Wat is een fijne winterrijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Wat is een fijne winterrijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 15:04

Even een schets van mijn situatie: ik rij altijd in een buitenbak. Nu heb ik een aantal Eurostar Klara's welke ik naar volle tevredenheid draag. Echter, zodra de temperatuur onder de 5 graden komt, kan ik het niet warm houden. Zelfs niet met een thermobroek (Craft). Ik krijg ontzettend koude dijbenen en dat blijft de komende uren daarna nog zo.

Nu was ik vanochtend in een ruitersportzaak en die raadde me een softshellbroek aan. Vergelijkbaar met een softsthelljack, volgens mij, en dan met een fleece binnenkant.
Echter, dan heb ik volgens de dame van de winkel geen thermobroek meer nodig en ik vind 'm dan net even te duur om deze ongebruikt te laten liggen.

Dus mijn vraag: wat is een fijne broek voor de winter? Met alleen steekzakken. De Eurostar Klara heb ik in de goedkope versie, met stofnummer 450.
Wat zijn jullie ervaringen met bv. de 830-stof? Uiteraard zijn suggesties van andere merken ook van harte welkom.

Bedankt voor het meedenken. Lachen

__Nathalie__

Re: Wat is een fijne winterrijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:22

Ik heb de 830 een paar jaar inmiddels al weer! Is super lekker warm en zomer vind ik hem juist weer lekker koel! en ik vind de kwaliteit erg goed! Beter als de klara die slijte bij mij erg snel!

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:48

gewoon een panty onder je gewone?
doe ik wel..Knipoog

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:51

Of thuis als je nog warme benen hebt ze lekker in de olie zetten, snel broek aan en op pad! En niet staan lummelen!

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:57

Ik heb laatst een soort maillot met wol onder mn rijbroek aangedaan, was ook erg fijn. Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:00

Ik draag wel eens een thermobroek onder mn paardrijbroek. De dikste broek die ik heb ik een mondoni (ghana geloof ik). Dus die met een thermobroek is lekker warm hoor! Haha!

Nu nog wat verzinnen tegen koude tenen Clown

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:03

IK heb alleen nog maar Eurostar Karin van de thermostof 830.
's Zomers koel en 's winters heerlijk warm.

Koude dijbenen heb ik trouwens wel, maar na het rijden even in beweging en het is ook zo weer over. *LOL*

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:06

eurostar clarrisa super broek!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:06

Pikeur heeft een nieuwe broek, fleecegevoerd en waterdicht volgens mij. 190 euro...
Iemand al ervaring met die broek?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 18:29

Morgen naar de ruitersportzaak toe. Zal eens kijken naar de 830-stof van Eurostar.

Nog niet, Bonechi_. Ik heb me al wel laten vertellen dat deze broeken heerlijk warm zijn. En je er geen extra thermobroek onder hoeft.

KisszZ schreef:
gewoon een panty onder je gewone?
doe ik wel..Knipoog
Nou... ik heb net een thermobroek van € 39,95 gehaald... die wil ik toch wel graag gebruiken. En meestal sloop ik panty's binnen no time. Haha!

Zooist schreef:
Of thuis als je nog warme benen hebt ze lekker in de olie zetten, snel broek aan en op pad! En niet staan lummelen!
In de olie en dan broek aan? Zit dat niet ontzettend raar? Dat lummelen is ook wel een goeie. Bloos Haha!

knooopje schreef:
eurostar clarrisa super broek!
Ik heb zo'n broek, echter zonder lederen zitvlak. Het gaat ook om m'n dijbenen, niet om mijn zitvlak. Haha! Tenzij je een Clarissa hebt met een andere stof dan de 450?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:02

Bonechi_ schreef:
Pikeur heeft een nieuwe broek, fleecegevoerd en waterdicht volgens mij. 190 euro...
Iemand al ervaring met die broek?

Ik heb zo'n soort broek van Kentucky, bevalt erg goed, op het paard en zelfs met de carnaval onder mijn pak

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:05

Sodeletuut schreef:
Ik draag wel eens een thermobroek onder mn paardrijbroek. De dikste broek die ik heb ik een mondoni (ghana geloof ik). Dus die met een thermobroek is lekker warm hoor! Haha!

Nu nog wat verzinnen tegen koude tenen Clown

ik heb altijd 1paar paardrij sokken aan en 1paar kleine korte sokjes!! is lekker warm!! Haha!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:30

ik doe gewoon een party onder mn rijbroek, en voor koude voeten 2 paar sokken Tong uitsteken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 15:06

De vraag betrof een rijbroek, niet wat ik eronder kan dragen. Knipoog

Ik ben intussen wezen shoppen. Ben thuis gekomen met een Pikeur Montana (?) van de speciale thermostof (met fleece aan de binnenzijde). Kostte € 149,95. Ik heb ook een Eurostar Karin aangehad in de 830-stof. Maar die zat niet lekker.

