onderdeken rambo of premiere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollsteiner

onderdeken rambo of premiere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:30

Ik twijffel heel erg tussen onderdekens.
Mijn paard heeft een waterdichte anky op en is inmiddels geschoren.

Ik twijffel tussen de rambo en een premiere

wie adviseerd mij

Hollsteiner

Re: onderdeken rambo of premiere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 00:03

ohja ik bedoel de rambo deken die los te koop is en dus niet de gene die bij de outdoor deken hoord.

sowieso iemand ervaring met premiere dekens? in welke kwaliteitsklasse valt het merk?

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 11:33

niemand ervaring met deze dekens? heb toch wel haast, want moet er 1 bestellen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:34

De horseware dekens zijn ontzettend goed, gebruik de zoekmachine maar. Genoeg te vinden over rambo/rhino/amigo.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:34

Ik zou gewoon lekker een staldeken als onderdeken gebruiken. Werkt vaak beter en hebben een mooiere pasvorm. Ook hebben staldekens in tegenstelling tot onderdekens vaak loopsplitten.
Daarbij zijn ze vaak niet veel duurder of zelfs goedkopen, zoals de HH wave.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:36

Ik heb nu ook een staldeken als onderdeken, maar dat is geen succes. het schuurt aan alle kanten, en ik ga nu even kijken of ik ergens een horseware onderdeken op de kop kan tikken.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:39

Ik heb de rambo deken als onderdeken en deze blijft het beste liggen. Paard heeft geen last van schuurplekken en de deken schuift ook niet. Heb wel eens een onderdeken van een ander merk geprobeerd maar dat was geen succes. Deze deken kwam er steeds onderuit.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:06

Ik vond de Rambo onderdeken juist een regelrechte ramp en ben daarom overgestapt op staldekens Bloos .
De (Rambo) onderdekens schuurde vreselijk en trok de hele schoft open. Met staldekens gaat het veel beter.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:32

lief dat jullie de moeite nemen om te reageren.

Over welke van de 2 dekens hebben jullie het?
Neig nu naar de duo deken en dan voor onder een anky...
is dat wat?

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:36

Mij is juist geadviseerd om een onderdeken te nemen ipv een staldeken. Doordat de onderdeken geheel van stof is schuift de bovendeken er minder makkelijk overheen, stof op stof is toch stroef.
En een onderdeken geleid de lichaamswarmte van je paard beter door naar de bovendeken waardoor deze deken ook mee gaat werken aan de warmte. Als je een staldeken oplegt wordt de warmte tegengehouden door het laagje kunststof vd staldeken, waardoor "het minder warm is.

Ik ben zelf helemaal rambo fan, geweldige dekens en niet stuk te krijgen. Heb zelf geen ervaring met schuren.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:38

denk je dat het wat is om de losse onderdeken van de "duo" onder een anky deken te leggen?
of kan ik dan beter de gewone rambo onderdeken kopen.
Laatst bijgewerkt door Hollsteiner op 02-12-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:39

met de duo bedoel je de duo van Rambo?

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:40

jaa die deken met de losse onderdeken

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:44

Ik heb 2 onderdekens van Rambo Duo (100 en 200gr) en ben er helemaal blij mee. Ze blijven liggen omdat je de achterkant aan je bovendeken vastklipt. Ik heb ze onder Rhino en Rambo outdoordekens liggen en vind t ideaal.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:06

De complete duo van Rambo vind ik een flinke uitgave. Volgens mij is die bijna 400 euries. Ik zou alleen de onderdeken kopen. Als je via google zoekt kom je een aantal sites tegen waar ze in de aanbieding zijn.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:08

geen van beide. ik heb per se een deken nodig met loopsplitten anders schuurt de hele boel. ik heb daarom een onderdeken van harry's horse, superding! mét loopsplitten. voor het eerste jaar heeft mn pony geen schuurplekken en de deken trekt ook niet naar achteren

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:11

Mijn paard heeft al zijn hele leven (nou ja bijna dan..) Rambo dekens en heeft nog nooit 1 schuurplek gehad. Hij staat elke dag een paar uur buiten, nergens last mee.
Het is een uitgave maar op mijn paard komt geen andere deken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:12

lonnie schreef:
geen van beide. ik heb per se een deken nodig met loopsplitten anders schuurt de hele boel. ik heb daarom een onderdeken van harry's horse, superding! mét loopsplitten. voor het eerste jaar heeft mn pony geen schuurplekken en de deken trekt ook niet naar achteren

Dat vind ik heel bijzonder. Ik heb nog geen deken mét loopsplit gevonden die niet schuurt. Ik zie ook de toegevoegde waarde van een loopsplit niet, want die split houdt op ONDER zijn schouder, en daar is juist de meeste beweging..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:44

toch werkt het bij mij wel, ik heb echt alle dekens al geprobeerd zonder loopsplit en het si een ellende. pon had gewoon kale plekken overal. Misschien dat het oko scheelt dat ik een fjord heb, met nogal een schouderpartij. ik ben iig blij met een onderdeken met loopsplit!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:02

Ik heb onderdekens van Horsewear, maar op mijn ene merrie lag die niet goed, het duwde op de schoft (hoge, smalle schoft). Ik heb nu een premiere voor haar en die bevalt prima, de andere paarden hebben die van Horsewear op.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:10

Wat je ook kunt doen: een zweetdeken als onderdeken gebruiken.
Ik heb zelf dit jaar een 400grammer aangeschaft (outdoor deken) Dit omdat ik merkte dat meerdere lagen gewoon gaan schuren bij mijn paard.
Opzich ook wel logisch, de bovenste deken past goed, maar die wordt als het ware smaller gemaakt als je er een onderdeken onder gooit.
Nu met de koude dagen had ik er een zweetdekentje onder. Geeft veel warmte, schuurt nauwelijks omdat het veel lichter is dan een onder/staldeken en daarnaast zit er in mijn zweetdeken ook zo'n antischuurplek laagje. (Beetje plastic achtig laagje)
Tenslotte zijn zweetdekens vaak ook nog goedkoper te verkrijgen dan stal/onderdekens...

Ideale oplossing al zeg ik het zelf Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:56

Ik gebruik o.a. Horseware Amigo staldekens als onderdeken, bevalt erg goed en is niet duur. Speciale onderdekens zijn mij ook nog nooit goed bevallen, ook die van Horseware niet.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:12

.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:13

pirouetje schreef:
Ik heb onderdekens van Horsewear, maar op mijn ene merrie lag die niet goed, het duwde op de schoft (hoge, smalle schoft). Ik heb nu een premiere voor haar en die bevalt prima, de andere paarden hebben die van Horsewear op.

Mijn paard heeft ook een hele hoge schoft en vrij brede borst, maar platte rug.
Jij adviseerd mij dan de premiere deken?
Ik dacht juist dat die vrij smal waren.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:17

Mij is verteld geweest dat het beste is om een zweetdeken als onderdeken te gebruiken ipv een staldeken onder een extra staldeken.Dit omdat 2 katoenen dekens boven elkaar geen nut zouden hebben.Ik heb het nog niet geprobeerd maar ga dit wel even doen.
Ik gebruik bijna altijd dekens van HH, omdat ik ze super vind qua pasvorm en prijs.Bij mijn pony heb ik wél een staldeken als onderdeken en hij heeft het toch nog nooit koud gehad.
Het is even zoeken wat het beste ligt op jouw paardje.