Derby leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Warning

Derby leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:54

Vorige week heb ik gekeken voor leren rijlaarzen...
nu heb ik leren laarzen van Derby gepast (wel echt leren, niet die met een coating), heeft iemand ervaring met deze laarzen?

Goed/slecht?

Romyv

Re: Derby leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:40

Vrienden van me hebben ze, maar ik vind ze kwalitatief slecht! Ze beschadigen snel, zakken niet mooi in, naden laten los, zolen verslijten snel en vind ze niet mooi ook!

Ik heb petries, hier doe ik al 10 jr mee en die zijn nog steeds mooi!! Ik zeg: investeer 100 euro meer en je hebt veel meer kwaliteit!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:44

Ik heb de Derby Softjumpers van iemand overgenomen, idd. de zolen verslijten denk ik best snel, maar die van mij beschadigen niet zo snel, je ziet niet heel goed dat het al iets van 5 jaar oud zijn (behalve achter bij de rits).
Ik vind ze persoonlijk wel mooi, maar je moet wel lang kunnen met leren laarzen vind ik... ik kan hier denk ik niet nog 5 jaar mee door Tong uitsteken

De petries zijn ook wel mooi, maar sommige vind ik een beetje lomp staan..

maarja ieder zijn mening..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:45

Ik heb derbysoftjumpers.
In tegenstelling tot romyv, vind ik het kwalitatief wél goede laarzen.
Tis denk ik maar net hoe je er mee om gaat, die van mij zijn nog heel gaaf ( doe er alles mee, van rijden tot uitmesten.) en ze zitten heerlijk ( ondanks het feit dat ze me te hoog zijn aangemeten.)
Het leer is veel soepeler, en dat geeft minder pijn bij het inlopen.
Maar het is maar net wat je fijn vind Lachen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:47

Ik heb ook Derby leren laarzen, maar dan de Style, met rits.

Mijn laarzen zijn nu na anderhalf jaar nog gewoon mooi, geen losse naden en ook niet bijzonder afgesleten zolen.
Nou ligt het misschien ook wel aan de rits en het model dat ze niet inzakken, want dat is bij mijn laarzen ook niet echt heel erg nodig !

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:49

Ik heb chaps van Derby, niet helemaal hetzelfde als de rijlaarzan, maar toch. Ik moet zeggen dat ik erg ontevreden ben, na de eerste keer rijden zaten er al enorme slijtplekken aan de binnenkant en die worden alleen maar erger ( en dat terwijl ik vooral in het begin heel zuinig op m'n chaps was ), ze krijgen hele rare vormen en er zat na een maand al een scheurtje in het leer en een aantal losse naadjes. Ik weet niet hoe lang ze het gaan uithouden, maar de volgende keer geen derby meer voor mij.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:56

Verplaatst: HAR --> RUI

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:03

ik heb net als romyv laarzen van petrie
kwalitatief erg goed ik doe er inmiddels 5 jaar mee en dat kan je er niet aan af zien..
derby laarzen zijn niet sterk en ik vind ze ook niet lekker zitten! een vriendin van mij heeft er een jaar mee gereden en toen lag de rits er uit en was het leer aan de binnenkant compleet versleten!

Warning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:05

Nou dat voorspelt niet veel goeds, haha!

Ik wilde ook voor de Petries gaan maar ze adviseerden me bij de ruiterzaak de Derbys...
Voordat ik ze koop wilde ik inderdaad eerst even wat 'onderzoek' doen Knipoog

Klopt het trouwens dat ze bij je wreef wat ruim moeten zitten ivm het nog moeten inzakken? En klopt het ook dat ze nu ze nog niet ingelopen zijn wat hoog in de knieholte zitten? Bij lopen voel ik het niet maar ik denk dat ik met mijn voet niet meer bij de beugels kom, haha!

Ow trouwens, het zijn de Derby's zonder rits: model elegance!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:06

Romyv schreef:
Vrienden van me hebben ze, maar ik vind ze kwalitatief slecht! Ze beschadigen snel, zakken niet mooi in, naden laten los, zolen verslijten snel en vind ze niet mooi ook!

Ik heb petries, hier doe ik al 10 jr mee en die zijn nog steeds mooi!! Ik zeg: investeer 100 euro meer en je hebt veel meer kwaliteit!

Petries zijn toch vaker goedkoper dan derbys? of ik was bij een goede winkel Vork

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:06

dubbel dinges post
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 01-12-08 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:20

Het verschilt heeel erg welke modellen je denk met elkaar vergelijkt.. Ik ken (nu ik al deze modellen hier langs zie komen) de goedkope varianten.. Zelf heb ik de duurdere variant van Petri, dus misschien dat mijn vergelijking niet heel valide is..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:22

Ik heb ook derby (overigens nu te klein) nooit beschadigd, zolen zijn nog heel netjes...maar dat is ook een kwestie met je hoe ermee om gaat. Ik gebruikte ze alleen voor rijden en liep er niet mee door de stront te banjeren...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:27

Ik heb ook Derby rijlaarzen waar niks mis mee is. Prima laarzen hoor!

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:33

Ik heb nu een jaar derby rijlaarzen en ik heb er ook geen problemen mee. Ik ben niet zo zuinig op mijn materiaal... Dus ik wandel er overal mee naar toe... Ook na het rijden laat ik gerust mijn honden er nog eens mee uit!!!
Zolen zijn wel wat zacht dus die ben ik wel al af aan het lopen...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:41

ik heb ook de derby softjumpers en die van mijn tonen geen mankementen nog, het leer blijft mooi, goede pasvorm en sluiten mooi aan.
Ik ben er wel zuinig op, maar draag ze dagelijks.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:46

Ik heb ook de Derby softjumpers.. Heerlijke laarzen, geen last van je knieholtes enz. met het inrijden, en kwalitatief juist goed! Bij de ruitersportzaak raadden ze me deze aan in plaats van de Petries omdat die kwalitatief slechter waren.

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:04

Ik heb ze, en vindt ze gweldig Haha!