Ben benieuwd hoe de Pikeur voldoet. Als ik ermee gereden heb, zal ik het hier posten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:15

ik heb een paar goedkopere Boss rijbroeken liggen en die vind ik in de winter heerlijk warm.

Priscilla8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:19

Ik vind die van pikeur altijd goed zitten. Maar ook die van Cavallo!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:45

Puera schreef:
De vraag betrof een rijbroek, niet wat ik eronder kan dragen. Knipoog

Ik ben intussen wezen shoppen. Ben thuis gekomen met een Pikeur Montana (?) van de speciale thermostof (met fleece aan de binnenzijde). Kostte € 149,95. Ik heb ook een Eurostar Karin aangehad in de 830-stof. Maar die zat niet lekker.

Ben benieuwd hoe de Pikeur voldoet. Als ik ermee gereden heb, zal ik het hier posten.

Doe dat! Ben benieuwd! Heb ook een montana voor de zomer, en die met fleece is dan niet eens echt veel duurder!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:01

Waarom in plaats van een broek erbij geen chaps? Ik heb neopreen chaps van KITT. Die houden de warmte heel goed vast. Ik had ook altijd vresleijke last van koude bovenbenen en met de chaps niet.

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:09

eentje die lekker dik is@!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:52

Da's een goeie, Friendly. Haha! Ik heb intussen een mooie dikke rijbroek aangeschaft.

@ WendyBZ. Chaps had ik nog niet eens over nagedacht. Heb intussen al een broek, maar bedankt voor het meedenken. Lachen

Gisteravond de broek voor het eerst uitgetest.
Type proefpersoon: koukleum. Nagelbijten / Gniffelen
Mijn eerste ervaringen... de broek doet warmer aan dan m'n Eurostar Klara. Echter, na het rijden heb ik nog wel enigszins koude dijbenen. Gelukkig niet zo erg als met de Klara.
Daarna voor het uitmesten een oude trainingsbroek er overheen gedaan, dat was al een stuk warmer.

Conclusie: het scheelt wel iets, maar ik ga de volgende keer toch eens proberen of het ook warmer is met een thermobroek eronder.

To be continued... Haha!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:58

Laagjes laagjes laagjes..das de enige manier om in deze tempraturen buiten warm te blijven. En je moet bezig blijven, niet gaan lummelen idd..
Ik heb mijn hele leven nog nooit binnen kunnen rijden, gaat ook moeilijk als je van de buitenritten bent, in 25 jaar nog nooit een dikke rijbroek gehad, altijd een legging of thermo onderbroek eronder..

Helemaal warm krijg je het niet, maar dat heb ik ook met mijn spijkerbroek niet!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:32

Ik heb de eurostar ben 811, met smyltex vezel. Dat is lekker warm.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:55

Ik heb de pikeur met fleece voering! Jammer genoeg maar twee keer mee gereden (en hielp toen super!) de broek past me ondertussen niet meer en vind het zonde van hem weg te doen want meer als 100euro's krijg ik er toch niet meer voor en dat vind ik dan weer sneu van het geld!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 21:04

Ja Die Pikeur heb ik ook. Zonde dat ie je niet meer past.

Ok, intussen alweer een aantal keren met de broek gereden. Hij voldoet goed, mét thermobroek eronder, dat wel.
Ik denk dat de wind de boosdoener is die mij zo koud maakt. Zaterdag waaide het nogal hard. Heb even gestapt met paard. Was best wel koud toen ik eraf kwam. 's Middags op de manege geweest, maar daar nergens last van gehad.

Als ik zo over het algemeen kijk, dan is de dikkere broek toch wel een aanrader. Ik ben niet meer heel erg koud met deze temperaturen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:14

WendyBZ schreef:
Waarom in plaats van een broek erbij geen chaps? Ik heb neopreen chaps van KITT. Die houden de warmte heel goed vast. Ik had ook altijd vresleijke last van koude bovenbenen en met de chaps niet.

Die heb ik ook en ik VERAFGOOD ze absoluut. Ze zijn wat aan de korte kant voor mijn lange benen maar ze passen in mijn thermolaarzen, waarin ik met die chaps ineens ook geen koude tenen meer heb. Die chaps kunnen over iedere klittebandbroek, maar niet over jodhpurbroeken.