren.

Niks ernstigs dus. Ik ben gerustgesteld.