Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! En met hulp van een instructeur leer je vanzelf hoe je met je paardje om moet gaan.
Nicole94 schreef:maar met opzadelen en poetsen wil hij trappen en bijten Mijn gedachte gaan ernaar uit dat je paard aangeeft pijn te hebben. Je paard kan het ook associëren met een niet passend zadel en bijt daarom van zich af.
en in de bak wil hij helemaal niet lopen.Lijkt mij weer een zadelkwestie hij bokt in de galop.pijn
ik heb zlef het gevoel dat hij gewoon niet wil.Nee, fout, Je paard geeft aan pijn te hebben en staakt.

kaatje77 schreef:Het kan zijn dat je paard je uitdaagt en daarom moet je goede begeleiding zoeken.
IIg heel veel succes en houd je ons op de hoogte?
Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Jessix schreef:Leuk dat je een eigen paard hebt!
Zoals de andere Bokkers al genoemd hebben kunnen er nu meerdere dingen aan de hand zijn. Daarom is het inderdaad heel goed en belangrijk om hulp in te schakelen van een ervaren iemand. Die kan meestal ook wel inschatten waar het gedrag van je paard vandaan komt. Bij twijfel of het paard pijn heeft of ongemakken is het natuurlijk altijd raadzaam om de dierenarts eens te laten kijken.
Maar het kan ook heel goed zijn dat jullie nog aan elkaar moeten wennen. En dat jouw paard je misschien wel een beetje uitprobeert. Daar moeten jullie dan samen uitkomen met de hulp van een goede instructeur.
Vanaf de computer kunnen wij je niet zo goed helpen, omdat we het natuurlijk niet kunnen zien. Ik wens je wel heel veel plezier met je paard en succes!