Welke lederen rijlaarzen te kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mylady_E

Welke lederen rijlaarzen te kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 12:37

Hallo,

ik ben op zoek naar lederen rijlaarzen, maar er is zooo veel keuze dat ik er niet aan uitraak. Misschien kunnen jullie mij helpen met jullie mening.

Wat ik wil:
- vrij stevige
- niet al te veel onderhoud (uiteraard moet je ze af en toe poetsen, weet ik ook wel)
- zwart
- moeten tegen een stootje kunnen (ik moet er mijn paard mee uit de wei kunnen halen => vrij veel modder en liefst ook de stallen kunnen uitmesten)

Ziezo, als jullie een goede tip voor mij hebben ... laat maar weten. Liefst merk + foto + prijs

Bedankt

izzy1985

Re: Welke lederen rijlaarzen te kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:44

ik heb pas de Cavallo polar. Met een bontschoentje erin. Lekker warm en ik denk dat er nog heel lang mee doorgereden kan worden. Prijs € 189 volgens mij.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:25

Ik zou je Königs laarzen aanraden, ze zijn wel erg duur (hangt er vanaf wat voor soort leer je wilt),
maar dan heb je ook wel erg goede kwaliteit. Lachen

Je schrijft dat je leren laarzen tegen wat modder moeten kunnen, maar modder en water is voor alle leren laarzen schadelijk, en daarom moet je ze heel goed onderhouden. Knipoog

Foto van mijn laarzen:
http://img368.imageshack.us/img368/3024/cimg1548gb3.jpg

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:55

Ik heb zelf ook pas de cavallo polar en ze bevallen me prima.
Op EA Commercieel staat nu een advertentie waar ze worden aangeboden voor 159,95 geloof ik.

Maar ik vind ze te "mooi" om ook mee door de modder te baggeren enzo.
Daarvoor gebruik ik mijn mountainhorse sportiveriders. Die zin net even wat robuuster.

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:51

Petrie Standaard:)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:20

Cavallo is precies wel iets goed. Ik vrees wel dat die polar wat te warm gaan zijn in de zomer en ik ben niet van plan een paar voor de zomer en een paar voor de winter te kopen Knipoog

@ La_Fleur: Uiteraard ga ik ze wel goed onderhouden. Ik ga ze ook niet aandoen als ik naar de weide ga, maar niet ga rijden ... daarvoor heb ik er ook andere Haha!. En wat versta je onder "wel erg duur", wat is zo ongeveer de prijsklasse?

@Lovelyhous: Wat is daar dan zo goed aan? Heb je er een foto van? En hoeveel hebben ze gekost?

La_Fleur sprak ook al over verschillende soorten leer. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Welke soort neem ik het beste?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:56

Evih de Polar zijn niet te warm voor in de zomer denk ik hoor. Ze zijn niet helemaal gevoerd zoals thermolaarzen ofzo. Ze hebben alleen bij de voet een zachte lamsvachtvulling.

Petrie standaard zou ik overigens afraden. Deze heb ik zelf ook gehad maar die waren niet echt geschikt om mee te lopen (veel te stijf).

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:14

Cavallo Talent misschien wat voor jou? Standaard leren rijlaars, weinig onderhoud, is waterafstotend. Als ik door de modder moet lopen, spoel ik ze daarna even af onder de kraan en ik droog ze met een handdoek. Ze zien er dan weer uit als nieuw. Het is wel belangrijk dat je af en toe wel wat laarzenwas gebruikt (gaan ze mooi van glimmen en werkt ook waterafstotend). Dit zijn mijn ervaringen, ik ben erg blij met mijn laarzen. Heb ze inmiddels alweer 3 jaar.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:12

petrie perfect?? is 209,99 euro.
ze zijn erg stevig, miss iets te stevig Bloos Tong uitsteken
en ze zijn gemakkelijk te onderhouden.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:00

Laat je kuit dan goed opmeten, ik heb ook perfects gehad en binnen het half jaar was mn kuit te dik geworden.... :S