we hebben nu sinds ong 2 weken carlos gezet
hij is een hengst van ong 5 jaar. ong één meter .
en is donkerbruin van kleur.
we zijn erg blij met carlos maar het loopt nog niet echt lekker.
toen we hem net hadden konden we absoluut niet in de wei (die achter in onze tuin ligt), hij beet in onze benen en liet zijn tanden zien.dit doet hij nu nog maar zelden. hij staat bij de geiten en ganzen maar die heeft hij nog niet echt graag,
vaak bijt hij ernaar en ook stampt hij ze af en toe.
we denken dat hij dit doet om aandacht te trekken want meestal begint hij als een dolle achter de geiten te lopen als we net terug binnen zijn .
we gaan dan meteen terug om hem rustig te maken , dit helpt meestal wel.
dan geef ik hem wat hooi en een wortel en is ie trug wat rustig.
we kunnen eigelijk nog steeds niet makkelijk in de wei,
nu maken we carlos vast aan een boom en dan blijft hij daar staan tot we klaar zijn met het poetsen van de wei (we gaan er dan wel vaak naartoe zodat hij zeker weet dat we er nog zijn en borstelen hem dan wat) (maar dat heeft hij nog niet zo graag ) ( hij is waarschijnlijk niet vaak geborstelt geweest voor we hem hadden ) hij had allemaal korstjes en schuurde vaak (nu is dat allemaal bijna gedaan)
mam wandelt er wel vaak rondjes mee in de wei en ze is er één keer al mee uit de wei geweest. ( ik wandel er niet echt vaak alleen mee want dat durf ik nog niet)
als mam wandelt ben ik er wel steeds bij.
laatst was hij ontsnapt maar bleef hij wel in de tuin ( hij kan ook niet makkelijk uit de tuin )
we zouden er graag op rijden en er een koets achter spannen , maar willen hem eerst nog tam krijgen , zou iemand tips kunnen geven zodat hij rustig en lief word ?
groetjes
) maar qua lichaamstaal. Een belangrijk onderdeel hiervan zijn rangorde oefeningen. Dus als je rangorde problemen hebt met je paardje (en dat lijkt hier zo) is het niet een slecht idee je hier in te verdiepen, helpt vaak! Parelli is een soort van natural horsemanship. Hier op het forum onder het kopje 'informatief' staat ook een kopje natural horsemanship. Als ik jou was zou ik daar een topic openen als je er meer over wilt weten.